Tuotteiden (hevi) koplaajat kaupassa
Kerroin jokin aika sitten miehestä, joka koplasi jokaisen persikan laatikosta ja heitteli vielä ne joita ei hyväksynyt. Sain täällä raivokkaan vastaanoton, kuten yleensäkin ap:t.
Tänään samassa kaupassa mies valkkasi perunapusseja käänteli kaikki pussit ympäri ja tuumaili sitten, ettei otakaan sitä lajiketta. Siirtyi seuraavaan lajikkeeseen ja sama juttu. Sitten palasi alkuperäisiin joista sitten otti ilmeisesti jotain. Mä siitä välistä sitten nappasin itselleni päälimmäiset kolme pussia (kun ei ne siinä laatikossa kuitenkaan ole erillaisia) ja ukko jäi ihmettelemään vielä uudelleen sitä toista lajiketta ja käänteli niitä pussukoita.
Taitaa olla kotona pirttihirmu, joka haukkuu, jos tuo vääränlaisia perunoita.
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otan vain hyvää. Tomaateissa vain sopivan kovia ja kolhuttomia, banskuissa täsmälleen minua miellyttävän näköisiä ja saatan napsia nipusta pois huonon, jos siinä sellainen on, avokadoissa otan käyttöpäivän perusteella sopivan kypsän ja esimerkiksi perunoissa katson tarkasti, että enbota vihreitä perunoita. Yritän ostaa myös tasakokoisia perunoita.
Ruoka maksaa sen verran paljon, että en kelpuuta huonoa. Sinä voit ap ottaa ne huonot. :)
Idea oli se, että niitä huonoja just tulee kun jotkut kopeloi ja klohmii. Ymmärrän kyllä jos sulta pointti meni ohi. ap.
ps: irtotavarassa on vielä pöpöjäkin sun käsistä kun puristelet kaikki tomaatit. Siksi en ostakaaan irtotavaraa juurikaan.
Ei noin hörhöllä ole yhtään mitään ideaa mistään kun kuvittelee tuntemattomille olemattomat puolisot.
Minkä maakunnan murretta on koplata? Epäilemättä joku Oulu.
No kyllä puristelen esimerkiksi avokadot. En maksa liki 7 e/kg jos täysin puolimädistä (ns.syöntikypsistä) avokadoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ällöttåvää! Kun oikein alkaa miettiä mitä kaikkea ihmiset käsillään tekevät ja sen jälkeen menevät kauppaan puristelemaan tomaatteja niin menee ruokahalu eikä huvita ostaa enää mitään.
Osin tuon lähmimisen takia olen siirtynyt Lidliin ja ostan sieltä valmiiksi pakattuja hevi-tuotteita mitkä on ainakin muovin alla suojassa, kun kuppakäsi on niitä käpälöinyt.
Et sitten ole tajunnut pestä niitä ennen syömistä?
Ylihygieniahysteerikot ovat aina sairaita ja myös alttiimpia sairauksille kun on kestämätön immuniteetti.
Hengitysilmakin on täynnä vaikka mitä saasteita eikä sitä voi näille pöpöfoobikoille 100%:sti puhdistaa.
Vierailija kirjoitti:
koplata
(arkikieltä) yhdistää, kytkeä, liittää toisiinsa
(arkikieltä) yhdistää valtion jollekin yritykselle tarjoama rahoitusratkaisu omien yritysten rahoittamiseen
Tuota "koplata" verbiä minäkin ihmettelin tuossa aloituksessa. Tarkoittaako ap puristelua, tai tunnustelua?
Vierailija kirjoitti:
Otan vain hyvää. Tomaateissa vain sopivan kovia ja kolhuttomia, banskuissa täsmälleen minua miellyttävän näköisiä ja saatan napsia nipusta pois huonon, jos siinä sellainen on, avokadoissa otan käyttöpäivän perusteella sopivan kypsän ja esimerkiksi perunoissa katson tarkasti, että enbota vihreitä perunoita. Yritän ostaa myös tasakokoisia perunoita.
Ruoka maksaa sen verran paljon, että en kelpuuta huonoa. Sinä voit ap ottaa ne huonot. :)
Näin. Lisään vielä, että katson aina päiväykset läpi ja otan sen missä pisin päiväys. Ihan nätisti sen teen, en myllää koko hyllyä ja jätä sikin sokin.
Minusta se on asiakkaan oikeus valita niistä tuotteista, mitä kauppias on tarjolle laittanut. Ja näillä hinnoilla, jos täydet joudun maksamaan, niin todellakin valitsen. Itse harvoin pääsee hyödyntämään esim. niitä ilta-alennuksia.
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut, että esim. valmiiksi pakatut persikat ovat joskus homeessa niistä kohdista mitä ei heti näy kun ovat toisissaan kiinni. Tämä takia olen alkanut kääntelemään pakkausta että näen kaikki kohdat. Ikävä heittää kotona kaikki suoraan roskiin kun on just maksanut niistä. Perunapusseissa on usein ärsyttävästi täysin erikokoisia perunoita, joten valkkaan nekin että saan tasakokoisia.
Avocadon kypsyydestä taas ei oikein muuten saa selvää kuin tunnustelemalla. Toki vihreistä tietää että raakoja ovat.
Mylläätkö koko hyllyllisen tavaraa ja valkkaat sen "parhaan"? Tottakai normaalilla järjellä varustettu tarkastaa tuotteen, mutta ottaa sen ensimmäisen hyvän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ällöttåvää! Kun oikein alkaa miettiä mitä kaikkea ihmiset käsillään tekevät ja sen jälkeen menevät kauppaan puristelemaan tomaatteja niin menee ruokahalu eikä huvita ostaa enää mitään.
Osin tuon lähmimisen takia olen siirtynyt Lidliin ja ostan sieltä valmiiksi pakattuja hevi-tuotteita mitkä on ainakin muovin alla suojassa, kun kuppakäsi on niitä käpälöinyt.
Ylihygieniahysteerikot ovat aina sairaita ja myös alttiimpia sairauksille kun on kestämätön immuniteetti.
Hengitysilmakin on täynnä vaikka mitä saasteita eikä sitä voi näille pöpöfoobikoille 100%:sti puhdistaa.
En ole ylihygieeninen, mutta kyllä minä pesen salattiaineet, kun alan niistä valmistaa ruokaa. Ts tomaatit, kurkut ja vihreä salaatti, samoin omenat.
Huonoja on kyllä joukossa kenenkään lääppimättäkin, mutta tulkoon ap:t avaruuspuvuissaan ottamaan ne.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarkoita mitään tässä yhteydessä, olisiko ap tavoitellut sanaa "koklata"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kun just koplata eli kopeloida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ylihygieeninen, mutta kyllä minä pesen salattiaineet, kun alan niistä valmistaa ruokaa. Ts tomaatit, kurkut ja vihreä salaatti, samoin omenat.
Näin tekee jokainen normijärjellinen. Ei selitä kyyläämistäsi ja olemattomien puolisoiden fantasioimistasi.
Palstan mukaan on siis oikein heitellä ja puristella kauppojen heviosastojen tuotteita, varsinkin niitä, joita ei hyväksy omaan ostoskoriinsa. Nyt on kahdesti todistettu tämä itsekkyys ja minä minä asenne. Ootte te kamalia ;).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koplata ei ole sama kuin kopeloida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kun koplata eli yhdistää on erilaisen teon sana. Sama kuin väittäisit: antaa eli ottaa = sama merkitys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koplata ei ole sama kuin kopeloida.
Jaa, minä kyllä olen käyttänyt tuota sanaa jo kauan sitten ekan kerran.
Vierailija kirjoitti:
Palstan mukaan on siis oikein heitellä ja puristella kauppojen heviosastojen tuotteita, varsinkin niitä, joita ei hyväksy omaan ostoskoriinsa. Nyt on kahdesti todistettu tämä itsekkyys ja minä minä asenne. Ootte te kamalia ;).
Ei vaan ap ja kaltaisesi olette tyhmiä kyylääjiä ja sekä tahallaan että tahattomasti väärinymmärtäviä tolloja.
Vierailija kirjoitti:
koplata
(arkikieltä) yhdistää, kytkeä, liittää toisiinsa
(arkikieltä) yhdistää valtion jollekin yritykselle tarjoama rahoitusratkaisu omien yritysten rahoittamiseen
Murresanana kopeloida = koplata, jos ei sinulla tuo sana ole käytössä niin sillehän ei mitään mahda.
Voihan ne katsoa mutta ottaa sit sen ensimmäisen, eikä käy niitä kymmentä muuta läpi ja palaa ekaan.