Häpeän miten ystäväni puhuu yrittäjistä
Ollaan tunnettu lapsesta asti ja hyviä ystäviä. Sunnuntaina käytiin asuntoesittelyssä katsomassa hänelle uutta kotia. Huoneistoa näytti ihan tavallinen asiallinen kiinteistönvälittäjä. Ystäväni ei pitänyt siitä asunnosta ja alkoi moittia välittäjää. Kun hänelle selvisi että välittäjä omistaa firmansa eli on yrittäjä, sieltä tuli täyslaidallinen sellaista haukkumasanastoa etten olisi ikinä uskonut kaltaiseltani kolmekymppiseltä naiselta edes löytyvän. Korkeintaan hänen isältään, työläisperhettä ovat kuten omatkin porukkani. Mutta että häpesin hänen käytöstään! Möyhääminen jatkui vielä autossa kotimatkalla. Kun yrittäjät vetää välistä kaiken ja meille ei jää mitään. Tekisi mieli laittaa ystävyys tauolle, vaikka tuskin se asennetta parantaa.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja yrittäjät tekee kuitenkin duunia 24/7 ja 365 päivää vuodessa ja Jeesus.
Yrittäjää ei oikein arvosteta muutenkaan. Suurinosa toivoo, että ei onnistu siinä mitä tekee ja kun onnistuu, niin on täys urpo, joka ostaa asunnon ja helppoohan sun on ostella ja tehdä kaikkea kivaa, kun on rahaa.
Mikään eio ikinä hyvä.
Mut poljettiin heti katuun, kun perustin firman. 2kaveria ainostaan kehu ja toivotti onnea jne.
Nyt sit, kun on kaikenlaista ja työllistän ihmisiä, niin rikas kuspää. Eipä mua kinnosta ne tyypit. Aika harvoin tulee nähtyä niitä.
Suomalaiset yrittäjät on vielä maanviljelijöitä ja jopa trans-porukkaakin pahempia uhriutujia...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjää ei oikein arvosteta muutenkaan. Suurinosa toivoo, että ei onnistu siinä mitä tekee ja kun onnistuu, niin on täys urpo, joka ostaa asunnon ja helppoohan sun on ostella ja tehdä kaikkea kivaa, kun on rahaa.
Mikään eio ikinä hyvä.
Mut poljettiin heti katuun, kun perustin firman. 2kaveria ainostaan kehu ja toivotti onnea jne.
Nyt sit, kun on kaikenlaista ja työllistän ihmisiä, niin rikas kuspää. Eipä mua kinnosta ne tyypit. Aika harvoin tulee nähtyä niitä.
Suomalaiset yrittäjät on vielä maanviljelijöitä ja jopa trans-porukkaakin pahempia uhriutujia...
Suomalaisista yrittäjistä suurin osa ei saa mitään tukia eikä sympatiaa keneltäkään. Ainoastaan kateuden niiltä, jotka on hyviä jahkaamaan, muttei toteuttamaan yhtään taloudellisesti tuottavaa ideaa.
Mun mies perusti yrityksen 90-luvulla laman aikana. Vaihtoehtona oli olla työtön ja hän päätti työllistää itse itsensä ihan perinteisessä duunarityössä. Palkkaa tuli juuri ja juuri jotain. Mutta voi Jeesus sentään minkalaisia kateellisia kommentteja tuli, joopa joo, oikeen yrittäjä, rahaa on taskut pullollaan. Mistä helvetistä sitä rahaa alkaa tosta vaan tulemaan heti kun perustaa minkä tahansa yrityksen ihmettelen vaan. Kyllä töitä paiskotaan joka euron eteen.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies perusti yrityksen 90-luvulla laman aikana. Vaihtoehtona oli olla työtön ja hän päätti työllistää itse itsensä ihan perinteisessä duunarityössä. Palkkaa tuli juuri ja juuri jotain. Mutta voi Jeesus sentään minkalaisia kateellisia kommentteja tuli, joopa joo, oikeen yrittäjä, rahaa on taskut pullollaan. Mistä helvetistä sitä rahaa alkaa tosta vaan tulemaan heti kun perustaa minkä tahansa yrityksen ihmettelen vaan. Kyllä töitä paiskotaan joka euron eteen.
Yrittäjien mollaajat ei ymmärrä, miten nolon kuvan he itsestään antaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikään eio ikinä hyvä.
Köyhän ulina on parasta musiikkia.
Mikään eio ikinä hyvä.