Häät ulkomailla - arg
Ystäväni ilmoitti, hyvissä ajoin, että kaikki kerkee säästää rahaa, menevät ensi kesänä naimisiin, Kreikassa.
Pariskunta on tavallinen duunaripariskunta. Kreikassa ovat käyneet pari krt ja nyt innostuivat.
Tonni ei riitä matkakuluihin meidän perheeltä
Kommentit (27)
Noihan ei ole pakko tietenkään lähteä.
Kyllähän 1-2 tonnia saa säästettyä, jos on vielä vähän aikaisempiakin säästöjä.
Eihän sinne ole pakko osallistua. :)
Tuo on hyvä syy kieltäytyä häistä. Sanoo vaan, että nyt pitää säästää sähkölaskuihin.
Kreikka, just joo. En haluaisi moiseen junttikohteeseen tuhlata perheeni säästöjä. Häät ulkomailla ovat itsekkyyden huippu...
Ihmiset tekevät kaikenlaisia suunnitelmiaan ja sitten olettavat, että sukulaisetkin ja ystävät tekevät heidän suunnitelmiensa mukaan. Eihän se niin mene!!!
Jos muutat kauas sukulaiista ja tuttavista, tai vaikka ulkomaille asti, olet sitten itse velvollinen sieltä tulemaan sukulaisten ja muiden luokse kylään. Et voi olettaa, että sukulaiset ja tuttvasi maksavat itsensä kipeiksi ja matkustavat sinun perässäsi sinne, minne olet vapaaehtoisesti valinnut lähteä.
Jos menet naisimisiin ulkomailla, sama juttu. Ei pidä olettaa, että sukulaiset ovat oma pankkisaldo tiukalla sinun tahtosi takia.
Voi lähettää hääparin hotelliin onnittelukortin. Tai halvemmalla pääsee, kun lähettää tekstiviestin. Niin meidän tytär tekee juhlapäivinä tai niiden jälkeen, jos muistaa. Siis jouluna ja synttäreinä, hääpäivällä ei tunnu olevan niin merkitystä. Tarkennus, jouluna tulee yhdellä tekstiviestillä vanhemmille yhteinen joulutoivotus, äiti saa oman viestin synttärinään, tai siinä tienoilla, isä ei saa koskaan. Tytär on aikuisikäinen. Yksi lyhyt sms ei paljon maksa per hlö, kun se tulee yhteisesti.
Saattaa tulla pienet häät. Itse en ainakaan lähtisi vaan vetoaisin huonoon rahatilanteeseen.
Tästä talvesta taitaa tulla niin kallis (sähkö ja ruuat) ettei sitä summaa välttämättä tule säästöön. Olisihan se varmasti kivaa että voisitte mennä mutta ei tarvitse tuntea huonoa omaatuntoa jos se ei onnistu.
Talo elää tavallaan vieraat kulkee ajallaan. Itse kyllä harkitsisin häihin lähtemistä, jos tulisi tunne, että häihin osallistuminen käy kalliimaksi kuin milelestäni on kohtuullista, eikä minulla olisi edes mitään muuta syytä tai erityistä lähteä juhlapaikan tienoille viettämään aikaa, jolloin yksi osa kokoanisuutta saataisi olla häihin osallituminen. Esimerkksi lähtisin lomaviikokseni Kreikkaan niin jos tuolle viikolla sattuisi myös kaverini häät, niin saattaisihan niihin silloin ehkä osallistua.
Mä olen tosi tylsä ihminen, mutta en koskaan osallistu tuollaisiin. Jos joskus harvoin lähden ulkomaille, niin haluan ihan itse perheeni kanssa miettiä ja päättää mihin menemme. Emme osallistu tuollaisiin, jossa kohde ja kaikki on valmiiksi päätettyjä muiden toimesta.
Skippasimme yhden suvun reissunkin ulkomaille. Olisimme joutuneet maksamaan reissun paikkaan, jonne emme edes halunneet. Tästäkin suututtiin.
Itse matkustin kauas häihin, enkä kokenut olleeni edes järin tervetullut, kun vaivoin pääsin vähillä varoillani perille asti. Kokemuksena silti ihan kiva ja halusin kyllä olla paikalla. Mutta ei minua toiste saisi samaa tekemään. Toivottavasti siis avio-onni kestää tuossa liitossa, koska en minä ainakaan toiste matkusta. Sen verran kylmä vastaanotto oli.
👰🤵
Jos itse menen naimisiin, menen ulkomailla naimisiin, eikä kenenkään ole pakko Suomesta osallistua.
Huhhuh. Passin uusinta, matkavakuutukset, matka kentälle, lennot, hotellit, eläminen, juhlavaatteet, häälahja.. Harkitsisin aika tarkkaan lähtisinkö.
Häät ulkomailla on kyllä aika selkeä viesti siitä, että halua pienet häät vähillä osallistujilla.
Vierailija kirjoitti:
Huhhuh. Passin uusinta, matkavakuutukset, matka kentälle, lennot, hotellit, eläminen, juhlavaatteet, häälahja.. Harkitsisin aika tarkkaan lähtisinkö.
Matkahan se sekin olisi kumminkin, jos häiden osallistumisen takia matkustaa. Vaatisi se kyllä paljon valmisteluaikaa, ainakin, jos ei ole löysää rahaa tilillä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset tekevät kaikenlaisia suunnitelmiaan ja sitten olettavat, että sukulaisetkin ja ystävät tekevät heidän suunnitelmiensa mukaan. Eihän se niin mene!!!
Jos muutat kauas sukulaiista ja tuttavista, tai vaikka ulkomaille asti, olet sitten itse velvollinen sieltä tulemaan sukulaisten ja muiden luokse kylään. Et voi olettaa, että sukulaiset ja tuttvasi maksavat itsensä kipeiksi ja matkustavat sinun perässäsi sinne, minne olet vapaaehtoisesti valinnut lähteä.
Jos menet naisimisiin ulkomailla, sama juttu. Ei pidä olettaa, että sukulaiset ovat oma pankkisaldo tiukalla sinun tahtosi takia.
Muuten samaa mieltä mutta ei sillä ulkomaille muuttaneella ole mitään velvollisuutta tulla Suomeen kyläilemään yhtään kenenkään luokse.
Ap, jos haluatte mennä ja säästäminen onnistuu, menkää. Mutta jos epäilyttää, on täysin hyväksyttävää jäädä poiskin. Hääpari saattaa harmistua mutta on kohtuutonta odottaa, että muut panostavat noin paljon aikaa, rahaa ja vaivannäköä toisten häihin. Toivoa saa mutta vaatia ei voi.
Vierailija kirjoitti:
Kreikka, just joo. En haluaisi moiseen junttikohteeseen tuhlata perheeni säästöjä. Häät ulkomailla ovat itsekkyyden huippu...
Säästöjä, lol..
Kyllä tuollaisen reissun käteisvaroista maksaa, tarvi mihinkään säästöihin kajota.
Ihmiset matkustelee ulkomaille muutenkin. Jos kohde kiinnostaa, menkää ja pitäkää perheloma samalla. Jos ei kiinnosta, älkää osallistuko. Ei ole niin vaikeaa. Ei Suomessa pidettäviinkään häihin ole pakko mennä.
Onneksi ei ole pakko osallistua.