Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rahat ei vaan enää riitä

Vierailija
12.10.2022 |

En tiedä mitä tehdä, mulla on ihan normaali päivätyö mutta huono palkka ja monesta syystä en nyt voi muuta työtä hakea. Palkka ei vaan yksinkertasesti enää riitä kaikkiin asumisen kuluihin ja elämiseen. En harrasta mitään, en juurikaan tee mitään ylimääräistä, en ostele vaatteita tms. ennen kun on pakko. Nyt kun sähkö kallistui, yhtiövastike nousi useamman kympin, ruoka kallista, bensa kallista. En tiedä enää mitä tehdä. Ei elämä ole elämisen arvoista näinkään.

Kommentit (86)

Vierailija
1/86 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diakonille elikkä kirkolle?

Vierailija
2/86 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ruikuta. Sinä et vielä tiedä köyhyydestä ja nälästä mitään, et sellaisesta jota miljardit lajikumppanisi ovat kokeneet homo -suvun alusta näihin päiviin saakka.

Mistäs sinä sen tiedät mitä olen kokenut ja koen?! AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/86 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ajattelit asian hoitaa?

Vierailija
4/86 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene opiskelemaan parempipalkkainen ammatti

Vierailija
5/86 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti kun kerroit.

Vierailija
6/86 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jää työttömäksi. Palstalaiset mt ongelmatapaukset kertoo aina että se on yhtä luksusta kun ei tarvi tehdä mitään rahojen eteen.

Vierailija
7/86 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et vielä tähän päivään mennessä olet keksinyt mitä sinun pitäisi tehdä sinun pitäisi tehdä ilmoitussosiaalihuollon tarpeesta (huoli-ilmoitus aikuisesta).

Vierailija
8/86 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä opiskele.

Älä säästä.

Elä yli varojen.

Lapsia on kiva tehdä. (mielellään kolmen eri isän kanssa).

...

...

...

jokin odottamaton riski realisoituu ja joudut ahdinkoon koska olet elänyt kädestä suuhun.

--> valita muille.

Vierailija
9/86 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstan vakituiset riivinraudat, eli entiset (tai nykyiset) koulukiusaajat, aktivoituivat taas tässä ketjussa...

Aloittaja, et ole yksin. Mulla on jopa ihan hyvä palkka, mutta perheen ainoana elättäjänä rahat vaan loppuvat kesken. Kaikki kallistui, kaikki ylimääräinen tulo loppui (mm. lapsilisät ja vanhempien satunnainen tuki esim. lasten isompiin hankintoihin). En todellakaan ymmärrä miten pienempipalkkaiset pärjäävät. On ilmeisesti yleinen tahtotila, että palkansaajat ajetaan ahdinkoon, sillä mihinkään ylimääräisiin tukiin me emme ole oikeutettuja (vrt. sosiaalietuuksilla eläjät).

Vierailija
10/86 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä ruikuta. Sinä et vielä tiedä köyhyydestä ja nälästä mitään, et sellaisesta jota miljardit lajikumppanisi ovat kokeneet homo -suvun alusta näihin päiviin saakka.

Aloituksesta päätellen sinulla on suoja, vaatteet ja ruokaa eli kaikki ihmisen perustarpeet. Lopeta se koko ajan jatkuva ruikutus ja tee sille elämälläsi jotain.

Vierailija
11/86 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstan vakituiset riivinraudat, eli entiset (tai nykyiset) koulukiusaajat, aktivoituivat taas tässä ketjussa...

Aloittaja, et ole yksin. Mulla on jopa ihan hyvä palkka, mutta perheen ainoana elättäjänä rahat vaan loppuvat kesken. Kaikki kallistui, kaikki ylimääräinen tulo loppui (mm. lapsilisät ja vanhempien satunnainen tuki esim. lasten isompiin hankintoihin). En todellakaan ymmärrä miten pienempipalkkaiset pärjäävät. On ilmeisesti yleinen tahtotila, että palkansaajat ajetaan ahdinkoon, sillä mihinkään ylimääräisiin tukiin me emme ole oikeutettuja (vrt. sosiaalietuuksilla eläjät).

Miksi sulla pitäis olla tilanne se että yksin pystyt perheen elättämään kun kellään muullakaan ei ole?

Kaikissa perheissä pitää olla 2 työssäkäyvää aikuista, jos sulla ei ole niin itse olet mokannut elämäsi.

Vierailija
12/86 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi pientä, hyvät ajat ei ollutkaan ikuiseksi ansaittuja.

Jaxuhaleja

Vierailija
13/86 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No älä nyt tuosta välitä. Joku mielenvikainen 

Vierailija
14/86 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sille on syynsä miksi minulla ei ole velkaa, sille on syynsä miksi minulla ei ole lapsia, sille on syynsä miksi minulla ei ole autoa, sille on syynsä miksi sähkön kultukseni on 1100kwh/vuosi, jne. Älä ota meitä pienipalkkaisia itsellesi kilveksi ja mene heidän taakse, jos olet itse ryssinyt asiasi.

Vierailija
15/86 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda auto halvempaan.

Vierailija
16/86 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään kaupoilla ja taas huomasin miten oli asiakkaita vähän. Parkkipaikalla toisessa kaupassa taisi olla kaksi autoa ja toinenkin oli kovin tyhjän oloinen. Oli kuitenkin keskipäivä ja normaalisti olisi saanut autolle etsiä tyhjää parkkiruutua.

Kaupassa monet hyllyt tuntuivat olevan tyhjempiä, kuin aiemmin. Minulla on ollut tapana ostaa välillä pieni kakku kotiin. Katsoin sitä ja huomasin sen hinnan nousseen 15%. Mietin siinä, että olen minä ennenkin ilman toimeen tullut eikä se välttämätön ostos nytkään olisi ollut. Mieleeni muistui miten joku tällä palstalla sanoi, että kaikki oli tuntunut pitkään jo niin halvalta. Totta taisi olla hänen kirjoituksessaan. Miten minä, pieneläkeläinen, kakkua olinkaan miettinyt - sehän on juhlan herkku.

Toivotan sinulla voimaa, muuhun en pysty. Aika menee eteenpäin ja varmasti parempaa on vielä edessä.

Vierailija
17/86 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollain kommentoijalla on vissiin jäänyt hyvänmielenpillerit tänään ottamatta.

Vierailija
18/86 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ilmeisesti kuulu * ´sisäpiiriin ` *.

Vierailija
19/86 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne tulot, vaan ne menot. Jätä fetajuustot kaupan hyllylle ja leivo itse leivät.

Vierailija
20/86 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oisko kannattanut OPISKELLA sen tavaran jakamisen sijaan?

Peilistä se syyllinen löytyy, eli ihan turhaan ruikutat.

Onneksi tämänhetkisillä opiskelijoilla on rahaa vaikka muille jakaa.