Oletko väsynyt työviikkosi jälkeen?
Minä olen. Työviikko oli taas kerran hyvin raskas.
Kommentit (58)
Joku viitsii alapeukutetaan jokaisen joka vastaa myöntävästi. 😄
Perjantai-iltaisin usein olen. Tämä johtuu aikaisista aamuista. Työ itsessään on mukavaa.
Olen väsynyt suurimman osan ajasta sekä työviikolla että sen jälkeen. Lomilla myös, mutta silloin se ei niin haittaa. Onneksi on myös energisiä hetkiä. Elämäni on muuten mukavaa ja iloista, ei ole lapsia, ja nukunkin ihan hyvin, kaikki tutkittu moneen kertaan. Toimin yrittäjänä tai ennemminkin ammatinharjoittajana yrittäjästatuksella. Voin näin säädellä työni määrää. Tuloni ovat pienet mutta ainakin se on jotain. Palkkatöissä täydellä työajalla en jaksaisi etenkään kaamosaikaan.
N45
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä oikeastaan. Tänäänkin tulin kaupan kautta ja tein perheelle kahden päivän ruuat, siivosin jonkun verran, pyykinpesukone hurisee ja ei tässä ole mitään hätää.
Teen vanhustyötä.
Teillähän piti olla kaikkein raskainta?
No, minä teen töitä vanhusten parissa ja otan joka päivä ylimääräiset nokoset työpäivän jälkeen. Meitä on moneksi, riippuu paljon myös työnkuvasta yms.
Toki työn fyysisisyys yksistään väsyttää aina ja tuntuu monenkaltaisina kipuina eri puolilla kroppaa.
Täydellisiä työkenkiä oon etsinyt, mutta luovuttanut, kun ei tunnu ikinä löytyvän.
En tänään, ei ollut onneksi niin raskas viikko. Mutta teen työtä, jossa kiirettä on vaihtelevasti. Joskus en jaksa työviikon jälkeen oikein mitään.
Viime aikoina kyllä. Olen väsynyt. Henkisesti kuin tiskirätti, imetty kuiviin. Aika näköalatonta menoa, kun päivästä, viikosta toiseen saa huomata työyhteisössä kollegoiden turhautumisen ja pahan olon lisääntyvän vaatimuksien edessä ja korjausliikkeiden puuttuessa huonon esimiesjohtamisen toimesta. Fyysisesti myös rikki, kun saa painaa niska limassa kiireen ja henkilöstövajeen sekä suurien ja vaativien asiakasryhmien keskellä. Siihen kun lisää oman henk. koht. elämän helvetin, niin ei voi sanoa kuin - tulispa kuula joka tappais. Ja toi oli mun äärisynkkää, hyvin huonoa mustaa huumoria, sori siitä. Tämän viikonlopun jälkeen maanantaina aikaisin hymyillen uudestaan sorvin ääreen.
Tsemppiä kaikille! Ja rentouttavaa viikonloppua.
Olen väsynyt jo yhden työpäivän jälkeen. Työpäivä + työmatkat = 11 h/päivä. Työpäivän jälkeen en jaksa tehdä enää yhtään mitään.
Olen kroonisesti väsynyt työpäivän jälkeen. Pidän työn sisällöstä, mutta työtä on ihan liikaa, henkilökuntaa liian vähän ja kokoajan pitäisi tehdä kehitysprojekteja samalla, vaikka työaika ei riittäisi edes normaaliin työhön.
Työpäivät on pelkkää "tulipalojen sammuttelua", kahvitaukoja ei ehdi pitämään ja välillä ruokataukokin on vasta työpäivän päätteeksi, kun revitään joka suuntaan.
Olen 40 ja olen tehnyt töitä koulun ohessa 14-vuotiaasta asti ja aikuisena myös opiskellut töiden ohessa. Olisin jo täysin valmis eläkkeelle, kun tuntuu että asiantuntijahommissa kaikki työpaikat ovat tällaisia.
Olen. Tähän kahden viikon jaksoon tuli n. 110h töitä, ainoa vapaapäivä on lauantaisin ja sunnuntai-iltana taas töihin. Olen ihan loppu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä oikeastaan. Tänäänkin tulin kaupan kautta ja tein perheelle kahden päivän ruuat, siivosin jonkun verran, pyykinpesukone hurisee ja ei tässä ole mitään hätää.
Teen vanhustyötä.
Teillähän piti olla kaikkein raskainta?
No, minä teen töitä vanhusten parissa ja otan joka päivä ylimääräiset nokoset työpäivän jälkeen. Meitä on moneksi, riippuu paljon myös työnkuvasta yms.
Mistä alapeukut kommentille? Kysymys siitä, että kokisin työni kaikkein raskaimmaksi, ei tosin pidä paikkaansa. Typerä, ivallinen kysymys edelliseltä. Pidän työstäni, mutta minulla on perussairauksia, joiden aiheuttaman väsymyksen kanssa pitää elää joka tapauksessa. Halusin tuoda toisenlaisen näkökulman sen rinnalle, että kaikki olisivat reippaina touhuamassa työpäivän jälkeen. N48
Olen. Joka päivä.
t. varhaiskasvatuksen lastenhoitaja
Kyllä. Työ on hektistä ja väsynyt olen joka päivä töitten jälkeen. Mutta eritoten näin perjantaisin, kun työviikko on tehty.
Teen fyysistä työtä ja ei, en ole. Treenaankin vielä joka toinen päivä.
Joskus joudun tekemään useita tunteja päätetyötä ja se hajottaa minut.
En. Teen etätyötä pääsääntöisesti, n. klo 7-15 (saan siis itse vapaasti valita työaikani). Arkisin ehtii ja jaksaa harrastaa jne, työ- ja vapaa-aika hyvin balanssissa.
Controller 49 v
Ihan puhki. Päiväunet nukuin. Normaalia elämää viikonloppu ja alkuviikko, sitten alkaa voimat hiipumaan keskiviikon kohdalla.
Vanhustyö, N44
Vielä huominen pitää jaksaa ja sen on yhdestoista työpäivä peräkkäin. Olen ollut jo niin kypsä kuudennen päivän jälkeen että ihan etoo. Kun vaan ajatteleekin, että seitsemän tunnin kuluttua pitäis taas mennä... Onneksi sunnuntaina alkaa neljän päivän vapaa.
Olen. Osittain fyysistä työtä, tarkkaa, koko päivä jalkojen päällä. Älytön kiire joka ikinen päivä, vähän ylitöitä joka ikinen päivä. Viikonlopun aikana en ehdi toipua, en jaksa harrastaa mitään enkä tavata ketään. Palkkakin on huono eikä ylitöistä makseta. Onneksi olen määräaikainen.
Olen aina väsynyt, aamusta iltaan - mutta piristyn kyllä, kun vaan väkisin lähden ulos tekemään jotain kiinnostavaa.
En tee röitä.