Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Yö lentokentällä, miten ruumaan menevät matkalaukut?

Vierailija
14.10.2022 |

Voinko siis heti kun meen lentokentälle niin käydä tekemässä lähtöselvityksen ja päästä eroon ruumaan menevistä laukuista vai pitääkö minun raahata niitä mukana siihen asti että lennon lähtöön on noin pari tuntia?

Kommentit (88)

Vierailija
81/88 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm, en ole ajatellut että lentokenttäyöpymisessä on jotain outoa. Olen itse nukkunut kentällä mm. Balilla, Kiinassa, Australiassa, USAssa ja Lontoossa. Myös ihan kivilattialla makuupussissa nukkuen :D. Nuorempana etenkin tämä oli ihan normaalia, nyt nelikymppisenä vähän laiskottaa niin todnäk menisin hotelliin. Mutta ei siinä ole mitään ihmeellistä että joku ei mene.

Vierailija
82/88 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kun nyt ymmärsin. Mutta mikä lentokenttä? Kysy sieltä.

Ihan Helsinki-Vantaa ja Finnairin lento.

Ei tuollaista kenttää ole olemassakaan! Täys trolli taas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/88 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie ole nukkunut Hiltonissa, kun siellä on ollut ihan hyviä tarjouksia. En jaksaisi olla lentokentällä koko yötä. Pakko on olla yöpyä, kun on ollut vain iltalentoja Helsinkiin. 

Vierailija
84/88 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.finnair.com/fi-fi/l%C3%A4ht%C3%B6selvitys-finnairin-lennoil…

"Jos lentosi lähtee Helsinki-Vantaan lentoasemalta, voit tuoda laukkusi kirjattavaksi lähtöä edeltävänä päivänä klo 18.00–21:30."

Mutta miksi ihmeessä et mene hotelliin siihen lentokentän viereen? Yö kentällä on todella pitkä ja epämukava.

Ei siis onnistu viedä illalla 😭😭

Mulla on siis juna n.23 lentoasemalla ja lento lähtee 7:30, eli kentällä oltava suunnilleen viiden aikaan niin ei viiti ottaa hotellia.

Tollasessa tilanteessa yövyn hotellissa. SIinä on sekin kiva, että saa kaikessa rauhassa syödä hotelliaamiaisen ennen kentälle menoa (varhaisaamiainen klo 3.30 tai 4.00 alkaen). Skandic on about 100m terminaalin ovesta.

Juu mutta aloittaja on köyhä saita ressukka jolla ei ole rahaa tai ei "viiti" ottaa hotellia kun aika on hänen mielestään liian lyhyt eli kuusi tuntia. Vaikka on rahaa lähteä kolmeksi kuukaudeksi reissuun, ja vaikka tuo kuusi tuntia kentällä keskellä yötä tulee olemaan todella epämukavaa. 

Juu, köyhä ja pihi.

Monet varmaan minun tilanteessa ottaisi hotellin ja itse asiassa minullakin oli jo huone varattuna mutta sitten aloin miettimään että en onko järkeä ottaa kuuden tunnin takia huonetta ja maksaa siitä 120€ kun ehdin nukkua ehkä 4 tuntia enkä pysty edes syömään aamupalaa.

Eli ihan on siis oma valintani oottaa kentällä mutta ajattelin että olisi mukavampaa jos siellä ei tarvi kuljettaa laukkuja mukana koko yötä.

Sivuhuomautuksena vain, että lentokenttähotelleissa on usein extra-aikainen aamiainen ja/tai sellainen järjestely lentokentän kahviloiden kanssa, että voi saada sinne aamiaiskupongin. Täytyy myöntää, etten itsekään heräisi sille extra-aikaiselle aamiaiselle (arvostan unta enemmän enkä ole niin aikaisin edes nälkäinen), mutta tuollaista kuponkia olen hyödyntänyt turvatarkastusten jälkeen.

Mä taas nimenomaan valitsin hotellin varhaisaamiaisen pidempien yöunien sijaan. Jos olisin ollut väsynyt, olisin sitten voinut nukkua lennolla (mulla on muutenkin jumalaiset unenlahjat, sori vaan kaikki). Ei siellä tietenkään ole pekonia eikä nakkeja, mutta loistavat valikoimat kylmiä aamiaisruokia ja juomia.

enkä voisi kuvitellakaan, että nukkuisin paremmin jossain lentokentän aulassa kun hotellissa - vaikka mä ihan oikeasti voin nukkua siellä aulassakin, ei siinä mitään. Mutta sänky on aina sänky.

Vierailija
85/88 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.finnair.com/fi-fi/l%C3%A4ht%C3%B6selvitys-finnairin-lennoil…

"Jos lentosi lähtee Helsinki-Vantaan lentoasemalta, voit tuoda laukkusi kirjattavaksi lähtöä edeltävänä päivänä klo 18.00–21:30."

Mutta miksi ihmeessä et mene hotelliin siihen lentokentän viereen? Yö kentällä on todella pitkä ja epämukava.

Ei siis onnistu viedä illalla 😭😭

Mulla on siis juna n.23 lentoasemalla ja lento lähtee 7:30, eli kentällä oltava suunnilleen viiden aikaan niin ei viiti ottaa hotellia.

Tollasessa tilanteessa yövyn hotellissa. SIinä on sekin kiva, että saa kaikessa rauhassa syödä hotelliaamiaisen ennen kentälle menoa (varhaisaamiainen klo 3.30 tai 4.00 alkaen). Skandic on about 100m terminaalin ovesta.

Se varhaisaamiainen on paperipussi jossa omena ja jugurtti.

NO EI OLE.

Siellä oli muutamaa erilaista leipää, kahvit, teet, kaakaot, appelsiini/puolukka/omenamehuautomaatit, leikkeleitä, kalaakin, vihanneksia leivän päällismuodossa (eli viipaleina, suikaleina) hedelmiä todella hyvä valikoima, myslit, jukurtit, murot jne, makeaa muffissien ja keksien muodossa. Valaistus oli vähän lempeämpi kuin yleensä, ja tosiaan pekonia, lihapullia, nakkeja ja kai puuroakaan ei ollut.

Otin mä kyllä evääksi sitten vielä banaanin ja persikan sieltä aamupalalta, koska seuraavan kerran pääsin "ruokapöytään" vasta kahden jälkeen iltapäivällä, niin aattelin varmistaa, että en ole nälkäkuoleman partaalla ennen sitä ;-)

Vierailija
86/88 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli, Scandic Aviapolis, lennon lähtö aamulla kl. 07.00. Noihin aamupaloihin ei yleensä ehdi, jos aamulento.

Vierailija
87/88 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, vaihdoin lennon lähtöpaikan niin ei tarvi olla Helsinki Vantaan kentällä yötä. Tosin kone pitäisi Vantaalla ehtiä vaihtaa 45 minuutissa mutta jospa se onnistuu.

Vierailija
88/88 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin se menee. Mene lähtöselvitysautomaqtille ja tulosta se lsukun tarranauha. Laita laukkuun ja vie laukku itsepalvelutiskille. Ihan varmasti toimii koko yön.

Tätä minäkin ihmettelin, että onko ne baggage dropit oikeesti kiinni jossain vaiheessa yötä? En osaa sanoa, kun aina on ollu auki, kun minä oon sieltä lähtenyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi