Apua! Yö lentokentällä, miten ruumaan menevät matkalaukut?
Voinko siis heti kun meen lentokentälle niin käydä tekemässä lähtöselvityksen ja päästä eroon ruumaan menevistä laukuista vai pitääkö minun raahata niitä mukana siihen asti että lennon lähtöön on noin pari tuntia?
Kommentit (88)
Meillä onnistui tehdä lähtöselvitys, vaikka tultiin 24.00 kieppeillä kentälle. Lähtö oli aamulla kuudelta, torkuttiin siellä kentällä. En olisi viitsinyt hotellista maksaa muutamasta tunnista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.finnair.com/fi-fi/l%C3%A4ht%C3%B6selvitys-finnairin-lennoil…
"Jos lentosi lähtee Helsinki-Vantaan lentoasemalta, voit tuoda laukkusi kirjattavaksi lähtöä edeltävänä päivänä klo 18.00–21:30."
Mutta miksi ihmeessä et mene hotelliin siihen lentokentän viereen? Yö kentällä on todella pitkä ja epämukava.
Ei siis onnistu viedä illalla 😭😭
Mulla on siis juna n.23 lentoasemalla ja lento lähtee 7:30, eli kentällä oltava suunnilleen viiden aikaan niin ei viiti ottaa hotellia.Tollasessa tilanteessa yövyn hotellissa. SIinä on sekin kiva, että saa kaikessa rauhassa syödä hotelliaamiaisen ennen kentälle menoa (varhaisaamiainen klo 3.30 tai 4.00 alkaen). Skandic on about 100m terminaalin ovesta.
Se varhaisaamiainen on paperipussi jossa omena ja jugurtti.
Saavut niin myöhään että muut yöpyjät ovat jo vallanneet ne harvat istumapaikat, mitä lähtö/tuloauloissa on. Istut laukkuinesi lattialla. Mukava tapa viettää yö.
Ihme sakkia täällä kun väkisin pitäis hotelli ottaa muutamaksi tunniksi?
Ei tarvi, kentällä voi kyllä torkkua ja nukkuu sitten koneessa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä onnistui tehdä lähtöselvitys, vaikka tultiin 24.00 kieppeillä kentälle. Lähtö oli aamulla kuudelta, torkuttiin siellä kentällä. En olisi viitsinyt hotellista maksaa muutamasta tunnista.
Toivottavasti onnistuu mullakin 🙂
Ja onneksi on muitakin samoin ajattelevia hotellin suhteen 😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Jos lentosi lähtee Helsinki-Vantaan lentoasemalta, voit tuoda laukkusi kirjattavaksi lähtöä edeltävänä päivänä klo 18.00–21:30."
Mutta miksi ihmeessä et mene hotelliin siihen lentokentän viereen? Yö kentällä on todella pitkä ja epämukava.
Ei siis onnistu viedä illalla 😭😭
Mulla on siis juna n.23 lentoasemalla ja lento lähtee 7:30, eli kentällä oltava suunnilleen viiden aikaan niin ei viiti ottaa hotellia.Tollasessa tilanteessa yövyn hotellissa. SIinä on sekin kiva, että saa kaikessa rauhassa syödä hotelliaamiaisen ennen kentälle menoa (varhaisaamiainen klo 3.30 tai 4.00 alkaen). Skandic on about 100m terminaalin ovesta.
Ja Glo-hotelliin mennään terminaalirakennuksen sisältä :-)
En mä siellä hotellissakaan olis pystynyt nukkumaan, sen verran matkakuumeessa olin. Pystyttiin torkkumaan niissä makuutuoleissa ihan hyvin.
Lyllä mielummin käytän lomalla sen 200 euroa, kuin muutaman tunnin hotellitorkuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja onneksi on muitakin samoin ajattelevia hotellin suhteen 😊
Sattui olemaan finnairin joku toinen lähtö silloin 24.00 aikoihin, saatiin omat laukkumme samaan dropinniin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja onneksi on muitakin samoin ajattelevia hotellin suhteen 😊Sattui olemaan finnairin joku toinen lähtö silloin 24.00 aikoihin, saatiin omat laukkumme samaan dropinniin.
Tätä minäkin mietin, että kai onnistuu. Kai sieltä 23 jälkeen lähtee muitakin Finnairin lentoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja onneksi on muitakin samoin ajattelevia hotellin suhteen 😊Sattui olemaan finnairin joku toinen lähtö silloin 24.00 aikoihin, saatiin omat laukkumme samaan dropinniin.
Tätä minäkin mietin, että kai onnistuu. Kai sieltä 23 jälkeen lähtee muitakin Finnairin lentoja?
Miksi ihmettelet "kai sieltä lähtee" kun voit muutamassa minuutissa tarkistaa netistä mitä lentoja lähtee mihinkin aikaan. Vaikutat kummallisen avuttomalta. Miten tulet parjäämään kolmen kuukauden reissulla kun ihan perusasiatkin tuottaa tuollaisia vaikeuksia?
