Te joilla on masennuslääkitys niin juotteko koskaan alkoholia
Millaisia määriä ja kuinka usein? Onko siitä suurta haittaa jos silloin tällöin juo vähän vaikka on lääkitys?
Kommentit (31)
Ei se tosiaan ole ihan mustavalkoista, monet eivät pysty tai alkoholista luopumaan kokonaan ja se on ihan ok. Mutta jos on tapana vetää pää täyteen monta kertaa kuussa, on syytä pyrkiä muutokseen.
Vierailija kirjoitti:
En juo. Alkoholi aiheuttaa masennusta ja ahdistusta, joten mikä järki?
No ei kyllä kaikille aiheuta kohtuudella käytettynä. Monet nollaa päänsä alkoholilla kerran kuukaudessa eikä siinä mun mielestä kyllä ole mitään pahaa jos haluaa rentoutua alkoholin avulla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos alkoholin juominen painaa vaakakupissa lähellekään yhtä paljon kuin mielenterveys, ollaan jännän äärellä.
Ja puhun kokemuksesta. On se kumma kun ei mikään terapia tai lääke auta 10 vuoden masennuskierteessä, kun samalla juo alkoholia joka viikonlppu. Ainoastaan silloin paranin kun aikuistuin ja aloin ottaa homman tosissaan.
Niin, sullakin meni pitkään luopua alkoholista. Ei se hetkessä tapahdu. Turhaan hyvesignaloit.
Älä minua siitä syytä jos pidätkin minua hyvänä ihmisenä
Vierailija kirjoitti:
No ei yks ilta voi koko lääkkeen tehoa viedä pois. Ihmeellistä miten pitää viljellä väärää tietoa. Juo huoletta mutta ei kannata usein kuten ei kenenkään pitäisi usein tai liikaa juoda kerrallaan
Se voi vaikuttaa mielialaan. Riippuu miten paljon ja miten usein juo. En viljele väärää tietoa. Puhun omasta kokemuksesta.
En juo lainkaan alkoholia, se vain lisää masennusta.
Vierailija kirjoitti:
Venlafaxin käytössä ja juon kerran viikkoon n. 15 annosta olutta. En ole huomannut lääkettä heikentävää vaikutusta. Humalankaan laatuun ei ole mulla lääke vaikuttanut, joillakin tuntuu menevän aivan nuppi sekaisin.
Sama lääke ja seuraavana päivänä on hirveä olo henkisesti.
Minulla psykoosilääkitys ja juon pari lonkeroa silloin tällöin. Enempää ei kannata, koska lääkitys vaikuttaa minulla siten, että ei nouse päähän eli olen vain väsyneempi, mutta känniin en tule. Vähän ohi aiheen.
Mun kokemuksen mukaan mirtatsapiinin pitäisi olla kokonaan poistunut elimistöstä ennenkuin voi juoda. Muuten menee huonolla tavalla sekaisin. Ja siihen poistumiseen menee muutama päivä jopa satunnaisen pienen annoksen jälkeen.
SSRI-lääkkeiden kanssahan alkoholin vaikutus nopeutuu ja moninkertaistuu reilusti. Voit vaikka puhaltaa nollat, mutta olla sekaisin kuin käkikello.
En juo. Alkoholi aiheuttaa masennusta ja ahdistusta, joten mikä järki?