Avokado on ehkä typerin hedelmä
Aina joko raaka tai ylikypsä. Kaup0asta ostaessa et voi tietää täytyykö sitä kypsyttää päivän vai viikon ajan.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Avokado on ehkä typerin hedelmä tai oikeastaan typerin ja epäeettisin ostos, jonka hevi-osastolla voi tehdä.
Yhden (!) avokado-hedelmän kasvattamiseen käytetään yli 300 litraa vettä. Asia, joka jokaisen kuluttajan pitäisi tiedostaa.
Tiesitkö, että vesi ei häviä mihinkään? Googlaa veden kiertokulku, jos et peruskoulussa kuunnellut.
Hyvää on. Hyviä rasvoja.
Kypsyy pimeässä huoneenlämmössä, esim kaapissa
Minä ostan aina paikallisesta cittarista niitä syöntikypsiä avocadoja ja ovat sitten myös sitä. Harmi vaan, että niiden kasvatus vie niin paljon vettä, että on joutunut itsekin rajoittamaan niiden ostamista. Ostan kyllä edelleenkin joskus, kun en vaan voi vastustaa, mutta huomattavasti harvemmin kuin vielä muutamia vuosia sitten.
Eikö avokado ole vihannes oikeasti, eikä hedelmä?
Minä käärin ne kankaiseen talouspyyhkeeseen ja laitan lämpimään paikkaan muhimaan vähintään kolmeksi päiväksi. Jos tosi kovia niin laitan sinne sekaan omenan tai banaanin.
Jos ne jättää muoviin niin ne menee pilalle, voi alkaa homehtumaan.
Paperipussi myös hyvä vaihtoehto.
Mitä te sitä avokadoakin syötte, eihän se edes maistu millekään.
Vierailija kirjoitti:
Minä ostan aina paikallisesta cittarista niitä syöntikypsiä avocadoja ja ovat sitten myös sitä. Harmi vaan, että niiden kasvatus vie niin paljon vettä, että on joutunut itsekin rajoittamaan niiden ostamista. Ostan kyllä edelleenkin joskus, kun en vaan voi vastustaa, mutta huomattavasti harvemmin kuin vielä muutamia vuosia sitten.
Onko vettä riittänyt paremmin siellä tuottajamaissa sen jälkeen, kun olet vähentänyt avokadojen ostamista?
Avokadot on ihania! Minun on pakko saada lähes joka aamu aamiaiseksi paahtoleipä jonka päälle murskattua avokadoa, suolaa ja mustapippuria, ja siihen vielä pannulla öljyssä paistettuja tuoreita vihreitä jalapenopalasia ja siinä öljyssä jossa jalapenot paistettu niin paistetaan kanamuna tuon leivän päälle. Opin tuon aamiaisen Los Angelesissa asuessani :)
Vierailija kirjoitti:
Mä tykkään niistä kovin ja olen oppinut arvioimaan puristamalla kypsyyden hyvin.
Tuosta mausta - ei se ihan pelkästään niin valtavan hyvää ole, vähintään vähän sitruunamehua, suolaa ja mustapippuria kaipaa niin jo on. Usein teen itse leivälle guacamolea siitä. Tai syön osana muita aineita sisältävää salaattia.
Älä puristele niitä. Prkl.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avokado on ehkä typerin hedelmä tai oikeastaan typerin ja epäeettisin ostos, jonka hevi-osastolla voi tehdä.
Yhden (!) avokado-hedelmän kasvattamiseen käytetään yli 300 litraa vettä. Asia, joka jokaisen kuluttajan pitäisi tiedostaa.
Tiesitkö, että vesi ei häviä mihinkään? Googlaa veden kiertokulku, jos et peruskoulussa kuunnellut.
Muutama vuosi sitten täkäläinen kälyni eli mieheni sisar laittoi osan appelsiinipelloistaan avokadolle.
Hän itse asuu kaupungissa, joten maanviljely ei ole koskaan ollut hänen "juttunsa", vaan hän on aina maksanut tehtävään "ulkopuolisen/ulkopuoliset.
2-3 vuotta sitten olimme sitten porukalla istuttamassa avokadon taimenia, vetämässä kasteluputkia jne.
Avokado on hidaskasvuinen, kuluttaa runsaasti vettä ja pieniin taimeniin kasvisairaudetkin "iskevät" helposti.
Nykyäänhän kaikki torjunta-aineet ovat jotakuinkin kiellettyjä.
Kun viljely ei enää ollut alkuunkaan kannattavaa, päinvastoin; alkukesästä kälyni (sinkku) möi loputkin omistamansa pellot pois.
Itse syömme avokadoa silloin tällöin; ei tosin kovin usein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutama vuosi sitten täkäläinen kälyni eli mieheni sisar laittoi osan appelsiinipelloistaan avokadolle.
Hän itse asuu kaupungissa, joten maanviljely ei ole koskaan ollut hänen "juttunsa", vaan hän on aina maksanut tehtävään "ulkopuolisen/ulkopuoliset.
2-3 vuotta sitten olimme sitten porukalla istuttamassa avokadon taimenia, vetämässä kasteluputkia jne.
Avokado on hidaskasvuinen, kuluttaa runsaasti vettä ja pieniin taimeniin kasvisairaudetkin "iskevät" helposti.
Nykyäänhän kaikki torjunta-aineet ovat jotakuinkin kiellettyjä.
Kun viljely ei enää ollut alkuunkaan kannattavaa, päinvastoin; alkukesästä kälyni (sinkku) möi loputkin omistamansa pellot pois.
Itse syömme avokadoa silloin tällöin; ei tosin kovin usein.
Avokadot ovat parhaimmillaan taimenina.
Vierailija kirjoitti:
Mitä te sitä avokadoakin syötte, eihän se edes maistu millekään.
MInä tykkään ja pitää hyvin nälkää poissa.
Ainoa hedelmä, jota itse kykenen syömään koska en pidä minkäänlaisesta makean mausta.
Oli se sitten kuin epäeettinen hyvänsä, niin itse tykkään ja syön
Superterveellinen herkku.