Olisin suunnitellut vähän eri tavalla. Eniten kiinnitin huomiota siihen, että syyslomat alkavat...olisitko matkustusmukavuutta silmällä pitäen voinut napsaista kolmen kuukauden lomasta päivän pari, eli hankkiutua järkevään aikaan kentälle päivän myöhemmin, ilman lomalisää hotellihintoihin ja kaaosta kentällä? Minä saisin tuollaisesta valvomisesta ja nuokkumisesta stressin ja päänsäryn, joka ei ole noiden lisäpäivien arvoista. Voin myös kuvitella lähtöstressin määrää kotona, jos et pääse aikaisemmin lähtemään. Onneksi ei ole minun matkani.
tv. matkatoimiston täti
Vierailija kirjoitti:
En mä siellä hotellissakaan olis pystynyt nukkumaan, sen verran matkakuumeessa olin. Pystyttiin torkkumaan niissä makuutuoleissa ihan hyvin.
Lyllä mielummin käytän lomalla sen 200 euroa, kuin muutaman tunnin hotellitorkuntaan.
Mulla on maksanut max 120 euroa, kun ajoissa on varannut. Ite mieluummin nukun kuin norkun lentokentällä ja onneksi saan nukuttua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmettelet "kai sieltä lähtee" kun voit muutamassa minuutissa tarkistaa netistä mitä lentoja lähtee mihinkin aikaan. Vaikutat kummallisen avuttomalta. Miten tulet parjäämään kolmen kuukauden reissulla kun ihan perusasiatkin tuottaa tuollaisia vaikeuksia?
Tuo ei ole minun, eli ap:n, kirjoittama.
Mutta kiitos huolenpidosta, hyvin tulen reissussa pärjäämään 🤗
Vasta olin 2 kuukautta reissussa ja hyvin pärjäsin.
Ja niin kuin aiemmin kirjoitin, en ole lentänyt kuin kerran aiemmin Finnairilla joten heidän käytäntö on Suomen päässä minulle outo.
Muuten olen käyttänyt näitä halpalentoyhtiötä kuten sunexpress yms. ja niissä lähtöselvitys tehdään tiskillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kärkkäästi sieltä taas rynnättiin räksyttämään. Lainaamasi kirjoittaja ei ole ap, joten en viitsinyt vaivautua tarkistamaan Finnairin lähtöjä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä suunnittelet yöpyväsi lentokentällä? Ja jos tosiaan aiot siellä yöpyä, niin ehdottomasti lähtöalueen puolella, ei laukkujen kanssa yleisellä puolella. Lähtöalueella on penkkejä, tuoleja ja muutenkin edes jonkinlainen mahdollisuus levätä. Mutta eihän tuossa oikeasti mitään järkeä ole siellä yöpyä. Varsinkaan isommilla kentillä. Ja luulisin, että ainakin Suomen pienemmät kentät on öisin kiinni, ei sinne yöpymään pääse.
Yöt lentokentillä on ihan parasta.
Tottakai jokainen käyttää rahansa miten haluaa, kutta ap kysyykin, miten matkatavarat, kun viettää yön kentällä. Siinä ei teidän hotelliyönne auta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä suunnittelet yöpyväsi lentokentällä? Ja jos tosiaan aiot siellä yöpyä, niin ehdottomasti lähtöalueen puolella, ei laukkujen kanssa yleisellä puolella. Lähtöalueella on penkkejä, tuoleja ja muutenkin edes jonkinlainen mahdollisuus levätä. Mutta eihän tuossa oikeasti mitään järkeä ole siellä yöpyä. Varsinkaan isommilla kentillä. Ja luulisin, että ainakin Suomen pienemmät kentät on öisin kiinni, ei sinne yöpymään pääse.
Yöt lentokentillä on ihan parasta.
Niin minustakin, oli vielä 2 teinixiä mukana ja hekin kokivat sen seikkailuna.
Vierailija kirjoitti:
Olisin suunnitellut vähän eri tavalla. Eniten kiinnitin huomiota siihen, että syyslomat alkavat...olisitko matkustusmukavuutta silmällä pitäen voinut napsaista kolmen kuukauden lomasta päivän pari, eli hankkiutua järkevään aikaan kentälle päivän myöhemmin, ilman lomalisää hotellihintoihin ja kaaosta kentällä? Minä saisin tuollaisesta valvomisesta ja nuokkumisesta stressin ja päänsäryn, joka ei ole noiden lisäpäivien arvoista. Voin myös kuvitella lähtöstressin määrää kotona, jos et pääse aikaisemmin lähtemään. Onneksi ei ole minun matkani.
tv. matkatoimiston täti
Matkatoimiston tätinä sinun pitäisi ymmärtää että kaikki ei asu lentokentän lähellä, eikä välttämättä ole mahdollista tulla kentällä järkevään aikaan. Entä missä on sanottu että olisin nyt syyslomien aikaan lähtemässä? Ei missään.
Ja jos ko. kohteeseen menee suora lento 2xvko niin ei siinä hirveästi pysty vaikuttamaan lähtöpäiviin 😊
Vierailija kirjoitti:
Jos lentosi lähtee Helsinki-Vantaan lentoasemalta, voit tuoda laukkusi kirjattavaksi lähtöä edeltävänä päivänä klo 18.00–21:30.
^Ja jos olisit lukenut hieman tätä ketjua,- Ap:n juna on 23.00 kentällä.
Lähtöselvitys aukeaa 2t ennen lähtöä, jolloin voit luovuttaa matkalaukun. Jos lippusarjassa on monta liityntälentoa, niin matkalaukusta ei tarvitse enenpää välittää. Se kyllä menee esim. Hki- Rooma- Hkg-Manila reitin ilman huolenpitoa.