Tulli pysäyttää alkoholin toimitukset Suomeen ulkomailta
Kommentit (248)
Hahahaa kirjoitti:
Se Ismo niminen Avin tarkastaja joka sai sormilleen kun oli kusettanut suomalaisia THL:n suositusten pohjalta muuttaen ne päässään kirjoitetuksi laiksi. Ulkomailla voitte itse mennä kauppaan ja valita juomanne, sitten saatte "vinkin" alkoholikauppiaalta kuka voisi lastin Suomeen toimittaa. Maksatte kuljetusyhtiölle erikseen ja näin Tullilla ei ole mitään asiaan puuttumista. Matkalippu tositteeksi että itse olitte silloin kohdemaassa josta viinat on tilattu on hyvä pitää tallessa. Jos tämän viinakauppiaan ravintolatilauksia on tulossa samalla kyydillä kuin missä sinun brenkkusi, silläkään ei ole väliä jos tuollainen "sattuma" olisi tapahtunut kunhan pidät myös sen kuljetuskuitin todisteena. Näytetään keskisormea tälle kommarivaltiolle ja tilataan jatkossakin juomat ulkomailta.
Alkoholisti tekee mitä vaan että saa päivittäisen annoksensa
Tottakai voit ostaa Saksan alveilla, voit vielä hakea ne Saksan verottajalta takaisinkin jos suomalaisen firmasi nimiin tilaat.
Ihmisiä ei kivitetä ei myydä kirjoitti:
HALOO PÄÄTTÄJÄT ÄKKIÄ LAKI ETTEI KETÄÄN KIVITETÄ MINKÄÄN TAKIA AMEN.
Juomien tilaamiseen liittyvä laki on jäänyt "hiukan" venymään. Kataisen hallituksen piti tehdä se mutta edelleen se on tekemättä. Ongelma on se tyypillinen suomi ei haluaisi noudattaa eu sääntöjä joista kansa voi hyötyä rahallisesti.
Hahahaa kirjoitti:
Se Ismo niminen Avin tarkastaja joka sai sormilleen kun oli kusettanut suomalaisia THL:n suositusten pohjalta muuttaen ne päässään kirjoitetuksi laiksi. Ulkomailla voitte itse mennä kauppaan ja valita juomanne, sitten saatte "vinkin" alkoholikauppiaalta kuka voisi lastin Suomeen toimittaa. Maksatte kuljetusyhtiölle erikseen ja näin Tullilla ei ole mitään asiaan puuttumista. Matkalippu tositteeksi että itse olitte silloin kohdemaassa josta viinat on tilattu on hyvä pitää tallessa. Jos tämän viinakauppiaan ravintolatilauksia on tulossa samalla kyydillä kuin missä sinun brenkkusi, silläkään ei ole väliä jos tuollainen "sattuma" olisi tapahtunut kunhan pidät myös sen kuljetuskuitin todisteena. Näytetään keskisormea tälle kommarivaltiolle ja tilataan jatkossakin juomat ulkomailta.
Tämänkin energian kun valjastaisi työntekoon niin tulisi tulosta!
Itse teen tätä ihan kiusakseni, en anna tälle ryssähyysäysvaltiolle euroakaan enempää kuin on pakko, Marinin hassattavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinähän uhkailee. Saksalainen toimittajani vetää sellaiset rätingit eteen heti maksutapahtuman jälkeen, ettei tullilla ja verottajalla ole mitään sanomista, elleivät hakua ehdoin tahdoin käydä EU-säädöksiä vastaan. Toimittajan sivulta jopa löytyy esimerkkilasku josta on eri verojen kohdalla selitetty (saksa, englanti, ranska) mihin perustuu, mm saksalaiseen lainsäädäntöön ja EU-säädöksiin.
Minulle se on (mahdolliEsti) muutaman minuutin vaiva selvitellä ja ehkä päivän, kaksi viivästys toimitukseen.
Niin jos "rätingeistä" käy ilmi että ovat veronsa maksaneet niin saat juomasi. Joko sinä tai myyjä maksaa verot. Ainahan voit tietysti vetää tullin oikeuteen jos kovasti kiukuttaa
Käy, ovat eriteltynä suorastaan schwaabialaisen tarkasti koskien valmisteveroja, kuljetuksen verojen osuus yms.
Tulli on muuten saanut jo pariin otteeseen nokilleen mielivaltaisuudesta koskien alkoholin tuonnin EU-säädöksiä, joten tuskinpa tarvitsee vedellä oikeuteen. Valitettavasti me veronmaksajat joudumme maksamaan näiden virkaintoisten kyylääjien tempaukset...
No ethän sinä paljoa veroja maksa jos ei ole varaa alkoholia täältä ostaa?
Toissapäivän palkkakuitissa verojen osuus ylitti ylimmän palkkadesiilin alarajan bruton. Eli saatan jonkun verran maksaakin....
Ei ne isot tulot , vaan tarkat menot.
Ihan kunnioitettavaa maksaa yli 5000€ veroja per kuukausi. Niin minäkin teen, mutta en näe tarvetta tilata alkoholia ulkomailta.
Puhutko itsestäsi? Kaikkien ei tarvitse enää tehdä töitä vaan voi vetää lonkkaa tai lonkeroa, ja ihan omilla ansioillaan.
Suomessa halutaan olevan kai valtion monopoli monissa tuotteissa ja kaupoissa, vaikka laatu kärsisi. En juo alkoholia, ettei se vaikuta erityisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen päättäjien tapa kurittaa omaa kansaa koska Suomalaiset ovat lampaita toisin kuin muualla missä polttopullot lentelisivät kaduilla.
Kannattaisiko elämään hankkia jotain muutakin sisältöä kuin jatkuva juominen? Tai sellainen työpaikka että on varaa ostaa kaupasta?
Mä tilasin jossain vaiheessa vuosia ulkomailta, kun en jaksanut uusia henkkareita ja Alkossa ei myyty vanhoilla henkkareilla (:D).
Ja olihan se kotiinkuljetus kätevä. Ei se mun kulutusta lisännyt, vaikka oli kaapit täynnä. Ja eihän tuossa ole logiikkaa, kun kaupasta saa pirkkakaljaa maitolitran hinnalla. Jos joku haluaa juoda, niin se juo kielloista huolimatta.
Ihmisillä on geeneihin koodattu halu päihtyä ja he tekee sitä kuitenkin vaikka laittomasti.
Minkä takia niitä alkoholin hintoja vaan ei pidetä täällä kilpailukykyisinä?
Jos se olisi laitonta, niin ihmiset jois kuitenkin kotipolttosta.
Niin on huumeetkin ja niitä saa Suomessa nopeammin ja edullisemmin kuin lääkäaikaa.
Eikö vois keskittyä vaikka siihen?
45% kirjoitti:
Itse teen tätä ihan kiusakseni, en anna tälle ryssähyysäysvaltiolle euroakaan enempää kuin on pakko, Marinin hassattavaksi.
Muistatko aina kuitenkin valittaa miten sinun verorahojasi hassataan luoja tietää mihin paskaan?
45% kirjoitti:
Mutta palkalliset saikkukrapulapäivät sulle kelpaavat?
Onko 5000€/kk mielestäsi paljonkin?
Ei ole krapulaa ollut 30v ja vapaapäiviä voin pitää ihan milloin haluan, maksan reppana sinunkin vapaa tai pekkaspäivät mitä niitä nyt duunareilla onkaan?
Vierailija kirjoitti:
Onko 5000€/kk mielestäsi paljonkin?
Tuloverona maksettavaksi ihan mukava summa. Jotkut maksaa enemmän, suurin osa vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinähän uhkailee. Saksalainen toimittajani vetää sellaiset rätingit eteen heti maksutapahtuman jälkeen, ettei tullilla ja verottajalla ole mitään sanomista, elleivät hakua ehdoin tahdoin käydä EU-säädöksiä vastaan. Toimittajan sivulta jopa löytyy esimerkkilasku josta on eri verojen kohdalla selitetty (saksa, englanti, ranska) mihin perustuu, mm saksalaiseen lainsäädäntöön ja EU-säädöksiin.
Minulle se on (mahdolliEsti) muutaman minuutin vaiva selvitellä ja ehkä päivän, kaksi viivästys toimitukseen.
Niin jos "rätingeistä" käy ilmi että ovat veronsa maksaneet niin saat juomasi. Joko sinä tai myyjä maksaa verot. Ainahan voit tietysti vetää tullin oikeuteen jos kovasti kiukuttaa
Precis, och på helt samma sätt som med importbilar sitter tullen i rätten mot dig, med dina pengar. Sedan förlorar tullen, betalar sin faktura med dina pengar och använder mera av dina pengar emot dig, för att snart sitta i rätten igen - med igen en gång dina pengar. Bilbeskattningen tog säkert över 20 år. Denna cirkus kommer att ta ännu längre tid, trots att finska tullen igen en gång håller på med något illegalt på EU-nivå.
Bo i EU-landet Finland = loose-loose, då staten använder dina pengar mot dig för att förlora i alla rättsinstanser.
Yritän kovasti, n. 80 tällaista mielipidekirjoitusta eri medioihin viikossa ja mailit vielä poliitikoille. Jotkut toimii ja toiset vaan vittuilevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Precis, och på helt samma sätt som med importbilar sitter tullen i rätten mot dig, med dina pengar. Sedan förlorar tullen, betalar sin faktura med dina pengar och använder mera av dina pengar emot dig, för att snart sitta i rätten igen - med igen en gång dina pengar. Bilbeskattningen tog säkert över 20 år. Denna cirkus kommer att ta ännu längre tid, trots att finska tullen igen en gång håller på med något illegalt på EU-nivå.
Bo i EU-landet Finland = loose-loose, då staten använder dina pengar mot dig för att förlora i alla rättsinstanser.
Kan du skriva finsk jävla kejsare
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen päättäjien tapa kurittaa omaa kansaa koska Suomalaiset ovat lampaita toisin kuin muualla missä polttopullot lentelisivät kaduilla.
Kannattaisiko elämään hankkia jotain muutakin sisältöä kuin jatkuva juominen? Tai sellainen työpaikka että on varaa ostaa kaupasta?
Alkonviski valikoima on huonohko ja kallis.
5 pulloa viskiä vuodessa kuluttava
Vierailija kirjoitti:
Kapinaan! Pontikankeittoon!
Oppii se valtio kyttäämään ihmisiä.
Viinan valmistaminen ei ole kielletty, mutta omatekoista viinaa ei saa myydä.
Toissapäivän palkkakuitissa verojen osuus ylitti ylimmän palkkadesiilin alarajan bruton. Eli saatan jonkun verran maksaakin....
Ei ne isot tulot , vaan tarkat menot.