Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elämäni ensimmäinen ja viimeinen perhekerhokäynti!!

Vierailija
13.10.2022 |

Odotin innolla, että vihdoin pääsen tutustumaan muihin äiti-ihmisiin ja saan samanhenkistä seuraa itselleni ja 2,5v pojalleni, mutta ei!

Äidit vertailee toisiaan ja vaivihkaa aina kerrotaan kenellä on se kalliimpi auto tai kenen mies tekee eniten kotityötä. Joku saa mieheltään kuukausirahaa tonnin shoppailuun, kaupan päälle omaa aikaa 30 tuntia viikossa, tietenkin. Jollain on kolmen tonnin vaunut ja joku on juuri ostanut käteisellä teslan. Lapsella ei voi olla kuin Metsolaa tai Gugguuta, kirpparilta tulee vain tauteja.

Omia lapsia ei kielletä vaan vastuu syynätään toisille voi heehheeh tuollainen se meidän jeminamaarit on, olisit selvemmin *poikani nimi* että leikit sillä vielä voih haahjjshjaj voi älä jemputin lyö, silitä mielummin hellästi hjahshahhahah
Sitten minä saan vihaisia katseita kun kiellän jos omalta lapselta viedään jotain väkivalloin kädestä tai läpsitään naamaan :(
Päivä pilalla

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta niissä oli kiva käydä eikä ollut yhtään tollaista. Meillä se lapsiporukassa oleminen tosin katkesi joksikin aikaa sieltä tulleeseen tautikierteeseen.

Vierailija
22/35 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohoh, missä päin tuollaista on? Itse kävin lapsen kanssa Tamperelaisessa perhekerhossa. Ihanan rauhallinen ja ennustettava (aina sama aikataulu ja ohjelma). Äidit olivat enimmäkseen vähän väsähtäneitä 😊 Tukat sotkunutturalla ja koticollarit jalassa. Vetäjät oikein sellaisia stereotyyppisiä seurakunnan työntekijöitä, eli neuletakit, hiljaisia ja lämpimän ystävällisiä. Kerhossa pidettiin alkupiiri jossa oli laulua, joku kuvaelma, musiikkileikkejä. Sitten vapaata leikkiä tilan leluilla, kahvi/mehu ja karjalanpiirakka tarjoilu, askartelukerho, lopuksi vielä laulettiin. Lapsia oli eri ikäisiä 0-4 v ja hyvin sujui pienten leikit. Tosi kiva tunnelma.

Helsingin hienostoalueella, jossa asuu jokunen taviskin. Mammat olivat järjestäneet yhteisen leikkikerhon, johon oli avoin kutsu alueen facessa. Rouvat eivät edes vastanneet tervehdykseen, eivätkä mitenkään huomioineet meitä tulijoita. Supattivat muutaman naisen ryhmissä. Yritimme aikamme jonkunlaista kontaktia, mutta luovutimme ja poistuimme. Kukaan ei sanonut, hei hei pienelle vilkuttajalle. Pitäkööt tunkkinsa.

Tuli todella ulkopuolinen olo ja ymmärsin kerrasta, ettei meitä sinne kaivattu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä maan perhekerhot ovat tuollaisia?

Vierailija
24/35 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä oli mukavat kerhot ja viihdyttiin kumpikin. Toisesta löytyi uusi perhetuttavuuskin moneksi vuodeksi. Seurakunnan kerhoja ja tulijat otettiin vastaan kivasti.

Sen sijaan mll perhekahvila oli niin ankea että kerta käynti riitti. Meitä ei huomattu millään tavalla eikä otettu kontaktia. Siellä kai vetäjäkin piti olla, ei erottunut niistä keskenään olijoista. Mainos kyllä lupaa paljon.

25/35 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kävin..Pieni lestadiolaispainotteinen pikkukylä 20v. sitten. Olin nuori yh ja lapsi esikoiseni. Kuulin jälkeenpäin kuinka selän takana olivat puhuneet ja arvostelleet...en heitä tuntenut, eivätkä he minua.

Vierailija
26/35 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun olen nyt kovin katkera kun lukee, että niitä oikeanlaisella seuralla varustettuja perhekerhoja on olemassa! Sain neuvolasta vinkin, että sellainen järjestetään ihan tässä alle 30 km päässä. Me asumme aika pohjoisessa (Lapissa) jossa välimatkat on tosi isoja, joten oli kiva ylläri että täälläkin on seurakunnan järjestämä perhekerho, mutta ei se ollutkaan sitä, mitä ehdin jo ehkä fantasioimaan :(

En ole itse täältäpäin ollenkaan kotoisin, ehkä en vain sen takia pääse heidän juttuihin mukaan? 😅

Vierailija
27/35 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kun olen nyt kovin katkera kun lukee, että niitä oikeanlaisella seuralla varustettuja perhekerhoja on olemassa! Sain neuvolasta vinkin, että sellainen järjestetään ihan tässä alle 30 km päässä. Me asumme aika pohjoisessa (Lapissa) jossa välimatkat on tosi isoja, joten oli kiva ylläri että täälläkin on seurakunnan järjestämä perhekerho, mutta ei se ollutkaan sitä, mitä ehdin jo ehkä fantasioimaan :(

En ole itse täältäpäin ollenkaan kotoisin, ehkä en vain sen takia pääse heidän juttuihin mukaan? 😅

Tämä siis ap

Vierailija
28/35 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ikävää. Itsellä ihan erilainen kokemus. Pienellä paikkakunnalla ihana kotoisa perhekerho, melkein viikon kohokohta kun olen aika uusi asukas täällä. Tosi mukavat seurakunnan työntekijät, muut äidit enemmänkin ujonpuoleisia kuin tuollaisia mahtailijoita, en voisi kuvitellakaan että joku leveilee rahoilla. Juodaan kahvia ja jutellaan ihan vaan maailman tapahtumista. Ei ole hajuakaan ovatko jotkut kerhossa käyvistä varakkaita kun on paljon mielenkiintoisempaakin juteltavaa.

