Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huomatkaa että uudessa työnhakumallissa virkailija tekee pistokokeita että onko todella tehty hakemus työpaikkaan

Vierailija
14.10.2022 |

Pääsääntöisesti eivät tarkasta, mutta olen kuullut tapauksesta jossa jääty kiinni kun hakemusta firmaan ei ole tullutkaan. Karenssi pamahti!

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan sitä kysyä.

Me emme anna tietoa meille tulleista työhakemuksista kuin työnhakijalle itselleen.

Vierailija
2/41 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen rekrynä välillä töissä, kun tarvii tuurailla muista töistä. Ei me kerrota kuin työnhakijalle, se asia ei muille kuulu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne varmaan orgasminhuipulla kun saa kytätä. Vanha kunnon stasi-meininki. Onko te-keskus suomen Pjongjang?

Vierailija
4/41 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tarkistetaan. Ellei edes hae töitä, ei tarvitse tukia.

Vierailija
5/41 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meiltä kerrota kenellekään, onko henkilö X hakenut paikkaa. Vain henkilölle itselleen kommentoidaan asiaa.

6/41 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpommalla pääsee, kun lähettää virkailijalle viestin, jossa on vaikka s-postit työhakemuksista, joista näkee, milloin ne on lähetetty ja kenelle. Kaikkihan eivät saa edes vastausta työhakemukseensa.

Vierailija
7/41 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei meiltä kerrota kenellekään, onko henkilö X hakenut paikkaa. Vain henkilölle itselleen kommentoidaan asiaa.

Kumpa saisikin kommenttia hakuajan päätyttyä! Rekrytointivastaavia ei saa enää kiinni ja ei varmasti vaivauduta ilmoittamaan ei-valituille. Turha siinä sitten on varmaan te-tädinkään kysellä että onko se Nico-Janita hakenut tätä duunia.

Vierailija
8/41 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

InhaKyynikko kirjoitti:

Saahan sitä kysyä.

Me emme anna tietoa meille tulleista työhakemuksista kuin työnhakijalle itselleen.

Sehän on viranomaisasia, ei voi kieltäytyä, muuten tulee poliisi hakemaan tiedot, sen sijaan hakijoiden muita koskevista kyselyistä voi yksityisellä kieltäytyä, julkisella puolella ei sitäkään. 

Vierailija
9/41 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on taas näitä fantasioita. Karenssia ei tule tuollaisesta vaan siitä, jos kieltäytyy varmasta työpaikasta tai irtisanoutuu ilman syytä.

Vierailija
10/41 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Helpommalla pääsee, kun lähettää virkailijalle viestin, jossa on vaikka s-postit työhakemuksista, joista näkee, milloin ne on lähetetty ja kenelle. Kaikkihan eivät saa edes vastausta työhakemukseensa.

Okei, ajattelit siis että jos omavalmentajalla on 30 asiakasta, se saa kolmen kuukauden kuluttua tarkistettavakseen 360 työhakemusta. Kuka on lähettänyt ja milloin ja mihin työpaikkaan. Ja onko kyseinen työpaikka todella ollut haussa ko. ajankohtana. No way sanon minä. Kenenkään te-virkailijan aika ei moiseen veny.

Vierailija
11/41 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää on taas näitä fantasioita. Karenssia ei tule tuollaisesta vaan siitä, jos kieltäytyy varmasta työpaikasta tai irtisanoutuu ilman syytä.

Jospa ap on fantasioimalla voimaantuva ja/tai orgasmia tavoitteleva te-virkailija.

Vierailija
12/41 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

InhaKyynikko kirjoitti:

Saahan sitä kysyä.

työnhakijalla pitää olla tallella sähköposti, kuittaus vastanotetusta hakemuksesta, numero soitetusta puhelusta puhelimen lokitiedoissa tms.

Vierailija
13/41 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Okei, ajattelit siis että jos omavalmentajalla on 30 asiakasta, se saa kolmen kuukauden kuluttua tarkistettavakseen 360 työhakemusta. Kuka on lähettänyt ja milloin ja mihin työpaikkaan. Ja onko kyseinen työpaikka todella ollut haussa ko. ajankohtana. No way sanon minä. Kenenkään te-virkailijan aika ei moiseen veny.

Sinähän kerrot Oma asioinnissa hakeneesi paikkoja ja annat tiedot esim.työnantajasta. Luuletko oikeasti, että siellä ei tekoäly osaisi lukea kirjoituksiasi ja päätellä niistä jotain sekä nostaa esille esim. yrityksiä, joita ei ole edes olemassa?

Näitä katsotaan pistokokeilla ja asiantuntijoidenn tulisi käydä jokaisella tapaamisella haetut paikat työttömän kanssa läpi. Jos ei esim. tiedä, kenelle soitti, niin asiaa ryhdytään tutkimaan.

Vierailija
14/41 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

InhaKyynikko kirjoitti:

Saahan sitä kysyä.

työnhakijalla pitää olla tallella sähköposti, kuittaus vastanotetusta hakemuksesta, numero soitetusta puhelusta puhelimen lokitiedoissa tms.

Sähköpostit olen säästänyt. Kuittaus tullut niin varsinaisesta kuin avoimesta hakemuksesta. 

Vierailija
15/41 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpsistä AP. Emme me tarkista emmekä edes saisi tarkistaa.

Vierailija
16/41 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

InhaKyynikko kirjoitti:

Saahan sitä kysyä.

Vastaavasti me emme myönnäs palkkatukea yrityksiin, jotka eivät kerro, onko työtön hakenut heille töihin.

Vierailija
17/41 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vähän pakko keksiä kuvitteellisia työpaikkoja kun ei ole mitä hakea.

Ihan sama vaikka tarkistavat, ei ole mun syy että töitä ei ole.

Vierailija
18/41 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpsistä AP. Emme me tarkista emmekä edes saisi tarkistaa.

Kuntakokeilussa ei tarkisteta, siellä ei edes haastatella työttömiä, vaan annetaan maksavia lausuntoja varmistamatta esim. opintoja. TE-toimistosta tarkistetaan.

Vierailija
19/41 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä asut, jos 80 km säteellä ei ole 4 työpaikkaa/kk tarjolla?

Vierailija
20/41 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä asut, jos 80 km säteellä ei ole 4 työpaikkaa/kk tarjolla?

Pohjois-Suomessa. Ja mulla on vain 1 haku kuussa koska työkkäristä joutuivat myöntämään ettei töitä ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme