Kyllä ajatukset muuttuvat nopeasti: ei tulisi mieleenkään enää kylpeä ammeessa!
Meillä ei ole saunaa, mutta on kylpyamme. Näin syksyisin ja aina myös talvella on ollut tapana lähes viikottain laittaa ihana vaahtokylpy. Nyt on ajatukset muuttuneet. Sitä ajattelee sellaisen ison lämpimän vesimäärän hintaa ja ottaa suihkun. Hiusten- ja vartalon pesun ajaksi laitan suihkun aina pois päältä. Veden säästöstä on tullut nyt jo tapa.
Säästätkö sinä lämmintä vettä?
Kommentit (11)
Mulla ei ole ikinä ollu kylpyammetta yhdessäkään asunnossa.
Olen päälle nelikymppinen.
Vierailija kirjoitti:
Tätähän tässä kysyttiin.
Haluaisin ostaa ammeen
vaikee vaan saada mahtuun nykyiseen kylppäriin
Varmaan jokapäivä kävisin
.
PS. käytöissä niin on rahaa kylpee
Köyhis
Vierailija kirjoitti:
Surullista
Se on ihana tunne kun vesi valuu pitkin säärtä
Ammeessa pystyy tutustuun itseensä paljon paremmin
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin ostaa ammeen
vaikee vaan saada mahtuun nykyiseen kylppäriin
Varmaan jokapäivä kävisin
.
PS. käytöissä niin on rahaa kylpee
Köyhis
Käyn töissä ahkerasti, satunnaisesti myös kakkostöissä. Elän säästeliäämmin nyt, myös tulevaisuutta ajatellen. Minun paikkakunnallani kaikki hinnat ovat kallistuneet kovasti ja edessä on talven iso kysymysmerkki. Ei kosketa ilmeisesti koko Suomea.
Emme sauno ollenkaan, mutta kylven ammeessa joka toinen päivä. Tästä en luovu vaikka maksaisi kuinka paljon. Perjantai-iltana ihanaa laittaa kasvoihin ja hiuksiin hoitavat naamiot, ja loikoilla suolakylvyssä kuoharilasillisen kanssa. Kynttilän valossa, rauhoittavan musiikin soidessa taustalla. Mahtuu sinne mieskin välillä mukaan. 😊
Mummon luona oli kylpyamme, joten olen ammetta päässyt kokeilemaan. En ole koskaan erityisemmin ammetta kaivannut, mutta ilman saunaa en osaisi olla. Nyt on toki tullut katsottua vähän tarkemmin milloin sauna lämpiää eikä se ole päällä turhaan. Sen voi sammuttaakin ja löylytellä sen jälkeenkin.
Säästän. Olen harventanut suihkussakäyntiä. Tukan pesen kerran viikkoon, on pitkä ja paksu. Vie siis melko paljon vettä per pesukerta. Ihan hyvin pysyy viikon ajan puhtaana, kun ei läträä mitään tököttejä siihen.
Poreammetta en täytä enää kuin ehkä kerran vuodessa. Vähälle sen käyttö on ulkoporealtaan hankinnan jälkeen jäänyt muutenkin.
Kotona on sähkösauna, sitä ei ole taidettu kertaakaan tänä vuonna lämmittää. Ollaan saunottu vain mökillä puusaunassa.
Ulkoporeallas on aina lämmin. Sen vuosikulu on tällä hetkellä jotain 600e tietämillä. Sitä kyllä käytetäänkin melko paljon, on ihanaa arjen luksusta. Lähimpään kylpylään liput 12 kertaa vuodessa tekis jo saman. Ja sata kertaa mukavampaa, rennompaa ja helpompaa kotona.
Kyllä mä ennemmin kylvyn laitan kuin saunan rentoutumistarkoituksessa.
Pesulla käyn vain suihkussa.