Paras hammasharja?
Minkälaisia hammasharjoja teillä on käytössä n. 3v:lla?
Olen testannut kaikki S-marketin omat, ja hammaslääkäristä saadun, ja kaikki hajoaa (eli ne harjakset leviää) n. max 2 viikossa.
Missä ihmeessä vika, ihan ku sillä harjattais jotain muutakin kun hampaita.
Pitäisihän niiden kestää ainakin sen kuukauden, tai se pari kuukautta?
Ärsyttää ostaa niitä harjoja, kun parin päivän päästä se on jo harjakset levinneenä.
Omat hammasharjani kestävät kyllä sen minkä pitäisikin, onko nuo lasten omat vaan niin huteraa tekoa? Tyttö harjaa itse jo myös, vaikka autetaankin ja tarkistetaan tulokset joka kerta. Ehkä liian kovalla kädellä?
Onko jollain 3v:llä jo sähköhammasharja?
Kommentit (3)
On nytkin ollut se huonompi ja sitten se parempi. Viimeksi heitin pois kaikki vanhat ja otin vaan sen uusimman käyttöön ja tosiaan pari päivää ja se oli entinen harja jo. Se Pepsodentin imukupillinen tällä kertaa.
Pienempi 1v kyllä harjaa myös " itse" välillä ja hänellä kestää paremmin vaikka se harjailee ponienkin hampaita yms. välillä kun silmä välttää sen verran että ehtii heti.
hammashoitaja piti hyvänä joulupukin tuomaa LASTEN sähköharjaa. Lapsi tykkää harjan kuvista ja " lauluista" .
Vain ihan ensimmäinen (neuvolasta saatu) harja meni huonoksi, kun lapsi pureskeli harjaksia. Pepsodentin harja (sellainen jonka saa imukupilla pystyyn pöydälle) on ollut muita kokeilemiani vähän kovempiharjaksinen. Jos harjat eivät kestä, se varmasti johtuu juuri liian kovasta painamisesta hampaita vasten, mikä taitaa olla kovin ylseistä meillä aikuisillakin. Harjaahan kuuluisi liikutella ihan kevyesti hampaan pinnalla. Jos lapsi itse painaa harjalla liikaa, olisiko mahdollista ottaa käyttöön kaksi harjaa, joista toisella lapsi saa itse opetella pesemään, ja toisella sitten vanhemmat " tarkistaisivat lopputulosen" ? Niin ei haittaisi vaikka toinen harja menisikin vähän huonoksi, ja toinen säilyisi käytössä pidempään.