Miksi jotkut ei saa rahaa riittämään?
Vaikka tulot olisi pienet, niinkuin meillä monilla on, ostaa sitten vaan vähemmän. Toisilla taas on paljonkin, mutta aina on jotain vailla.
Kommentit (6)
Koska joillekin jää opintotuen (ei opintolaina) verran rahaa eli n. 300e, laskujen jälkeen. Ja nyt vähemmän kun hinnat nousseet. Miksi arvostelet muita? Mitä jos itse kokeilisit elää minirahalla kalliissa maailmassa vuosia, ei varmaan riittäisi. Ihmisillä on myös tarpeita arkea auttaviin asioihin, lääke, on yllättäviä menoja, vaatteet talveen/kesään ja asunnossa tarvittavat asiat. Realismi ei tunnu olevan palstalla nyt.
Vierailija kirjoitti:
Koska joillekin jää opintotuen (ei opintolaina) verran rahaa eli n. 300e, laskujen jälkeen. Ja nyt vähemmän kun hinnat nousseet. Miksi arvostelet muita? Mitä jos itse kokeilisit elää minirahalla kalliissa maailmassa vuosia, ei varmaan riittäisi. Ihmisillä on myös tarpeita arkea auttaviin asioihin, lääke, on yllättäviä menoja, vaatteet talveen/kesään ja asunnossa tarvittavat asiat. Realismi ei tunnu olevan palstalla nyt.
Nousujen jälkeen seuraa laskuja. Miten älyttömän älyvapaa pitää olla, jos käyttää taloudessa ilmaisua "rahaa jää vähän käteen laskujen jälkeen"?
Koska naiset eivät kykene hahmottamaan rahan käsitettä ja koska he elävät aina nykyhetkessä ja impulsiivisesti tunteiden vieminä, niin he eivät koskaan kykene säästämään tulevaisuutta varten.
Vierailija kirjoitti:
Kaljaan ja tupakkaan ne kuluu.
Eivät todellakaan. Koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos laskujen jälkeen jää yhdelle henkilölle 300e, niin hyvinhän sillä pärjää. Meillä jää kahdelle 400e sisältäen ruuan.
Kaljaan ja tupakkaan ne kuluu.