Mitä v****a KELA? Asumistuen takaisin perintä
Elikkäs sain kelalta postia että minun tämän vuoden asumistuet peritään takaisin koska en ole ilmoittanut heille tulojen muutoksesta tammikuussa!
Viime vuonna asumistuen tarkastus oli elokuussa ja olin sillä hetkellä kesätöissä niin silloin en tukea saanut. Hain asumistukea uudelleen lokakuussa ja silloin kela vastasi että heille pitää toimittaa tulotiedot. Vastasin marraskuussa että en tiedä minkä vuoden tulojen perusteella saan päivärahan, eli en pysty heti toimittamaan tulotietoja vaan vasta sitten kun työttömyyskassasta saan päätöksen.
Kela oli kuitenkin onkinut tuloni selville ja sain melkein täyden asumistuen.
Nyt kuitenkin olivat jotain tarkastuksia tehneet (en enää edes saa asumistukea ja edelleen on samat tulot kuin marraskuussa) niin miten helvetissä olisin tiennyt heille mitään muutoksia ilmoittaa???
Onko kellään ollut vastaavaa ja jouduitko maksamaan tuen takaisin?
Kommentit (45)
Täällä oli toinen aloitus, missä kysyttiin, miksi vauva-palstalla ollaan niin ilkeitä, jotenkin se tuli tästä ketjusta mieleen... En ihan ymmärtänyt, missä päässä virhe on tapahtunut, ehkä sinulla, mutta ei se musta silti oikeuta näin inhottaviin vastauksiin, mitä täällä on annettu, missä myötätunto? Yritä selvittää tilannetta Kelan kanssa, itse olen ainakin saanut sieltä (sähköisiä palveluita käyttäen) tosi ystävällistä ja ymmärtäväistä palvelua, tsemppiä ap! : )
Vierailija kirjoitti:
Täällä oli toinen aloitus, missä kysyttiin, miksi vauva-palstalla ollaan niin ilkeitä, jotenkin se tuli tästä ketjusta mieleen... En ihan ymmärtänyt, missä päässä virhe on tapahtunut, ehkä sinulla, mutta ei se musta silti oikeuta näin inhottaviin vastauksiin, mitä täällä on annettu, missä myötätunto? Yritä selvittää tilannetta Kelan kanssa, itse olen ainakin saanut sieltä (sähköisiä palveluita käyttäen) tosi ystävällistä ja ymmärtäväistä palvelua, tsemppiä ap! : )
Ja siellä heti joku symppis alapeukuttamassa, hyvähyvä, jatkahan samoilla linjoilla! ;)
Vierailija kirjoitti:
En vastaa kenellekään, joka aloittaa lauseen epäsanalla ElIkKäS. 😑😑😑 Eikä tuosta muutenkaan ymmärrä yhtään mitään.
Kelalla töissä?
Kelan kanssa asiointi on nykyään kieltämättä vaikeaa jos poikkeaa jotenkin perusrutiineista. Asumistuki on erityisesti asia, jota kukaan ei tunnu oikein hallitsevan. Päätöksistä valittaminen on oikeasti lähes turhaa, koska virkamies, joka rahoillasi pystyy viettämään jopa 9 viikkoa palkallista lomaa vuodessa, ei koskaan myönnä virheitänsä ja siten valitukset eivät tuota tulosta. Olen kokenut tämän kolmesti ja nykyään tajuan, että minne ne verorahat oikeasti menevät eli ylimitoitetun virkamies-koneiston pyörittämiseen. Olen itse entinen virkamies, joten tiedän nuo asiat.
Jos mokailet niin noin siinä käy. Ota opiksi jatkossa.