Häpeän omaa ammattiani
kuulun yleisesti vihattuun ammattiin ja tuskin kukaan lohduttelisi, että työtäs vaan teet, jos tietäisivät
Kommentit (6)
ihan hirvittävän paljon pahempaa :(
Haluaisitko sä vaihtaa ammattia? Jos haluaisit, niin mikä estää? Jos et halua, niin silloin multa ei heru ymmärrystä. En myöskään helly turkistarhaajille, vähän hankalaa on myös suhtautua ystävääni, joka on ajautunut turkisalalle. Palkkasotureita ymmärrän kaikkein vähiten.
tyoskentelen sairaanhoitajana ja havettaa, etta teen paskaa tyota paskalla palkalla. havettaa, etten ole viela lahtenyt kunnon ammattiin...en ymmarra mika minua vaivaa, kun olen nain saamaton.
Sähän pidät huolta niistä eläimistä.
Itse olin koe-eläinkurssilla (biologian laitoksella) todella ällikällä lyöty siitä, miten hyvin ja tarkkaan koe-eläimistä pidetään huolta. Ihan sen takia, että sairailla, stressaantuneilla tai huonovointisilla eläimillä ei voi saada toistettavia tuloksia kokeista. Koe-eläinhoitajat suhtautuivat eläimiin kyllä todella hellyydellä ja tunsivat joka kanin.
Itse tein monta vuotta tutkijana töitä. Onneksi en joutunut eläimiä käyttämään, mutta kaikki kollegat kyllä joutuivat. Jos olisin joutunut, olisin ollut tosi kiitollinen, että joku on siitäkin hiirestä pitänyt huolta ja antanut sille arvokkaan lopun.
Niin kauan kuin lainsäädäntö antaa luvan käyttää koe-eläimiä esim. biolääketieteellisessä tutkimuksessa, niin kauan tarvitaan hoitajia. Kaikkien etu (eläinten, tutkijoiden, suuren yleisön) on, että niistä pidetään hyvää huolta.
Olisi hienoa, jos kaikkialta maailmasta voitaisiin eläinkokeet lopettaa, mutta en vain näe sen olevan mahdollista. Itse en ainakaan olisi ensimmäisenä jonossa ihmiskokeisiin jonkin uuden lääkeaineen testeihin, jota ei yhdelläkään eläimellä olisi testattu.
hankalaa onkin, että päässä pyörii ajatukset lähtemisestä...
Mutta jos lähden ja tilalleni tulee joku välinpitämätön, ikänsä näitä töitä tehnyt tunteeton kurppa..
Voin todella vaikuttaa eläinten hyvinvointiin työssäni, mutta joudun kyllä joka päivä repimään palasia sydämestäni
tähän ammattiin vaaditaan ihan oikea koulutuskin..