Minkälainen on tuntemasi feministi?
Itse en tunne tietääkseni tällaisia lainkaan, joten ajattelin tehdä aloituksen tästä.
Kommentit (44)
Tiedän pari edesvastuutonta hullua, jotka luulevat tietävänsä nuorena tarpeeksi.
Voi olla, että olen tavannut feministejä jotka eivät ole sanoneet asiasta ääneen. Ne jotka sanovat siitä ääneen, tekevät sen kyllä tiettäväksi vähintään viikottain ja jotkut jopa päivittäin ja ovat erittäin kuluttavaa seuraa, kun se feminismi on läsnä aina ja kaikkialla ja se sotkeutuu asioihin joihin sillä ei luulisi olevan minkäänlaista merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu tarkotatko vanhanliiton OIKEITA feministejä, vai näitä nuoria twerkkaajia ja muoviripsisiä uusiofeministejä korkkareissaan myymässä itseään yms.
Oma äitini on vanhanliiton asianainen, ja olen häneltä ihan äidinmaidossa imenyt monta näkemystä ja jo pienestä huomannut kaksinaamaista suhtautumista naisiin ja miehiin, esim juuri naisten vaatetuksen ja muun suhteen, jota on aina ollut vaikea ymmärtää.
Äitini on ihan tavallinen boomeri, mutta ollut aina ärhäkkä epäkohtiin puuttuja.
Ihana ja rakas, maailman paras äiti, jota ilman en vieläkään pärjäis 50vuotiaana. Tai en halua ajatella, että täytytisi pärjätä.
Kaksinaamaisuutta on kyllä imetty, huomaan. Onko sitten mies myymässä seksiä sinusta hyväksytympää, kuin nainen myymässä seksiä? Äläkä viitsi puhua itsensä myymisestä, ei siinä mitään pernaa tai munuaisia kaupata, vaan palvelua.
Terveisin,
Vanhan koulun feministi, joka ei pyri rajoittamaan muiden oikeutta tehdä kehollaan mitä haluavat.
Feministi on yllättävän laaja käsite. Saman termin alla voi olla demokratian ja tasa-arvon kannattaja tai toisessa ääripäässä intersektionaalinen marxilainen feministi.