Kuinka iso osa työttömistä työnhakijoista ovat työkyvyttömiä?
Tuntuu kiusaamiselta velvoittaa hakemaan töitä, kun todellisuudessa he tarvitsevat tukea tai hoitoa.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Menisittekö nyt vaan sinne töihin? Nyt alkaa riittämään nuo tekosyyt.
t. Te- tantta
Se on sinun tehtävä välittää meille työpaikat, tai ainakin ennen oli.
Vierailija kirjoitti:
Työkyvyttömyyttä on monen tasoista. Ainakin yksityisissä yrityksissä on niin kova työtahti, että lähes kaikki kortistoväki on työkyvytöntä. Pitää olla nopea, tarkka ja tuottava.
Ja ennen kaikkea halpa. Mieluiten ilmainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkyvyttömällä ei ole mitään oikeutta työttömyysetuuksiin. Häntä varten ovat sairauspäiväraha, kuntoutustuki ja eläke.
Kela päättää hakijan työkyvyn. Olen saanut kahdesti b-lausunnon terveyskeskuksen lääkäriltä ja molemmat Kela on kumonnut ilman selitystä.
Ei se kela kaikkien työkykyä päätä. On myös yksityisiä ja kunnallisia eläkerahastoja, jotka päättää.
Tuttuni on itse kelassa töissä ja saanut useita lausuntoja työkyvyttömyydestään erikoislääkäreiltä sairaalasta. Samoin työterveyslääkäriltään. Ei vaan pääse työkyvyttömyyseläkkeelle. Keva päättää kelan työntekijöiden eläkkeellepääsemisestä.
Vierailija kirjoitti:
Se on sinun tehtävä välittää meille työpaikat, tai ainakin ennen oli.
Ehkä oli 80-luvulla. Itse pitää hakea. Tai pyydä mammaa auttamaan sua.
Veikkaisin, että 50% on työkyvyttömiä tai osatyökyvyttömiä.
Vierailija kirjoitti:
Työkyvyttömällä ei ole mitään oikeutta työttömyysetuuksiin. Häntä varten ovat sairauspäiväraha, kuntoutustuki ja eläke.
Olen osittain työkyvytön. Haluan töitä. En ole työkyvyttömyyseläkkeellä.
Vammaiset ja liikuntarajoitteiset, päihdeongelmaiset, rikolliset, kielirajoitteiset, mielenterveys jutut jne.
Nämä tulisi tilastoida ihan erikseen.
1.. Ay-liike on nostanut palkkatason korkeaksi.
2. Yritykset käyttävät hyvin usein ilmaista tai lähes ilmaista työvoimaa. (Eli julkisella rahalla menee niiden palkka, joka on hyvin pieni)
Nuo em seikat aiheuttavat omituisen ongelman yhdessä.
En vastusta ay-liikettä. Kuulun itsekin liittoon.
Kaikki ilmaistyötä pitää poistaa. Jos joku on ilmaiseksi, se ei saisi tehdä mitään muuta kuin katsella. Tällöin yritysten olisi pakko palkata.
Älytöntä, että ilmaistyöllä teetetään selkeästi sellaista työtä, johon muuten olisi pakko palkata joku.
Ehkä 1/3 ja päälle vielä lähes mahdottomasti työllistettävät. Siis lähes puolet.
Tästä pitäisi aloittaa tk eläke , kuntoutus, tukityöt, varhaiseläke, päihdehoito, lääkäri.
Ei auta hakupakko x4 työpaikkaan.
Se on vaikea tilanne kun hoitohlökunta ei hae tkeläkettävaikka moni sellaisen tsrvitsisi. Roikotetaan vaikeastikin sairaana tai huonossa kunnossa olevia muka hakijoina, vaikka einole voimia edes peruselämään kunnolla. Tämä maa on kyllä hyvin skitsofreeninen monella tapaa ja huonovointinen.
Te-toimiston työntekijät ei ole noin epäkohteliaita. On kokemusta. Mä menen heti töihin kun saan paikan.
T. Osittain työkyvytön 52v., joka opiskeli toisen ammatin.