Mitä syöt väkisin?
Itselle on raakasalaatit se, vaikka pitkälti syön kypsennettyä kasvisruokaa ja kevyesti.
Yritän silti sitkeästi syödä ison murokupillisen päivässä. Nekin kalliimman jälkeen , ostan niitä pusseja joihin on revitty useampaa eri salaattia, kastikepussi ja ehkä jotain karpaloita, tacoja, tms.
Tomaatista suun limakalvot ärtyy, kurkusta en tykkää. Hedelmiä syön mielelläni.
Kommentit (33)
Keitettyjä perunoita joista paistettuja perunoita lopuista, uuniperunoita, perunasalaattia, lohkoperunoita, hasselbackan perunoita, perunamuusia, perunasoselaatikkoa, viipaleperunoita, lytistettyjä perunoita, perunasoppaa, peruna-porkkanasosekeittoa, perunalaatikkoa, kiusauksia, ..mä en kyllästy perunaan ikinä.
Tyrnimehua terveellisyyden vuoksi joka pitää yrittää piilottaa muun mehun joukkoon. Onnistuminen vaihtelee.
Mitään omaan suuhun sopimatonta ruoka-ainetta en syö vaikka olisi maailman terveeellisintä. Jos taas ajatellaan kaikkea, niin varmaan lääkkeet ovat sellaiset, että jos jätän syömättä voi olla noutaja nurkalla nopeasti , joten sanotaan sitten lääkkeet.
Vierailija kirjoitti:
Ne kasvikset voi myös maustaa. Tai vaikkapa pikkelöidä.
Ai pikkelöityjä salaatinlehtiä jotka ovart pussista...yök, ne ovat muutenkin kamalia!
En mitään. Olen kaikkiruokainen. Jätän vaan ne syömättä, joille olen allerginen.
Vierailija kirjoitti:
En mitään. Olen kaikkiruokainen. Jätän vaan ne syömättä, joille olen allerginen.
Keksin sittenkin pari juttua. Syön joskus raakoja valkosipulinkynsiä ja juon inkiväärishotteja terveysvaikutusten vuoksi.
En mitään, miksi pitäisi? Olen ennemmin syömättä kuin väkisin söisin jotain mistä en pidä.
Vierailija kirjoitti:
Keitettyjä perunoita joista paistettuja perunoita lopuista, uuniperunoita, perunasalaattia, lohkoperunoita, hasselbackan perunoita, perunamuusia, perunasoselaatikkoa, viipaleperunoita, lytistettyjä perunoita, perunasoppaa, peruna-porkkanasosekeittoa, perunalaatikkoa, kiusauksia, ..mä en kyllästy perunaan ikinä.
Miten tämä vastasi ap:n kysymykseen?
Väkisinsyömistä joutuu harrastamaan vain kahvipöydässä. Emännän moninaiset herkut on kaikki maistettava vaikka inhoan makeaa enkä tahtoisi ottaa yhtäkään. Tosin suomalainen kahvi on niin pahaa että pulla auttaa sen alashuuhtomisessa.
Mieleiseni kahvihetki olisi vain yksi pieni kupillinen tummaa, hyvin tehtyä kahvia.
En mitään. Miksi ihmeessä söisi jotain väkisin?
Vierailija kirjoitti:
Oliiviöljy. Se on terveellistä, mutta inhoan sen makua. Niinpä otan joka päivä ennen pääateriaa kaksi ruokalusikallista lääkkeenomaisesti, irvistellen.
Ei oliiviöljy ole terveellistä. Jos terveyden vuoksi otat öljyä, niin sen pitää olla camelina- tai pellavaäljyä. Niissä on paljon parempi omega-suhde kuin oliiviöljyssä. Jopa rypsiöljy on siinä suhteessa parempaa.
Peruna tulee taas tutuksi seuraavien päivien tai viikkojen ajaksi, kun Cittareissa on 5kg perunaa 0.99senttiä pussi. 2kpl asiakas eli ostan köyhänä 2e 10kg perunaa. Sitä tulee syötyä jossain kohtaa väkisin.