Miksi biologinen eikä adoptoitu lapsi?
Kun on niin paljon lapsia ilman hyvää kotia, niin miksi edelleen lähes jokainen pariskunta kuitenkin ensisijaisesti haluaa biologisia lapsia? Onko jonkun muun synnyttämä lapsi vähempiarvoinen?
Kommentit (41)
joka on toiminut noin ja siitä päättelet että asia on USEIMMITEN noin.
Jospa et yleistäisi.
mutta adoptio vanhemmat eivät ole mitään pyhimyksiä. Heidän perheissä on ongelmia aivan niinkuin muissa.
Avioero tapahtuu a-vanhempien keskuudessa aivan yhtä paljon kuin muidenkin.
Kohtu suorastaan huusi uutta elämää kasvamaan sisäänsä! Halusin olla raskaana, synnyttää, imettää, nähdä millaisia lapsia minun ja mieheni geeneillä tulee, huomata, kuinka lapsi muistuttaa joissain asioissa minua, joissain miestäni.
Tuon lisäksi biologisen lapsen saaminen on meille niin paljon a) helpompaa (tehdä vain sitä itseään ilman ehkäisyä b) nopeampaa (molemmat lapset saaneet alkunsa ekasta yrityksestä) c) halvempaa (kansainvälinen adoptio maksaa " hiukan" ), että ei käynyt mielessäkään missään vaiheessa adoptoida.
yhtä usein kuin muissa. On tutkittu juttu.
En väitä, että adoptiovanhemmat olisivat pyhimyksiä, mutta kyllä heillä on seula. Biologisen lapsen voi periaatteessa hankkia kuka vaan, narkkari tai mielisairas tai alkoholisti. Adoptiolasta he eivät saa.
Adoptio on melkoisen kallis prosessi adoptiotuesta huolimatta, joten vaikka adoptio ei muuten olisi minulle vieras ajatus, tulee halvemmaksi tehdä itse lapset. Raskaudesta tai vauva-ajasta en juuri nauti, mutta ne on välttämätön paha kun kuitenkin lapsia haluan.
Lapseni luokkatoveri on adoptoidu ja hänen vanhemmat ovat eroamassa.
Aikuiset adoptio lapsetkin, joiden vanhemmat erosivat, ovat ihmetelleet sitä kun ovat saaneet kuulla että se on harvinaista.
-- 30
avioeroja kuin biologisilla vanhemmilla. Siitä on tilastot.
En väittänyt, ettei tapahdu ollenkaan ja taas tunnet YHDEN, jonka pohjalta yleistät.
31?
Minä haluisin molemmat! Sekä biologisia että adoptoituja lapsia. Biologisen olen jo saanut, mikäli adoptio ei koskaan toteudu, niin syynä on raha. se on melko kallista, enkä tiedä hyväksyttäisiinkö minua ja miestäni edes adoptio vanhemmiksi näillä onnettomilla tuloilla..? Mutta ihanaa olisi saada vielä molempia.
Täytyy myöntää, että en ole enää samaa mieltä. Itsekkäästi minä koen oman, minun napani alla kasvaneen, minusta syntyneen ja minun imettämäni lapsen niin tärkeänä, etten koskaan vaihtaisi tätä kokemusta adoptiolapseen. Sen sijaan edelleenkin voisin ottaa adoptiolapsen, ja varmasti rakastaisin häntä yhtä paljon kuin omaani. Mutta valintatilanteessa en mistään hinnasta jättäisi " hankkimatta" omaa lasta.
tämä on luonne kysymys. Joillekkin adoptio on luontevampaa kuin oman tekeminen. En haluis rääkätä enää vartaloanikaan, koska olen entinen huippu-urheilija (en valehtele) ja kroppa on ollut kovilla muutenkin.
Ei kokemusta adoptiosta eikä tule. Kokemusta sen sijaan on kolmesta OMASTA lapsesta ITSE TEHDYSTÄ.
Odotus, synnytys, imetys ovat ainutlaatuisia kokemuksia joita ei voi minulta ottaa pois. Geeniperimä on ihan omaa ei naapurilta.
Ps. Miksi ostaisin villapaidan jos osaan tehdä sen itse.
Naapuri voi osata neuloa paremman.
Vierailija:
adoptioperheissä tapahtuu vähemmänavioeroja kuin biologisilla vanhemmilla. Siitä on tilastot.
En väittänyt, ettei tapahdu ollenkaan ja taas tunnet YHDEN, jonka pohjalta yleistät.
31?
Adoptiolapset estävät avioerot. Biot eivät siihen pysty.
-- t: 30
Adoptioperheissä on todennäköisesti sen takia vähemmän avioeroja, että saadakseen adoptiolapsen joutuu käymään neuvonnan, jossa se avioliiton tila yms. olosuhteet tutkitaan tarkoin. Ja osa huomaa itse, että eivät jaksa tms.
Mikä siinä nyt sinua vaivaa?
Adoptoidut kelpaisivat minulle. Mutta ei niitä saa kuulemma niin hyvillä geeneillä, kuin oma tekemät. Yksi ja kaksi vielä synnyttää itsekin, jäisi muuten jotain ratkaisevasti kokematta, siltä tuntuu itsestäkin. Mutta sen jälkeen voisi ainakin naisena " päästä helpommallakin" jos adoptoisi.
pitää todistaa olevansa niin hyvä vanhempina. eikä ne taida antaa kaksioon adoptio lasta, kun niillä täytyy olla niin hyvät tilatkin.
köyhän pitää tehdä omia lapsia. ei edes tarvi todistella olevansa hyvä äiti.
olen hyvä äiti, mutta en jaksa todellakaan käydä mitään kuulusteluita lävitse.
Ei se prosessi mitenkään mahdoton ole.
Tästä esimerkkinä kepun puoluesihteeri Eero Lankia ja rkp:n Eva Biaudet.
Jos emme olisi saaneet lapsia luomusti, olisimme varmaankin ennemmin adoptoineet kuin ryhtyneet hankaliin hoitoihin. Voisin adoptoida kolmannen lapsen, jos se prosessi ei olisi niin monimutkainen ja kallis.
Vierailija:
Tunnen yhden adoptoidun jonka vanhemmat erosivat. a-isä pystyi saamaan omia lapsia uuden nuoremman naisen kanssa ja ei ole ollut missään tekemisissä adoptoidun lapsen kanssa.