Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuotteiden (hevi) koplaajat kaupassa

Vierailija
14.10.2022 |

Kerroin jokin aika sitten miehestä, joka koplasi jokaisen persikan laatikosta ja heitteli vielä ne joita ei hyväksynyt. Sain täällä raivokkaan vastaanoton, kuten yleensäkin ap:t.

Tänään samassa kaupassa mies valkkasi perunapusseja käänteli kaikki pussit ympäri ja tuumaili sitten, ettei otakaan sitä lajiketta. Siirtyi seuraavaan lajikkeeseen ja sama juttu. Sitten palasi alkuperäisiin joista sitten otti ilmeisesti jotain. Mä siitä välistä sitten nappasin itselleni päälimmäiset kolme pussia (kun ei ne siinä laatikossa kuitenkaan ole erillaisia) ja ukko jäi ihmettelemään vielä uudelleen sitä toista lajiketta ja käänteli niitä pussukoita.

Taitaa olla kotona pirttihirmu, joka haukkuu, jos tuo vääränlaisia perunoita.

Kommentit (102)

Vierailija
41/102 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä noita pussitettuja hedelmiä, vihanneksia ja juureksia ainakin pyörittelen, että näkyy, jos siellä onkin homeinen mukana. Ja samoin yksittäisiä ensin arvioin silmillä, sitten otan käteen ja jos onkin huonon tuntuinen, laitan takaisin.

Vierailija
42/102 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ällöttåvää! Kun oikein alkaa miettiä mitä kaikkea ihmiset käsillään tekevät ja sen jälkeen menevät kauppaan puristelemaan tomaatteja niin menee ruokahalu eikä huvita ostaa enää mitään.

Osin tuon lähmimisen takia olen siirtynyt Lidliin ja ostan sieltä valmiiksi pakattuja hevi-tuotteita mitkä on ainakin muovin alla suojassa, kun kuppakäsi on niitä käpälöinyt.

Et sitten ole tajunnut pestä niitä ennen syömistä?

Ylihygieniahysteerikot ovat aina sairaita ja myös alttiimpia sairauksille kun on kestämätön immuniteetti.

Hengitysilmakin on täynnä vaikka mitä saasteita eikä sitä voi näille pöpöfoobikoille 100%:sti puhdistaa.

En ole ylihygieeninen, mutta kyllä minä pesen salattiaineet, kun alan niistä valmistaa ruokaa. Ts tomaatit, kurkut ja vihreä salaatti, samoin omenat.

Näin tekee jokainen normijärjellinen. Ei selitä kyyläämistäsi ja olemattomien puolisoiden fantasioimistasi.

En kirjoittanut ensimmäistä kommenttia, vaan pelkästään tuon salaattitarpeiden pesemisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/102 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

koplata

(arkikieltä) yhdistää, kytkeä, liittää toisiinsa

(arkikieltä) yhdistää valtion jollekin yritykselle tarjoama rahoitusratkaisu omien yritysten rahoittamiseen

Murresanana kopeloida = koplata, jos ei sinulla tuo sana ole käytössä niin sillehän ei mitään mahda.

Jos nyt itse opettelisit ensin edes yhden oikeaoppisen yleiskielen, jotta tulisit ymmärretyksi. Tyhmyytesi jo osoitit.

Vierailija
44/102 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

koplata

(arkikieltä) yhdistää valtion jollekin yritykselle tarjoama rahoitusratkaisu omien yritysten rahoittamiseen

Murresanana kopeloida = koplata, jos ei sinulla tuo sana ole käytössä niin sillehän ei mitään mahda.

Pane linkki tuohon tietoosi.

https://fi.wiktionary.org/wiki/koklata

Vierailija
45/102 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palstan mukaan on siis oikein heitellä ja puristella kauppojen heviosastojen tuotteita, varsinkin niitä, joita ei hyväksy omaan ostoskoriinsa. Nyt on kahdesti todistettu tämä itsekkyys ja minä minä asenne. Ootte te kamalia ;).

Ei vaan ap ja kaltaisesi olette tyhmiä kyylääjiä ja sekä tahallaan että tahattomasti väärinymmärtäviä tolloja.

Haluutko sä tapella vai?

Ja katselin miehen touhuja koska olin menossa sille samalle hyllylle hakemaan niitä pottuja. Oli niin huvittavaa toimintaa. ap

Vierailija
46/102 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs potkupalloilijaälykkö "puklu" kirjoitti älykkövaimostaan hashtag "tuhero" kun tarkoitti hashtag "tohelo".

Vierailija
47/102 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä maakunnan murretta on koplata? Epäilemättä joku Oulu.

Ei tarkoita mitään tässä yhteydessä, olisiko ap tavoitellut sanaa "koklata"?

Ei kun just koplata eli kopeloida.

Koplata ei ole sama kuin kopeloida.

Jaa, minä kyllä olen käyttänyt tuota sanaa jo kauan sitten ekan kerran.

Olet käyttänyt sitä väärin. Eikö ihanaa oppia uusia asioita?

Vierailija
48/102 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palstan mukaan on siis oikein heitellä ja puristella kauppojen heviosastojen tuotteita, varsinkin niitä, joita ei hyväksy omaan ostoskoriinsa. Nyt on kahdesti todistettu tämä itsekkyys ja minä minä asenne. Ootte te kamalia ;).

Ei vaan ap ja kaltaisesi olette tyhmiä kyylääjiä ja sekä tahallaan että tahattomasti väärinymmärtäviä tolloja.

Haluutko sä tapella vai?

Ja katselin miehen touhuja koska olin menossa sille samalle hyllylle hakemaan niitä pottuja. Oli niin huvittavaa toimintaa. ap

Ja kiireesti aggressiot tulille kun et saanut tarpeeksi hyväksyntää ja hyssyttelyä epäasialliselle kyyläyksellesi.

Vierailija
49/102 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä maakunnan murretta on koplata? Epäilemättä joku Oulu.

Ei tarkoita mitään tässä yhteydessä, olisiko ap tavoitellut sanaa "koklata"?

Ei kun just koplata eli kopeloida.

Koplata ei ole sama kuin kopeloida.

Jaa, minä kyllä olen käyttänyt tuota sanaa jo kauan sitten ekan kerran.

Olet käyttänyt sitä väärin. Eikö ihanaa oppia uusia asioita?

Et voi vain minäminäminä umpinuppina murteisiinkaan vedoten väärinkäyttää mitä vain sanoja ja sanontoja. 

Vierailija
50/102 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedelmiä kuuluu puristella ja tutkia ettei osta paskaa!

Vierailija
51/102 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

koplata

"Verbi "koplata" eli kytkeä tai liittää asiat yhteen vakiintui suomen kieleen vuonna 1992", sitä ennen se oli sama kuin kopeloida. Ei kaikkea sentään netistä löydy, jotkut asiat kulkee vielä perimätietona.

Vierailija
52/102 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs potkupalloilijaälykkö "puklu" kirjoitti älykkövaimostaan hashtag "tuhero" kun tarkoitti hashtag "tohelo".

Tai sitten tarkoitti juurikin Mr & Mrs Tuhero, mutta tuskin kummankaan huumori taikka älykkyys tähän riittäisi.

Vierailija
53/102 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee vuodessa yli 10 000 e ruokaan, joten tasan varmasti valitsen ne omasta mielestäni parhaimmat ja tuoreimmat tuotteet. Olen juuri se leipähyllylläkin perä pitkällä tuoreimpia leipiä valitseva keski-ikäinen täti. Olen tarkka siitä mitä ostan ja olen tarkka, että tuotteet ovat kotonakin asiallisesti

Vierailija
54/102 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluutko sä tapella vai?

Ja kiireesti aggressiot tulille kun et saanut tarpeeksi hyväksyntää ja hyssyttelyä epäasialliselle kyyläyksellesi.

Yleensä se, joka alkaa haukkua millä tahansa sanalla, haluaa tapella. Ja ilmeisesti olin oikeassa koska nyt yrität syyllistää vastapuolta agressiiviseksi.

Vierailija
55/102 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai valkkaan aina. En nyt sentään niin typerä ole että ostan pilaantuneita tuotteita suoraan roskiin laitettavaksi. Laittakoot kauppa itse ne roskiin ilman minun rahojani.

Vierailija
56/102 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä menee vuodessa yli 10 000 e ruokaan, joten tasan varmasti valitsen ne omasta mielestäni parhaimmat ja tuoreimmat tuotteet. Olen juuri se leipähyllylläkin perä pitkällä tuoreimpia leipiä valitseva keski-ikäinen täti. Olen tarkka siitä mitä ostan ja olen tarkka, että tuotteet ovat kotonakin asiallisesti

Minä saan käyttäytyä huonosti, koska olen paljon ostava AAsiakas.

Vierailija
57/102 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkillistä toimintaa. Kyräilevistä kyyläaapeista ei pidä välittää eikä antaa heidän häiritä.

Vierailija
58/102 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa musta mies koputteli vesimeloonia ja kuulosteli. Kysyin oliko ketään kotona niin mutumbo jäi suu auki ihmettelemään. Ei tainnut mennä kelalle 🙈

Vierailija
59/102 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai valkkaan aina. En nyt sentään niin typerä ole että ostan pilaantuneita tuotteita suoraan roskiin laitettavaksi. Laittakoot kauppa itse ne roskiin ilman minun rahojani.

Nyt myydään jo onneksi esim. hävikkihyvikkikasseja, joissa hyvää (ei tosin enää ihan tuliterää) käyttötavaraa.

Vierailija
60/102 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

koplata

"Verbi "koplata" eli kytkeä tai liittää asiat yhteen vakiintui suomen kieleen vuonna 1992", sitä ennen se oli sama kuin kopeloida. Ei kaikkea sentään netistä löydy, jotkut asiat kulkee vielä perimätietona.

Onko sinulla tuohon joku linkki tai lähde?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän