Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko 40-v. keski-ikäinen?

Vierailija
15.10.2022 |

Miten se ilmenee?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alle 30-vuotiaat ovat nuoria ja yli 30-vuotiaat keski-ikäisiä.

Osin samaa mieltä. 30-vuotiaasta kolmevitoseen on varhaiskeski-ikäinen ja siitä etiäpäin sitten ihan vaan keski-ikäinen. Sitten +50-vuotiaana alkaa olla myöhäiskeski-ikäinen ja +60-vuotiaana eläkeiässä ja/tai ikääntynyt.

Ja ihan sama kuinka ikinuorelta tai voimaantuneelta se oma olo tuntuukaan. Vuodet kuluu vinhaa vauhtia ihan meistä jokaisen kohdalla ja siitä pitää olla vain onnellinen ettei ne ole loppuneet jo aiemmin vaan vanhaksi saa elää.

Vierailija
22/28 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikä tarkoittaa ihmisen ikäkautta nuoruuden ja vanhuuden välissä. Collins Dictionaryn mukaan keski-ikä ajoittuu suurin piirtein elinvuosille 4060. Oxford English Dictionary antaa samankaltaisen määritelmän, mutta vuosille 4560.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanoisin

Alle 13 lapsi

13-18 nuori

18-25 nuori aikuinen

25-45 aikuinen

45-65 keski-ikäinen

Yli 65 vanha

Sillä en tiedä onko noilla nimityksillä mitään väliä.

Vierailija
24/28 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni varmaan on, mutta minä en. Näytänkin 25-vuotiaalta.

N40

Sehän on selvä. Iho on kuin persikalla, 25- vuotiaalla sellaisella.

Vierailija
25/28 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nelikymppinen on jo keski-ikäinen. Itse täytän seuraavaksi viisikymmentä, eli jo pitkä pätkä keski-ikää takana.

Ikäkriisejä en ole kokenut ikinä ja olen ollut kovin tyytyväinen elämääni joka on rauhoittunut kummasti. Hämmästyn kyllä välillä peilikuvaani, sillä sieltä takasin tuijottaa nainen jolla kaikennäköisiä luomia, juonteita yms.

Elämähän olisi aivan ihanaa, jollei mieheni olisi alkanut ikäkriiseilemään pahimman kautta (30v yhdessä). Nyt tulevaisuus auki, mutta jatkettava on.

Vierailija
26/28 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nelikymppinen on jo keski-ikäinen. Itse täytän seuraavaksi viisikymmentä, eli jo pitkä pätkä keski-ikää takana.

Ikäkriisejä en ole kokenut ikinä ja olen ollut kovin tyytyväinen elämääni joka on rauhoittunut kummasti. Hämmästyn kyllä välillä peilikuvaani, sillä sieltä takasin tuijottaa nainen jolla kaikennäköisiä luomia, juonteita yms.

Elämähän olisi aivan ihanaa, jollei mieheni olisi alkanut ikäkriiseilemään pahimman kautta (30v yhdessä). Nyt tulevaisuus auki, mutta jatkettava on.

Millaisia ikäriisejä hänellä oli/on?

Vierailija
27/28 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä siinä 40-60 v on keski-ikäinen. Siinä vaiheessa kun alkaa esivaihdevuodet tai alkavat naisilla ja tukka lähes kaikilla harmaantua, miehillä parta. Sitten on eläkeikäinen tai eläkeläinen, ja vanhus on sitten kun selkeästi alkaa olla näkyä olemuksessa ja liikkumisessa ikä eikä saa toimitettua itsenäisesti enää asioitaan. 

Vierailija
28/28 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 37 ja pidän itteäni jo keski-ikäisenä. Elämäntilannekin tuntuu vaikuttavan, ainakin oman pääni sisällä. Mulla lapset on jos "isoja", vanhin jo yläasteella, enkä enää jaksaisi aloittaa alusta. Nyt keskityn lasten ohella omaan hyvinvointiin, uneen, ruokavalioon, liikuntaan, itsensä toteuttamiseen, parisuhteen hyvinvointiin sekä töiden ja vapaa-ajan balanssiin, kuten myös taloudelliseen vakauteen. Aika keski-ikäisiä juttuja siis! Ja mikä parasta, keski-ikä ei ole mulle enää kirosana vaan siunaus. Miten ihanaa, kun SAA olla keski-ikäinen, rauhallinen, vakaa, varma ja vähän ehkä viisaampikin.