Mitä sanoisit koulukiusaajallesi?
Olen itse miettinyt, että kävisin tapaamassa näitä henkilökohtaisesti nyt aikuisena.
Kommentit (70)
19: Mihin unihdit kiusaajan ja hänen ajatus- ja arvomaailmansa?
Vierailija kirjoitti:
Aika sairaita ihmisiä täällä vastailemassa. Hankkikaa apua jos ajatukset noin väkivaltaisia.
Samanlaisina mu.lkkuina ne kiusaajat ovat pysyneet (olivat sitten nykyään missä työssä/asemassa hyvänsä).
Kyllä niistä saa ajatella sitä pahinta pahaa, mikäli niikseen haluaa. Se on aika vähäistä verrattuna siihen, mitä nuo ihmistä alemmat oliot ovat _tehneet_.
Kyselisin, että miltä se vankilan ruoka on maistunut ja onko tullut saippuaa tiputeltua viime aikoina.
Vierailija kirjoitti:
Aika sairaita ihmisiä täällä vastailemassa. Hankkikaa apua jos ajatukset noin väkivaltaisia.
onko sultakin tapettu joku läheinen vuosia kestäneellä rääkkäämisellä? Jos ei, niin menisitkö vaikka takaisin sen pyhimyspilvesi päälle jeesustelemaan keskenäsi?
Kiusaajat ovat yleensä joko pomoina tai linnakundeja aikuisiällä... Ääriporukkaa tässä mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Minua ei kiusattu.
Ihan varmasi joku sanoi ala-asteella nenääsi rumaksi. Muistele nyt oikein tarkoin.
Hän kiusasi aika montaa. Tuli luokkakokoukseen, jossa keskustelimme. Hän kertoi mitä ongelmia hänellä itsellään oli silloin nuorena ja miten yritti niitä peitellä kiusaamalla muita. Hän oli häpeissään, pyysi anteeksi ja sanoi, että me kiusatut ollaan menestytty paremmin kuin hän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samanlaisina mu.lkkuina ne kiusaajat ovat pysyneet (olivat sitten nykyään missä työssä/asemassa hyvänsä).
Kyllä niistä saa ajatella sitä pahinta pahaa, mikäli niikseen haluaa. Se on aika vähäistä verrattuna siihen, mitä nuo ihmistä alemmat oliot ovat _tehneet_.
Ja he suo edelleenkään hukkaa ajatustakaan sinuun.
Loukkasit minua monin tavoin ja teit ajoittain todella ahdistavaksi ja vaikeaksi kouluaikani, joka traumatisoi olemiseni pitkälti myös sen jälkeen. Terapiakäyntien ja uskonelämäni myötä olen taas saanut kiinni elämästä, uskaltanut avautua ja kasvaa pikku hiljaa omaksi itsekseni, löytää persoonani ja vahvuuteni ja - antaa anteeksi. Joka on vapauttanut vihasta ja katkeruudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
onko sultakin tapettu joku läheinen vuosia kestäneellä rääkkäämisellä? Jos ei, niin menisitkö vaikka takaisin sen pyhimyspilvesi päälle jeesustelemaan keskenäsi?
Laskeudu sinä ensin ristiltäsi
- ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja he suo edelleenkään hukkaa ajatustakaan sinuun.
Ja kellehän kiusatulle tämä on joku menetys? :DD
Kiusatuthan tosiaan tietävät, että millaisia ihmisiä nämä kiusaajat todellisuudessa ovat.
Muille ne voivat esittää vaikka kuinka pitkään ja tyhmät ihmiset menevät koukkuun, vaikka nämä m.ulkerot ovat fiksummille täysin mätiä ja läpinäkyviä.
Ei kiusattu mutta jätettiin ulkopuolelle, en sitten ole seuraani tarjonnut kenellekään, ikinä sen jälkeen, odotan että ottavat itse yhteyttä. Siitä voisin mainita näille joiden mielestä on ok sanoa että on "parempaa" seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ohis
meinaatko että pitäis unohtaa sen läheisen kuoliaaksi rääkkääminen- vai että antaisin anteeksi vaikka ei ole pyydettykään? kun se läheinen pysyy kuolleena, niin miten helvetissä minä pääsen "ristiltäni" alas? kertoisitko?
En mitään. Olin todella helpottunut kun koulu loppui ja en todellakaan halua koskaan tavata häntä.
Hän kuoli selittämättömällä tavalla jo monta vuotta sitten.
Aika sairaita vastauksia. Menkää terapiaan. Minä tiedän että koulukiusaajallani oli tosi pahoja ongelmia mielenterveyden kanssa. Varmasti oli kotonakin jotain ongelmaa. En jaksa kantaa kaunaa. Se oli silloin, nyt on nyt. Mennyttä ei voi muuttaa, huomisen voi tehdä sellaiseksi kuin itselleen kuin haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ohismeinaatko että pitäis unohtaa sen läheisen kuoliaaksi rääkkääminen- vai että antaisin anteeksi vaikka ei ole pyydettykään? kun se läheinen pysyy kuolleena, niin miten helvetissä minä pääsen "ristiltäni" alas? kertoisitko?
Mene terapiaan juttelemaan. Se auttaa.
Eipä ole mitään sanottavaa ja parempi jos ei nähdä koskaan.
Itseänne vain kiusaatte jos jatkatte kiusaamisen muistelua vielä aikuisiällä. Oikeasti.
Ei ole tarve sanoa mitään. Olen tehnyt jo.