Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerro lapsiperheköyhyydestäsi

Vierailija
15.10.2022 |

Välillä on vaikeaa ymmärtää, mitä se lapsiperheköyhyys on? Mihin ne rahat menevät? Voisitko sinä, köyhä, avata täällä tulojasi ja menojasi, kuinka paljon saat palkkaa+tukea ja kuinka paljon jää käteen kun siitä on maksettu vuokra?

Kelan laskureilla kun laskee, niin käteen jää kuitenkin ihan hyvin. Kiinnostaa, että mistä köyhyys muodostuu.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on hyvät tuet. Rahankäyttö on valintoja. Itse olen kolmen lapsen kanssa elänyt asumistuilla ja opintotuella. Varaa oli silti elää. Lapset toki tuolloin pieniä. Kouluikäisiä ollessa rahaa meni enemmän, mutta olin jo töissä silloin.

Paljon sun nettotulot oli?

Ne oli se opintoraha ja laina sekä lapsilisät. Mitä noista tuli jotain 1000€. Lainaa sitten makselin takaisin usean vuoden ajan. Lasten isä asui myös tuolloin kanssamme, mutta hänkin sai opintotukea. Opintotuessa ei tuolloin ollut lapsikorotusta niin kuin nyt. Asumistuki oli sen 80% vuokrasta.

Jäikö vielä joku tulo kertomatta?

Eka sanoit eläneesi lasten kanssa asumistuella ja opintotuella. Sitten yhtäkkiä olikin mies ja vielä opintolaina.

Vierailija
22/24 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sillä nyt suurimman osan kuusta pärjää ruokien suhteen jos miettii mitä ostaa ja valmistaa itse ruokia. Johonkin ne raha aina katoaa; olisi kiva tietää minne? 

Eikö teillä hölmöillä kyselijöillä mene rahaa muualle kuin vuokraan ja ruokaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kasvoin köyhyydessä ja voin vain sanoa että tein parhaani jotta sama ei toistu

Te olette vastuuttomia ja itsekkäitä, kai te tiesitte mitkä teidän kuukausitulot on ennen lasten saantia. Tietenkin lapset maksaa

Vierailija
24/24 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

lol

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä