Miten jaksan työpaikassa joka ei tunnu yhtään omalta?
Olen nyt kuukauden ollut töissä kotihoidossa, eikä ole yhtään minun juttu. Kiire ei varsinaisesti ole ollut, mutta kaikki muu tympii. Epämukavat työolot joissain asunnoissa, aikaa ei välttämättä ole keskustella asiakkaiden kanssa vaikka he keskusteluaikaa haluaisivat, toisinaan joudut omaa autoa käyttöön mistä et saa edes korvausta. Yksinäistä omalla tavallaan työskennellä.
Aiemmin olen työskennellyt asumispalveluissa ja vaikka siellä kiirettä olikin, niin en kertaakaan tuntenut oloani yhtä epämukavaksi. Ergonominen työskentely onnistui, asiakkaiden kanssa ehti keskustella, eikä ollut liikkuvaa työtä päivittäin.
Harmikseni ei vain tällä hetkellä ole yhdessäkään osastolla tai asumispalvelussa paikkoja auki.
Lähdin siis kokeilemaan itselleni uutta aluetta työn suhteen ja ajattelin, että haluan kokeilla yksin työskentelyä kun pitkään olen tiiviisti työkavereiden kanssa työskennellyt. Huomasin vain aika nopeasti, että olen ennemmin tiimissä työskentelevä, eikä siksi tämänkaltainen työ sovi. Toki kollegoja näen meidän toimipisteellä, mutta käytännössä "hei, heippa"- merkeissä.
Miten jaksan siihen asti, että mieluiseen työhön aukeaisi paikkoja? Tuntuu joka päivä inhottavalta mennä töihin, kun se ei yhtään miellytä...
Asiattomiin kommentteihin en ota sitten minkäänlaista kantaa.
Kommentit (6)
No niiden asukkaiden vuoksi? Yritä ajatella siltä kannalta, että tuot apua ja piristystä heidän päiväänsä.
Ergonomian puutteen arvasit varmaan etukäteen, kun työskentelet asiakkaiden kotona.
Millainen sopimus sulla on? Voitko keskeyttää noin vain? Luulisi, että tolla alalla riittäisi edes tuurauskeikkaa siellä hoitokodissa.
Oman auton käytöstä pitää maksaa km-korvaus 0,46c/km.
Tai sinua huijataan.
Vierailija kirjoitti:
Rohkea olit, kun lähdit kokeilemaan työtä kotihoidossa. Totta on, että se on kovin erilaista kuin asumispalveluissa.
Onko pestisi pituus useita kuukausia?
Varmaankin pidät jo silmät auki, avautuuko paikkoja tai sijaisuuksia asumispalveluissa?Oletko ollut koskaan mielenterveys -tai vammaispuolen asumispalveluissa, jos et, niin olisiko niissä tarjolla sopivampaa paikkaa?
Pestini on vakituinen, koeaikaa vielä on. Silmät ja korvat pidän auki työpaikkojen puolesta.
Keva-puolella olen työskennellyt, erillisistä mt-paikoista ei ole kokemusta. Keva-puolella näytti yksi määräaikainen paikka olevan auki, jota harkitsen. Määräaikaisuus oli vain melko lyhyt, joten lähinnä mietin jos sopimusta ei siellä jatketa tai en ehdi ennen sopimuksen päättymistä löytää uutta työpaikkaa, niin mitenkäs sitten? Tyhjän päälle ei tällä hetkellä pysty jäämään, vaikka en toki sano etteikö tällä alalla jää työttömäksi omasta tahdosta.
- Ap
Haet vaan siihen määräaikaiseen työhön, jos se yhtään kiinnostaa. Miksi olla työssä, joka ei tunnu omalta ja sinne meno on vastenmielistä? Katselet sitten määräaikaisen työn aikana toista työpaikkaa, sovit mahdollisen aloituksen siihen kun määräaikaisuus loppuu. Eiköhän tuolla alalla töitä riitä.
Rohkea olit, kun lähdit kokeilemaan työtä kotihoidossa. Totta on, että se on kovin erilaista kuin asumispalveluissa.
Onko pestisi pituus useita kuukausia?
Varmaankin pidät jo silmät auki, avautuuko paikkoja tai sijaisuuksia asumispalveluissa?
Oletko ollut koskaan mielenterveys -tai vammaispuolen asumispalveluissa, jos et, niin olisiko niissä tarjolla sopivampaa paikkaa?