Vierailija
29/35 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä oli mukavat kerhot ja viihdyttiin kumpikin. Toisesta löytyi uusi perhetuttavuuskin moneksi vuodeksi. Seurakunnan kerhoja ja tulijat otettiin vastaan kivasti.

Sen sijaan mll perhekahvila oli niin ankea että kerta käynti riitti. Meitä ei huomattu millään tavalla eikä otettu kontaktia. Siellä kai vetäjäkin piti olla, ei erottunut niistä keskenään olijoista. Mainos kyllä lupaa paljon.

Sanasta sanaan sama kokemus minulla!

Vierailija
30/35 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuo oli vain yksi vaihtoehto, älä vielä masennu. Entä 30 km johonkin toiseen suuntaan, onko siellä kerhoja? Seurakunnan muissakin lastentapahtumissa kannattaa käydä, niissä on varmaan muutakin väkeä kuin nuo kerhomammat.

Vierailija
31/35 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia ei ole, mutta hoitotätinä kokemusta kylläkin työelämän ajalta. Mielenkiintoista luettavaa, miten yhä enemmän vanhemmuus materialisoituu kuin elettäisiin lapselle. Eihän lapsi tajua vaunun väriä saati Teslaa, vaan koko maailma on ihan uutta. Kärpänen voi olla päivän juttu Teslan kyydissä.

IKävä kyllä vanhempien arvomaailma heijastuu lapsien kasvaessa. On ehkä viisasta erottaa  typeryys ja pitää omista arvoistaan sekä lapsensa oikeuksista kiinni, mutta joskus voi myös korottaa ääntään ehdottomalla keskustelun sisältöön jotakin muuta. Siitä voi vetäjälle tehdä myös ehdotuksensa ja lykätä listan kouraan, että voisko vetäjä/vastuuhenkilö kannustaa muihinkin puheenaiheisiin. Kerhoissa pyörii varmasti ap:n kaltaisia muitakin, jotka yrittävät olla mukana, saada vaihtelua päiviinsä, mutta eivät uskalla olla eri mieltä. Asiat eivät muutu erakoitumalla kotiin

Vierailija
32/35 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tuollaisia kerhoja myös muualla kuin seurakunnissa?

On esimerkiksi MLL:n kerhot. Niitä itse suosin, kun emme seurakuntiin kuulu. Siellä oli oikein mukavaa eikä yhtään tuollaista kuin ap:n kuvauksessa. Rentoa jutustelua ihan normaaleista asioista vanhempien kesken (oli myös isiä paikalla), lapset leikkivät, kahviteltiin, joskus jotain järjestettyä ohjelmaa.

Sen kyllä huomasin, että alue vaikuttaa tunnelmaan - kerran kävin perhekerhossa (en tiedä, miten sanoisin tämän neutraalisti?!) ns. "köyhemmässä maahanmuuttajalähiössä", kun sattumoisin olimme siellä liikkeellä juuri perhekerhon aikaan, ja siellä kerhossa olikin vakiokerhoomme verrattuna niin kova meteli ja villin viidakon meininki lasten leikeissä, että meinasi tukka päästä irrota. Mutta sieltäkin löysin alkujärkytyksen jälkeen lopulta kivan juttukaverin ja lapsi leikkiseuraa.

Vierailija
33/35 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla mukava monen vuoden kokemus MLL:n kerhosta. Ei mitään erityistä ohjelmaa (onneksi), vaan vapaata juttelua ja lapset leikki keskenään. Lapsetkin tykkäs.

Vierailija
34/35 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja mitä katkeraa ininää... Ei tuollaista oikeasti ole, ap nyt vaan tuntee jotain alemmuuden tunnetta jostain syystä ja syyttää siitä muita...

Vierailija
35/35 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tuollaisia kerhoja myös muualla kuin seurakunnissa?

Tampereella Ensi- ja turvakoti järjestää avoimen päiväkodin tyyppistä toimintaa kolmessakin kaupunginosassa arkipäivisin n. klo 9-14 välillä. Lapset saavat leikkiä ja vanhemmat jutella ja kahvitella. Kun itse aikoinaan kävin tuolla, siellä laitettiin porukalla ruokaakin. En tiedä laitetaanko vieläkin. Järjestävät myös jotain iltatapahtumia, retkiä ym. Käytiin aikoinaan pojan kanssa melkein päivittäin, mentiin joskus 11 maissa kun nukuttiin myöhään; plussaa oli kun aikahaitari oli useamman tunnin ja sai tulla milloin itse pääsi. Oli kyllä iso henkireikä minulle ja mukavaa ohjelmaa päivään lapselle. Toivottavasti näitä on muuallakin Suomessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan