Lihavat jotka olette laihduttaneet: Mitä teitte löysälle nahalle??
Huom. te lihavat, jotka olette onnistuneet (bravo!) laihduttamaan! Miten kävi lihomisen seurauksena venyneelle vatsanahalle ym. ylimääräiselle iholle tämän jälkeen? Jäikö se roikkumaan rumasti vai menittekö kirurgille vai mitä? Kiinnostaisi kuulla!
Kommentit (17)
Raskauksista mulle on jäänyt nahkapussi mahaan, mutta laihdutuksesta sitä ylimääräistä nahkaa ei jäänyt
Todellisuudessa ei nahka jäänyt roikkumaan vaan kutistui. 90kg->60kg ja ikääkin 39v.
siitä saa kivan suojan esim. uimahallin saunassa, niin ei tarvitse ajella alapään karvoja tai muutenkaan muut toisten alapään vahtaajat eivät näe mitään! Tosi kätevää!
kaikki roikkuu kaulan ja polvien välillä :S
suoraan sanottuna... ei olisi kannattanut laihduttaa...
tulossa. Olisin odottanut asiallisia vastauksia, kun joku kysyy ihan asiallisesti, mutta ovatkin näköjään pennut taas pahanteossa. Vastaukset on niin samankaltaisia, että joku varmaan nauttii ihan olan takaa. Lapsettaa varmaankin. Sinulla ei varmaan ole perhettä, jonka eteen voisit tuonkin ajan tehdä jotain asiallista.
Sama mitä teet omasta nahkastasi, jos sen joku huolii, mutta minä ja tämä kysyjä olemme tosi ongelman edessä. Itse ainakin olen, sillä aion laihduttaa n. 40 kg.
Se häiritsee vain silloin, kun olen erehtynyt syömään paljon hiilareita ja neste kertyy elimistöön vatsa pömpöttää siis herkästi.
Muuten se ei roiku, mutta littavatsaista musta ei enää saa :o( Ikävästi myös vartaloa taivutettaessa eteen se rypistyy kuin vanhalla mummolla *yöks* Menisin kiristämään sen just, jos ois vara ja korjauttaisin samalla nää nahkarukkaset tosta yläpuolelta (niissäkin löysää nahkaa, kutistuivat D:stä B:hen).
6, jonka sitten ei tarvinnut niitä teettää eikä kaverinkaan. Ihmisen iho vaan on niin erilainen jokaisella.
mukavia puolia on myös tuo, että nyt normaalipainoisena " nahkamakkaroiden" välit hankautuvat, punottavat, kirvelevät suihkussa... iho hautuu rikki. Lihavana tätä(kään) ongelmaa ei ollut.
Samoin rintani ovat kamalat, kutisistuneet E:stä B:hen...
voin rehellisesti sanoa, että minulla on 25-vuotiaana paljon rumempi vartalo kuin 80-vuotiaalla mummollani. Tuli viime kesänä saunassa todettua....
toki ymmärrän jos ylipainoa on massiivisesti (yli 30 kg vaikkapa) mutta että noin pahasti että nahkaa hankautuu rikki jne.
Itse olen laihduttanut reilut 10 kg raskauksien jälkeisiä kiloja mutta tein sen suht hitaasti ja urheilua mukana. Ei mulla mikään six päcki ole mutta ei mitään pussejakaan.
kai se johtuu vain paskasta tuurista. Kudostyypistä... laihdutin n. 25 kiloa puolessa vuodessa (en tiedä onko nopea?) ja faktahan on se, että mikään jumppa ei kiinteytä IHOA. Lihaksia kyllä, mutta ei ihoa. Asiasta olen keskustellut ihan lääkärinkin kanssa... Lenkkeilin laihdutusaikana ja senkin jälkeen.
Mutta kyllä se hirveän rumalta näyttää, kun entisen läskin näkee alastomana. Hyi helvetti.
Olen 26v ja laihdutin muutama vuosi sitten yli 50 kiloa eli satakiloisesta 50-kiloiseksi. Painon pudottaminen kesti aika tarkalleen vuoden, nahan palautumiseen meni vielä vuoden verran tuon jälkeen. Mikään paikka minussa ei kyllä roiku, ei edes vatsa vaikka 2 lasta olenkin synnyttänyt. Salilla jossa käyn sanoivat minulle että se nahan palautuminen kestää aika kauan, varsinkin kun ylipainoa on ollut niin runsaasti. Itse sitä ei juuri voi nopeuttaa, rasvaaminen saa lörppänahan kyllä mukavamman näköiseksi ja tuntuiseksi. Vatsalihakset kun ovat hyvässä kunnossa niin se vatsa näyttää litteämmältä ja paremmalta vaikka siinä vähän ylimääräistä nahkaa olisikin.
Toki se varmasti on eri asia laihduttaa tuollainen määrä kaksikymppisenä kuin kolmekymppisenä. Nuorena palautuu niin hyvin. t:16
Leikkaukseen en kyllä mene, kun riskit ovat niin suuret. Täytynee sopeutua siihen, että alavatsa on kaunis, vaikka siinä roikkuu sipulipussi.
Ja pituutta minulla on 164 cm. Vatsa on nyt ihan litteä ja löysää nahkaa ei ole. Uskon että johtuu siitä että laihdutin niin hitaasti, se 15 kg mitä oli ylimääräistä synnytyksen jälkeen lähti noin vuodessa. Ja nahka ehti tähän vauhtiin ihan hyvin mukaan. Liikuntaa harrastin tietysti myös.
toisen 24-vuotiaana ja toisen 28-vuotiaana. Ikää nyt 30 v.
Hauska otsikko! Sitten kun mis on laihduttanut, teemme koiralle uuden kaulapannan.