Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Räty kertoo päätyneensä nostamaan apurahaa, koska oli joutunut aiempina vuosina kituuttamaan niin pitkään alhaisella tulotasolla. Myös hänen äitinsä oli puoltanut ratkaisua.

KuKKuu
13.10.2022 |

Eikö tällä logiikalla kuka tahansa suomalainen voisi nostaa vaikka sosiaalitukia itselleen? Sillä erotuksella, että tavallinen suomalainen saisi tuomion petoksesta ja joutuisi maksamaan rahat takaisin.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Räty voisi tulla kaapista.

Tyypillinen itsekäs, minä, minä, minä lepakko.

Vierailija
2/8 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emma K. kirjoitti:

Eikö tuo ole jonkun äijän kanssa naimisissa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emma K. kirjoitti:

Eikö tuo ole jonkun äijän kanssa naimisissa?

Todistaako se mitään?

Vierailija
4/8 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se kuitenkin täytynyt kriteerit, eli tienasi tarpeeksi vähän? Eihän silloin kyse ole vain rädystä vaan systeemistä ylipäätään. Kyllä varmaan kuka tahansa nostaisi rahaa johon on oikeutettu.

Vierailija
5/8 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se kuitenkin täytynyt kriteerit, eli tienasi tarpeeksi vähän? Eihän silloin kyse ole vain rädystä vaan systeemistä ylipäätään. Kyllä varmaan kuka tahansa nostaisi rahaa johon on oikeutettu.

Kiinan-tienesteistään huolimatta Räty on nostanut opetus- ja kulttuuriministeriön myöntämää 10 000 euron verotonta urheilija-apurahaa neljä kertaa vuodesta 2017 lähtien. Vuosina 2020 ja 2022 Räty ei nostanut apurahaa.

Urheilija-apuraha on tarkoitettu niiden urheilijoiden tukemiseen, joiden ansiot eivät nouse yli 80 000 euron. Räty kertoo kirjassaan ymmärtäneen moraalisen dilemman, mutta tiesi voivansa hakea apurahaa tästäkin huolimatta, koska tukipäätöstä tehdessä urheilijan tulot tarkistetaan Suomen tuloverotuksesta.

Jos Rädyn kirjassa kertoma pitää paikkansa, hänen vuosittaiset tulonsa Kiinassa ja Yhdysvalloissa kohosivat 180 000 dollariin. Tässä summassa ei ole mahdollisia Suomessa kertyneitä tuloja.

– Minäkin olin hakenut ja saanut apurahoja, vaikka olin aluksi miettinyt, oliko moraalisesti oikein hakea niitä, kun samaan aikaan tein jo muhkeaa tiliä Kiinassa, Räty kertoo elämäkerrassaan.

Vierailija
6/8 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis omatuntokaan kolkuta kun imaisee 20000€ vippaskonsteilla?

Vierailija
7/8 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, itse olen aina saanut tuosta henkilöstä helvetin narsistisen vaikutelman. Olisi mukava kuulla joukkuetovereiden mielipiteitä kyseistä henkilöstä.

Vierailija
8/8 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, itse olen aina saanut tuosta henkilöstä helvetin narsistisen vaikutelman. Olisi mukava kuulla joukkuetovereiden mielipiteitä kyseistä henkilöstä.

Tuossa on vaan sellainen ongelma, että kun yksi henkilö nostetaan jollekin kultajalustalle koko joukkueesta, niin kukaan ei uskalla kritisoida. Vähän semmoinen vaikenemisen kulttuuri.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän