Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rahat ei vaan enää riitä

Vierailija
12.10.2022 |

En tiedä mitä tehdä, mulla on ihan normaali päivätyö mutta huono palkka ja monesta syystä en nyt voi muuta työtä hakea. Palkka ei vaan yksinkertasesti enää riitä kaikkiin asumisen kuluihin ja elämiseen. En harrasta mitään, en juurikaan tee mitään ylimääräistä, en ostele vaatteita tms. ennen kun on pakko. Nyt kun sähkö kallistui, yhtiövastike nousi useamman kympin, ruoka kallista, bensa kallista. En tiedä enää mitä tehdä. Ei elämä ole elämisen arvoista näinkään.

Kommentit (86)

Vierailija
81/86 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitset isoimmat laskut ja päästöt ne ulosottoon. Nykyään on se uusi laki tullut voimaan, että luottotiedot puhdistuu heti kun velat on maksettu eli ei tarvitse enää odotella kahta vuotta , kuten yöhön saakka.

Maksat asumisen, sähkön, ruuan, bensan, vaatteet, puhelimen ja muun pakollisen.

Mihin aikuinen jolla on perustarpeet edes tarvitsee luottotietoja? Monen kohdella parempi ettei niitä olisi. Velkaa velan päälle, jne.

Kyllä voi tulla montakin tilannetta milloin tarvitsee. Jos vaikka pesukone hajoaa ja haluaisi maksaa sen osamaksulla niin ei onnistu ilman luottotietoja. Auto jos kosahtaa, tarvitsee puhelinliittymän tai minkä tahansa isomman tai pienemmän velan.

Ei sinne ulosottoon todellakaan kannata päästää kuin sellaiset menot , jotka sitten pystyy maksamaan mahdollisimman pian pois .

Pesukone osamaksulla, really?

Lapsiperheessä pyykkiä tulee sellainen määrä, että pesukone on tärkeimpiä hankintoja. Kunnollinen kestää vuosikymmenen, ellei pidempään. Ja kyllä ostin meidän pesutornin osamaksulla.

Me saatiin parikymmentä vuotta sitten pesty ne pyykit sukulaisten kahdesta rikkinäisestä rakennetulla koneella. 🤣 Mikä tässä välissä on muuttunut?

Vierailija
82/86 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin tänään kaupoilla ja taas huomasin miten oli asiakkaita vähän. Parkkipaikalla toisessa kaupassa taisi olla kaksi autoa ja toinenkin oli kovin tyhjän oloinen. Oli kuitenkin keskipäivä ja normaalisti olisi saanut autolle etsiä tyhjää parkkiruutua.

Kaupassa monet hyllyt tuntuivat olevan tyhjempiä, kuin aiemmin. Minulla on ollut tapana ostaa välillä pieni kakku kotiin. Katsoin sitä ja huomasin sen hinnan nousseen 15%. Mietin siinä, että olen minä ennenkin ilman toimeen tullut eikä se välttämätön ostos nytkään olisi ollut. Mieleeni muistui miten joku tällä palstalla sanoi, että kaikki oli tuntunut pitkään jo niin halvalta. Totta taisi olla hänen kirjoituksessaan. Miten minä, pieneläkeläinen, kakkua olinkaan miettinyt - sehän on juhlan herkku.

Toivotan sinulla voimaa, muuhun en pysty. Aika menee eteenpäin ja varmasti parempaa on vielä edessä.

Kakun voi tehdä itse, ei kannata ostaa kalliita kaupan kakkuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/86 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asun pienehkössä kaksiossa ja en ole koskaan ostanut autoa. Lapsiakaan ei ole. Olisi kyllä ollut varaa autoon sekä isompaan asuntoon, mutta näin sinkkuna olen ajatellut, että parempi varautua kaikenlaiseen kun elämästä ei tiedä. Nyt olen todella kiitollinen säästäväisestä elämäntyylistäni, jolle moni aiemmin naureskeli. Menot nousseet ehkä 100e kuussa ja siihen mulla on varaa ja helposti. Toki säästöjäkin löytyy.

Vierailija
84/86 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Porkkanaa, perunaa, nakkeja, munia. Niistä keittelet keittoa ja paistat siivuja. Munakasta johon laitat nakkiraastetta ja porkkanamuhennosta. Porkkanaperunamuusia ja keitettyjä munia. Jne. Hyvää, halpaa ja täyttävää.

Nakkiraastetta?? 🤢🤮

Höysteeksi sinne munakkaaseen. Jos laittaa paloja, munakas paistuu epätasaisesti ja palaset voivat palaa karrelle.

Vierailija
85/86 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä asun pienehkössä kaksiossa ja en ole koskaan ostanut autoa. Lapsiakaan ei ole. Olisi kyllä ollut varaa autoon sekä isompaan asuntoon, mutta näin sinkkuna olen ajatellut, että parempi varautua kaikenlaiseen kun elämästä ei tiedä. Nyt olen todella kiitollinen säästäväisestä elämäntyylistäni, jolle moni aiemmin naureskeli. Menot nousseet ehkä 100e kuussa ja siihen mulla on varaa ja helposti. Toki säästöjäkin löytyy.

Sulla on jäänyt elämä elämättä ja tympeää pröystäillä tuolla tavalla.

Vierailija
86/86 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt saada kaikki kulut minimiin, lopetin Netflixin tilauksen, en harrasta muuta kuin kirjastossa käyntiä ja kävelyä, en käy kahviloissa tai ravintoloissa. Ostan papuja, linssejä, herneitä, laputettuja tuotteita, lihaa en ollenkaan, teen paljon keittoja yms. En osta itselleni mitään ylimääräistä, jos jotain hajoaa, yritän korjata sen tai löytää uuden kirpparilta tai facebookin roskalavalta. Konmaritin kämpän ja myin kaiken ylimääräisen kirpparilla, josta tuli ihan kiva tienesti. Ei ole miestä, ei lasta, ei lammasta.  Vuokraa en pysty pienentämään muuttamalla jonnekin korpeen, koska autottomana tarvitsee julkisia liikkumiseen. Iltaisin teen pari tuntia anonyymia deittichattia, jolla tienaa muutaman lisäsatasen kuussa.

Vähän kyllä pistää miettimään, että mitä järkeä tällaisessa askeettisessa kituuttamisessa enää on. Tällaistako se elämä sitten on hautaan asti. En ole riittävän kaunis ja nuori pistämään pystyyn jotain OF-tiliä.