Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuotteiden (hevi) koplaajat kaupassa

Vierailija
14.10.2022 |

Kerroin jokin aika sitten miehestä, joka koplasi jokaisen persikan laatikosta ja heitteli vielä ne joita ei hyväksynyt. Sain täällä raivokkaan vastaanoton, kuten yleensäkin ap:t.

Tänään samassa kaupassa mies valkkasi perunapusseja käänteli kaikki pussit ympäri ja tuumaili sitten, ettei otakaan sitä lajiketta. Siirtyi seuraavaan lajikkeeseen ja sama juttu. Sitten palasi alkuperäisiin joista sitten otti ilmeisesti jotain. Mä siitä välistä sitten nappasin itselleni päälimmäiset kolme pussia (kun ei ne siinä laatikossa kuitenkaan ole erillaisia) ja ukko jäi ihmettelemään vielä uudelleen sitä toista lajiketta ja käänteli niitä pussukoita.

Taitaa olla kotona pirttihirmu, joka haukkuu, jos tuo vääränlaisia perunoita.

Kommentit (102)

Vierailija
1/102 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihmekään, jos jotkut hyllyt on kaupoissa sekaisin ja epäsiistejä tällaisten myllääjien jäljiltä. Ja kuinka paljon tulee hävikkiä ihan vaan ihmisten ajattelemattomuuden takia. Omenat ja banaanit on klohmuilla.

Vierailija
2/102 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmähän se on joka huonoja ostaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/102 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kyllä kuulu noihin välmääjiin vaan otan niitä mitä päällimmäisenä on.

Tietenkin jos on joku mätä hedelmä niin sellaista en laita pussiin.

Vierailija
4/102 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

koplata

(arkikieltä) yhdistää, kytkeä, liittää toisiinsa

(arkikieltä) yhdistää valtion jollekin yritykselle tarjoama rahoitusratkaisu omien yritysten rahoittamiseen

Vierailija
5/102 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käännän aina perunapussin ja katson, että siellä ei ole vihreitä tai ituisia/rupisia perunoita. Miksi maksaisin täyden hinnan skeidasta, kun valkkaamalla voin saada priimaakin?

Vierailija
6/102 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan vain hyvää. Tomaateissa vain sopivan kovia ja kolhuttomia, banskuissa täsmälleen minua miellyttävän näköisiä ja saatan napsia nipusta pois huonon, jos siinä sellainen on, avokadoissa otan käyttöpäivän perusteella sopivan kypsän ja esimerkiksi perunoissa katson tarkasti, että enbota vihreitä perunoita. Yritän ostaa myös tasakokoisia perunoita.

Ruoka maksaa sen verran paljon, että en kelpuuta huonoa. Sinä voit ap ottaa ne huonot. :)

Vierailija
7/102 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän että käy tarkkaan läpi. Juuri ostin pussillisen vihreitä perunoita 😔

Vierailija
8/102 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ällöttåvää! Kun oikein alkaa miettiä mitä kaikkea ihmiset käsillään tekevät ja sen jälkeen menevät kauppaan puristelemaan tomaatteja niin menee ruokahalu eikä huvita ostaa enää mitään.

Osin tuon lähmimisen takia olen siirtynyt Lidliin ja ostan sieltä valmiiksi pakattuja hevi-tuotteita mitkä on ainakin muovin alla suojassa, kun kuppakäsi on niitä käpälöinyt.

Vierailija
9/102 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koplaaminen ei sovi tähän, ennemmin valkkaaminen eli valikointi. Koplaaminen on yhdistämistä, tulee ruotsin kielen sanasta koppla. Var så god. Toisessa ketjussa muuten on keskustelu tyhmyydestä, ei kannattas käyttää sanoja joita ei ymmärrä.

Vierailija
10/102 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ällöttåvää! Kun oikein alkaa miettiä mitä kaikkea ihmiset käsillään tekevät ja sen jälkeen menevät kauppaan puristelemaan tomaatteja niin menee ruokahalu eikä huvita ostaa enää mitään.

Osin tuon lähmimisen takia olen siirtynyt Lidliin ja ostan sieltä valmiiksi pakattuja hevi-tuotteita mitkä on ainakin muovin alla suojassa, kun kuppakäsi on niitä käpälöinyt.

