Johanna Tukiainen tuotiin käsiraudoissa oikeudenkäyntiin
https://www.seiska.fi/Kotimaa/Dramaattinen-hetki-kesken-oikeudenkaynnin…
Joko me on tämä käsitelty? 😲
Kommentit (327)
Vierailija kirjoitti:
Johanna ei ole enää mikään julkkis, joten mielestäni juorulehden seuraamispalsta on täysin aiheeton. Luinpa äsken ja nimimerkki Annie mietti, tuntisko syyllisyyttä pilkkaamisestaan, jos Johannalle kävis jotain.
Ja syystä mietti.
Sairaan ihmisen pilkkaaminen ryhmässä on inhottavaa, on kohde sitten millainen hyvänsä. Annie on kunnostautunut nyt kuvien muokkaamisesta ja saa kiitosta muilta hyvistä kuvista.
Tämä porukka on ihan pimeetä, siellä on yks, jonka tiedän ja se vedettää muita mennen tullen ´tiedoillaan.´ Hupinsa hälläkin.
Niin, yksi ns. näätä kirjoitti tänään, ettei Johanna ole mikään julkkis, ainoastaan he näädät pitävät hänet pinnalla. Miksi ihmeessä pitävät? Saadakseen hupia omaan köyhään elämäänsä pilkaten sairasta?
Vierailija kirjoitti:
Minusta huvittavinta on Tuksun selibaatti johon ei lasketa yhden yön suhteita. Hänessä ärsyttää kokoaikainen valheessa eläminen.
Niin, onhan se erikoista, mutta ootko koskaan miettinyt, miksi uhraat hänelle ajatuksia ärsytykseen asti. Oletko tavannut hänet?
Nimittäin usein on niin, että elämäänsä tyytyväinen ja tasapainoinen ihminen täyttää elämänsä vapaat ajat muulla kuin vieraan ihmisen seuraamisella, jos nyt kuulut tähän edellämainittuun näätäporukkaan.
Ihmettelen myös, voiko palstalla olla uskovia herjaamassa.
Mitäh! Onko Yavannahalla itsellään Fas ? Ilmankos hää siirsi sen näppäräst Ileen.
Ihan pimee tyyppi, ohjeistaa Tuksua niinkuin joku ylempiarvoinen, samoja asioista viesteistä toiseen niinkuin vajjaat tuppaa tekemään.
Lapsen herjaaminen on miulle ollut juttu, mitä en ymmärrä, että lehti sallii sen.
Voi apua. Nytkö tuksun seuraajat, "näädät" on saaneet mammat paheksumaan ja analysoimaan niitä, kuten ne paheksuu ja analysoi tuksua joka taasen paheksuu ja analysoi kaikkia. Etenkin muita naisia.
Tasan samanlaista ylemmyydentuntoista omahyväisyyttä löytyy näistä kaikista. Sinänsä hupaisaa kuinka jokaisella "tasolla" ollaan olevinaan parempia ihmisiä kuin sillä paheksunnan kohteena olevalla "tasolla".
Vierailija kirjoitti:
Voi apua. Nytkö tuksun seuraajat, "näädät" on saaneet mammat paheksumaan ja analysoimaan niitä, kuten ne paheksuu ja analysoi tuksua joka taasen paheksuu ja analysoi kaikkia. Etenkin muita naisia.
Tasan samanlaista ylemmyydentuntoista omahyväisyyttä löytyy näistä kaikista. Sinänsä hupaisaa kuinka jokaisella "tasolla" ollaan olevinaan parempia ihmisiä kuin sillä paheksunnan kohteena olevalla "tasolla".
Kyllä mä sanon, että minulla niinkuin joittenkin tutkimusten mukaan kaikilla on joku sisäsisäntyinen tapa ´olla samanarvoinen`, ´parempi`tai ´huonompi`kuin uusi tuttavuus tai toinen ihminen; se asia on kyllä ollut pitkään ihmisten tiedossa.
Ja mä kyllä sanon, että paheksun sairaan ihmisen joukossa pilkkaamista ja vielä enemmän lapsen herjaaamista, joten olen kyllä omasta mielestäni `parempi`. Paheksun myös sitä, että Johannan kuolemaa on ennustettu, jopa uskovan suulla, ja kuitenkin palsta on joillekin parasta viihdettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä sanon, että minulla niinkuin joittenkin tutkimusten mukaan kaikilla on joku sisäsisäntyinen tapa ´olla samanarvoinen`, ´parempi`tai ´huonompi`kuin uusi tuttavuus tai toinen ihminen; se asia on kyllä ollut pitkään ihmisten tiedossa.
Ja mä kyllä sanon, että paheksun sairaan ihmisen joukossa pilkkaamista ja vielä enemmän lapsen herjaaamista, joten olen kyllä omasta mielestäni `parempi`. Paheksun myös sitä, että Johannan kuolemaa on ennustettu, jopa uskovan suulla, ja kuitenkin palsta on joillekin parasta viihdettä.
Kävinpä vaihteeksi tutustumassa paikoitellen. Ile on ilmeisesti jätetty rauhaan, Tuksua mollataan ja Tuksun kuvia, mutta minusta siellä oli yksi suorastaan kaunis kuva Tuksusta ja Ilestä; en kuitenkaan huomannut, että se olisi näätien mielestä ollut kaunis, tosin luin harppomalla. Ihana juttu, jos Ile pysyy poissa tämän sakin hampaista.
Tyttäreni tekee opinnoissaan lopputyötä somen käytöstavoista. Asia on pitkittynyt hänen äitiyslomansa vuoksi jo senkin takia hän huomaa, kuinka vuosien varrella somen käytöstavat ovat raaistuneet, myös sanallinen ilmaisu on semmoista, mitä ei hyväksytty vuosia sitten.
Tässä palstalla lienee ainakin yksi näyttäytynyt, joka on ns. näätä, kovin ansiokas vielä porukkansa mukaan.
Jos hän lukee tämän, voisiko ehdottaa, löytyiskö siitä porukasta haastateltavaa.
Nimettämönä saa toki esiintyä.
Enpä usko, että löytyy.
Katsoin äsken kuvat, en jaksa sitä kaikkea sontaa lukea., mutta myös minun mielestä erittäin kaunis kuva Johannasta ja lapsesta, molemmill vaaleanpunaiset vaatteet.
Kommentteja kuvasta, ei toki, muista kyllä kaivettu kaikki mahdollinen.
Olen kyllä itsekin ihmetellyt sitä Hymyn palstaa.
Ottamatta nyt kantaa minkälainen ihminen tämä Tukiainen on ,mutta raa´asti häntä nimitellään. Ja kyseessä on varmaan ihan aikuiset ihmiset,jotka tuonne palstalle kirjoittavat, osa viesteistä on jopa rivoja.
Onko se tosiaan ihan laillista?
Vierailija kirjoitti:
Ottamatta nyt kantaa minkälainen ihminen tämä Tukiainen on ,mutta raa´asti häntä nimitellään. Ja kyseessä on varmaan ihan aikuiset ihmiset,jotka tuonne palstalle kirjoittavat, osa viesteistä on jopa rivoja.
Samaa minäkin, että onko tämä sometouhu mennyt semmoiseksi, että nimettömänä saa huutaa mitä hyvänsä koskien tietysti myös kaikkia. Onko se tosiaan laillista, en tiedä. Ryhmässä huutaminen ja lapsen pilkkaaminen vain ei ole asiallista. Joku oli palstalla tänään huolissaan, kun Ile vanhempana löytää netistä, minkämoinen hänen äitinsä on ollut. Olisi syytä olla myös enemmän huolissaan, mitä vieraat ihmiset ovat hänestä sanoneet jo vauvana. Luulen kyllä, että osa viesteistä poistettiin, oli sen verran irvokasta, ehkäpä hyvääkin hupia joillekin.
Vierailija kirjoitti:
Poistakaa tää keskustelu.
Miksi?
Varmaan joku näätä, joka ei tykkää, että heidän törkeää käytöstä arvostellaan. Heillä on etuoikeus kiusaamiseen.
Se näätäporukka on sangen hupaisa joukkoa, samoja asioita toistellaan uudestaan ja uudestaan. Vilkaisin äsken ja joku ansioitunut näätä kirjoitti Ranskan reissusta tarkkaan( kymmeniä kertoja aikaisemmin tarina kerrottu)
Ns. vitsi on se, että sama porukkaa pilkkaa Tuksua siitä, että se toistelee samoja asioita uudestaan ja uudestaan.
Mulla on iso nenä ja huomaan sen heti toisessa, tosi sitä ei voi olla huomaamatta. Mutta oisko semmoien ilmiö, että ihmine siirtää omat juttunsa, ongelmansa muihin ja se onkin mukavampaa, kun ne on toisella.
Esim. juuri edellämainittu FAS, jonka yks näätä oli näkevinää Ilessä ja kertoikin myöhemmin, että arvelee itsellaan semmoisen olevan.
Mutta ILEEN? Tämä ansiokas näätä on ollut kova ohjeistamaan Tuksua pitkillä viesteillään ja herättänyt miussa jo sillon ihmetystä, onko kaikki lamput palamassa.
Diagnoosie teko ei kuulu kiusaajille ja lapseen lyöty tuommoinen leima on irvokasta.
Joo lapsesta ei saisi kirjoittaa mitään, mutta Tuksu itse työntää itseään esille joka somekanavassa naurettavilla teinityylin filtteröidyillä kuvillaan ja hulluilla *lasten varastamisen*-väitteillään. Kyllä näistä saa sitten myös julkisesti keskustella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinäkö et tunne paremmuutta, ylemmyyttä jonkun tai joidenkin ihmisten seurassa?
Ehkä parempi sana on samanarvoinen, eri luokassa oleva (eikä tarkoita yhteiskuntaluokkia) vaan sivistystä, yleistä fiksuutta. Kyllä minusta se sanasta , mitä lapsesta käytettiin jo vauvana viittää moukkiin tai sitten yhtä sairaisiin kuin Johanna.
Minä en ainakaan myönnä olevani samantasoien kuin vaikkapa edesmennyt Valjakkala.
"Enhän minä voi mennä vankilaan, kun siellä on rikollisia!"
Vierailija kirjoitti:
Siellä on paljon niitä, jotka kirjoittelevat Johannan tapaan yöllä. Siitä tulee mieleen esim.työttömyys, mielenterveyspotilas, oman elämänsä epäonnistuja. Toki tiedän vuorotyöt, ehkäpä joku hoitoalan ihminen hiljaisina hetkinään työssä menee palstalle irvimään , se Korson barbiki kirjoittaa sein yöllä, ni varmaan vuorotyö häelläkin vai olisiko joku ulkoaan loma. Nämä näädät kun käyvät hyvin paljon ulkomailla, työmatkoja ja lomamatkoja riittää selkeästi keskivertokansalaista enemmän. Ja aioastaan typerys luulee, että se heidän ohjeistaminen jotakin merkitsisi Johannalle; heille itselleen kyllä, voipi taas hetken tuntea olvansa parempi kuin kohteensa.
Ihmisen pilkkaaminen ja kiusaaminen ryhmässä ei ole koskaan puolustettavaa vaan halveksittavaa, on kohde minkämoinen hyvänsä. terve, elämäänsä tyytyväinen ei siihen osallistu eikä missään tapauksessa nauti, jos saa Johannan ´kanveesiin`.
Nämä ihmiset eivät kovin kummoisia ihmistuntijoita ole, seurassa on yksi arvostettu näätä, joka vedättää muita mennen tullen. Ehkäpä hänkin halveksii muita.
Johanna ei ole enää mikään julkkis, joten mielestäni juorulehden seuraamispalsta on täysin aiheeton. Luinpa äsken ja nimimerkki Annie mietti, tuntisko syyllisyyttä pilkkaamisestaan, jos Johannalle kävis jotain.
Ja syystä mietti.
Sairaan ihmisen pilkkaaminen ryhmässä on inhottavaa, on kohde sitten millainen hyvänsä. Annie on kunnostautunut nyt kuvien muokkaamisesta ja saa kiitosta muilta hyvistä kuvista.
Tämä porukka on ihan pimeetä, siellä on yks, jonka tiedän ja se vedettää muita mennen tullen ´tiedoillaan.´ Hupinsa hälläkin.