Lue keskustelun säännöt.
Hypotonia eli vähentynyt lihasjänteys - onko kokemuksia siihen liittyvistä tutkimuksista?
10.11.2005 |
Lähinnä minua kiinnostaa lanneselän magneettikuvaus, joka saattaa olla kuopuksellamme edessä. Se tehdään nukutuksessa.
Poika ei vielä kävele, ikää on 1v10 kk.
Tänään olimme neurologilla, joka diagnostisoi tämän hypotonian.
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Meidän pojalla on hypotonia ja tutkimuksia tehty jonkun verran. Ihan vauvana otettiin kromosominäytteitä, verikokeita ja virtsankeräystä. 3-vuotiaana otettiin aivoista magneettikuvaus, joka tehtiin nukutuksessa. Enempää tutkimuksia ei olla tehty, kun lääkärit ei ole enempää tutkittavaa keksineet. Jotain selkeyttä asiaan antoi tuo aivojen magneettikuva, mutta varsinaisesti syytä hypotoniaan ei meillä ole löydetty.
Meillä ei ole siis kysymääsi tutkimusta tehty, mutta magneettikuvassa kuitenkin oltu. Kuvaus jännitti minua etukäteen hirveästi, mutta ihan hyvin se meni. Poika sai ensin rauhoittavaa lääkettä, johon hän melkein jo nukahti. Saimme saattaa hänet kuvaushuoneeseen, jossa annettiin itse nukutusaine. Nukutus oli kevyt ja poika heräsi siitä tosi nopeasti, kun kuvaus oli ohi. Itse tosin olin koko hommasta niin hermona, että pillahdin itkuun, kun nukutusaine annettiin ja poika meni ihan rennoksi ja silmät kääntyivät päässä hänen nukahtaessaan kuvauspöydälle. Hoitajat kovasti yrittivät siinä minua tsempata saatellessaan meidät vanhemmat pois kuvaushuoneesta. Noin tunnin kuluttua saimme sitten mennä hakemaan pojan heräämöstä. Poika ei ollut koko jutusta milläänkään ja toipui nukutuksestakin tosi nopeasti.