Osta vaan. Kyllä kaikille vihanneksia ja hedelmiä riittää.

Vierailija
11/102 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mullakin on tapana jöngloorata huonoilla heveillä ja sit kengän kautta takas hyllyyn

Vierailija
12/102 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omenoissa ja tomaateissa näkee usein viiltoja, jotka ovat lähtöisin ihmisten pitkistä kynsistä. Olen nähnyt, kun nainen puristaa pitkäkyntisillä sormillaan jäljet jokaiseen hedelmään johon koskee.

Vierailija
13/102 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuotteita on niin mukava höplötellä. Tv. Väenö.

Vierailija
14/102 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä pirttihirmu ole, mutta ärsyttää kun puoliso ostaa salaattipussin, sieltä tulee se kaikkein kevyin, missä on vaan muutama lehti. Saman hintasia kaikki pussit, niin itse aina vähän punnitsen kädessä ja etsin sitä painavinta pussia.

Vierailija
15/102 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä mä ainakin vähän katson mitä ostan, enkä vain ota ensimmäistä joka tulee vastaan. Toki esim. tomaateissa katson ihan silmämääräisesti ensin, mutta ei ole harvinaista että käteen ottaessa se hyvännäköinen tomaatti onkin esim. toiselta puolelta ihan löllö, niin tietenkään en sitä ota. Myös perunapussin käännän ja katson toisen puolen "ikkunasta" että näyttääkö ne hyvältä. En kyllä tietenkään hylkäämiäni hevejä mitenkään heittele, vaan laitan nätisti takaisin.

Vierailija
16/102 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otan vain hyvää. Tomaateissa vain sopivan kovia ja kolhuttomia, banskuissa täsmälleen minua miellyttävän näköisiä ja saatan napsia nipusta pois huonon, jos siinä sellainen on, avokadoissa otan käyttöpäivän perusteella sopivan kypsän ja esimerkiksi perunoissa katson tarkasti, että enbota vihreitä perunoita. Yritän ostaa myös tasakokoisia perunoita.

Ruoka maksaa sen verran paljon, että en kelpuuta huonoa. Sinä voit ap ottaa ne huonot. :)

Idea oli se, että niitä huonoja just tulee kun jotkut kopeloi ja klohmii. Ymmärrän kyllä jos sulta pointti meni ohi. ap.

ps: irtotavarassa on vielä pöpöjäkin sun käsistä kun puristelet kaikki tomaatit. Siksi en ostakaaan irtotavaraa juurikaan.

Vierailija
17/102 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on tyhjäpäinen kyylä, joka ei osaa edes valikoida (hevi) tai oikeinkirjoitusta äidinkielellään ja silti yrittää päteä vieraskielisillä sanoilla, joiden merkitystä ei ymmärrä. Vähemmän tyhmä tajuasi oman tyhmyytensä.

Vierailija
18/102 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omenoissa ja tomaateissa näkee usein viiltoja, jotka ovat lähtöisin ihmisten pitkistä kynsistä. Olen nähnyt, kun nainen puristaa pitkäkyntisillä sormillaan jäljet jokaiseen hedelmään johon koskee.

Tomaatteihin ainakin tulee helposti viiltoja myös siitä jos ne vaan putoaa. Tiputin pussillisen tomaatteja kotona lattialle ja lähes kaikissa oli sen jälkeen viilto kuoressa.

Vierailija
19/102 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sitten ole tajunnut pestä niitä ennen syömistä?

Vierailija
20/102 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että esim. valmiiksi pakatut persikat ovat joskus homeessa niistä kohdista mitä ei heti näy kun ovat toisissaan kiinni. Tämä takia olen alkanut kääntelemään pakkausta että näen kaikki kohdat. Ikävä heittää kotona kaikki suoraan roskiin kun on just maksanut niistä. Perunapusseissa on usein ärsyttävästi täysin erikokoisia perunoita, joten valkkaan nekin että saan tasakokoisia.

Avocadon kypsyydestä taas ei oikein muuten saa selvää kuin tunnustelemalla. Toki vihreistä tietää että raakoja ovat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi