14v poika ei syö aamupalaa
Oon pari päivää ollut kipeenä kotona ja seurannut miten toi lähtee kouluun. Kirjaimellisesti juoksee suoraan ovesta ulos että ehtii bussiin. Nyt mulle selvis miks toi usein laittaa mulle viestiä koulusta että pää on kipeä tai oksettaa.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teillähän on kaikki pielessä aamupesujen laiminlyönnistä aamupalan skippaamiseen. Millaiset rutiinit olet opettanut lapsellesi?
Tiedän. Olin itsekin järkyttynyt eilen kun seurasin miten kundi lähtee kouluun. Olin varma että se myöhästyy kun kuulin sen vaan torkuttavan. Ei toi ole kuitenkaan kertaakaan tänä syksynä myöhästynyt. Se kai se on pääasia että on sovittuna aikana paikalla. (Minustakin aamupesujen skippaaminen on kuitenkin tosi ällöä). Ollaan me näistä puhuttu mutta kuka sitä yleensä valvoo ku olen jo töissä kun tuo lähtee. Ap
Isä. Vai eikö jätkällä ole sellaista? 😂
Miksi olet ilkeä?
Hmm. Meillä ei yleensä kukaan käy aamulla suihkussa. Jos teinipoika käy illalla suihkussa ja laittaa dödöä, niin on se ainakin meillä riittänyt. Itse en käy suihkussa edes joka päivä (riippuu toki siitä olenko erityisesti hionnut), mutta teinin nyt kannattaa sentään päivittäin.
Onko tuo päänsärky ym. alkanut vasta sen jälkeen, kun lopetti aamupalan syömisen? Itselläni nimittäin särki päätä yläkoulussa joka ikinen päivä, vaikka söin kaikki ateriat. Huono huoneilma, ikävä ilmapiiri ja iltapäivällä pitkä ruokailuväli sen tekivät. Esikoispoikani lopetti aamupalan syömisen n. 11-vuotiaana ja tietysti siitä oltiin "hyvin huolissaan" kouluterveydenhuollossa. Nyt on jo aikuinen, eikä tarvitse enää kenenkään huolestua, hänelle ei vain ruoka maistu aamulla. Mutta jos tuntuu, että päänsärky liittyy syömättömyyteen, niin sitten kannattaa syödä jotain nopeaa vaikka sitten matkalla. Tosin sillä esikoispojallani kävi niin, että kun hänet "pakotettiin" juomaan sellaisia vanhusten energiajuomia (siis lääkäri käski), niin hänellä tuli vain hirveä nälkä ennen lounasta, JOS sai edes sellaisen alas. Eihän se litku nyt mitään nälkää pidä. Ennemmin sitten jotain banaania ja välipalakeksiä. Ne keksithän voivat olla aina repussa, etteivät unohdu. Ja laittaa sinne vesipullon kanssa ja vaikka pähkinöitä.
Juotava jugurtti on turhake, tavallista jugurttia voi juoda kun pikkasen lantraa maitoa sekaan, turhaa rahanmenoa!