Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iltatöitä on paljon enemmän kuin mitä työhaastattelussa sanottiin

Vierailija
11.10.2022 |

Ottaa päähän. Koeajalla tuntuu hankalalta kieltäytyä, kun työnantaja vaatii tekemään paljon enemmän iltatyötä kuin mitä työhaastattelussa esitettiin.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina ne työntekijät ymmärtää muka niin, kuin haluaisi asian olevan. Ei sulle mitään iltoja vähemmän luvattu ku muille. ootko reilu työkaveri. tasapuolinen pitää olla. 

En tee vuorotyötä. Osastolla suurin osa tekee töitä ainoastaan toimistotyöajan puitteissa.

Vierailija
22/44 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pomo on mukava, mutta hänen tuntuu olevan vaikea ymmärtää kuinka paljon järjestelyjä joudun iltatöiden takia tekemään.

Työpaikka on oma valintasi.

Miksi et haastattelussa kysynyt, että kuinka paljon sitä iltatyötä kuukausessa on.

Jos työpaikka ei sinua miellytä, lähde käveleen ja etsi uusi duuni.

Mistä edes vielä tiedät, saatko jatkaa koeajan jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda työpaikkaa, on työvoimapula.

Vierailija
24/44 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmoita liittoon tai pomon pomolle, että sua kusetettiin. 

Vierailija
25/44 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HArmi kun on muitakin ku SINÄ töissä. Kaikki ei menekään niinkuin haluat. Sellaista se on, mee takas vanhaan työhön

Eläpä inise. Ap on oikeassa. Totuus pitää sanoa hastattelussa, jotta voi päättää haluaako ottaa työn vastaan.

Se on ihan just niin yksinkertaista.

Vierailija
26/44 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kivoja pikku valheita päästäneet suustaan. Eikö ne tajunnut, että jäävät kiinni?

Työelämässä tuollaiset lupaukset on vähän niin kuin vaalilupauksia. Todellisuus muuttaa totuuden aina joksikin muuksi. Esim muiden tekijöiden sairaudet, jne.

Vierailija
27/44 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pomo on mukava, mutta hänen tuntuu olevan vaikea ymmärtää kuinka paljon järjestelyjä joudun iltatöiden takia tekemään.

Miksi et haastattelussa kysynyt, että kuinka paljon sitä iltatyötä kuukausessa on.

Työpaikalla on iltatöiden osalta tällä alalla poikkeuksellisia käytäntöjä, joista ei etukäteen mainittu mitään. Kerroin kuitenkin itse haastattelussa elämäntilanteestani, johon iltatyö sopii huonosti. Työnantaja ei ole mielestäni toiminut reilusti.

Vierailija
28/44 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koeaika on vaan jotain 3kk, kai sen jaksat.

Minä vuonna olit viimeksi työelämässä?

Oletpa äkäinen.

Vierailija
29/44 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun henkilökohtaiset ongelmat ei ole pomon ongelmia. Etsi päivätyö.

Vierailija
30/44 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän piti olla päivätyö. Luulin iltatöitä olevan joitakin kertoja vuodessa tavallisen työpäivän päälle.

Vierailija
31/44 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee nyt juttelee pomollesi, hiljaa kärvistely ei tee muuta kun ajaa sut raivoon.

Vierailija
32/44 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työpaikalla on iltatöiden osalta tällä alalla poikkeuksellisia käytäntöjä, joista ei etukäteen mainittu mitään. Kerroin kuitenkin itse haastattelussa elämäntilanteestani, johon iltatyö sopii huonosti. Työnantaja ei ole mielestäni toiminut reilusti.

Sinä toimit reilusti kun allekirjoittit sopimuksen jossa on iltatöitä vaikka ne ei sovi sinun kuvioihin? Sori, työelämää ei voi räätälöidä kenenkään henkilökohtaisiin tarpeisiin. Siellä on varmaan töissä muitakin, reilua heitä kohtaan, että vuorot räätälöidään vain yhden tarpeisiin sopiviksi? Sinä ryssit nyt ihan itse ottamalla paikan vastaan. Hae uutta paikkaa jossa EI ole iltavuoroja.

Vierailija
33/44 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän piti olla päivätyö. Luulin iltatöitä olevan joitakin kertoja vuodessa tavallisen työpäivän päälle.

Lainaus omasta viestistäsi, Siinä lukee että työhön kuuluu myös iltatyötä.

Vierailija
34/44 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koeaika on vaan jotain 3kk, kai sen jaksat.

Minä vuonna olit viimeksi työelämässä?

Oletko sinä ollut koskaan työelämässä? Koeaika on TESsin mukainen, tai ENINTÄÄN 6kk.

Vierailija
35/44 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No johan oli yllätys :(

Vierailija
36/44 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä toimit reilusti kun allekirjoittit sopimuksen jossa on iltatöitä vaikka ne ei sovi sinun kuvioihin? Sori, työelämää ei voi räätälöidä kenenkään henkilökohtaisiin tarpeisiin. Siellä on varmaan töissä muitakin, reilua heitä kohtaan, että vuorot räätälöidään vain yhden tarpeisiin sopiviksi? Sinä ryssit nyt ihan itse ottamalla paikan vastaan. Hae uutta paikkaa jossa EI ole iltavuoroja.

On ihan eri asia järjestellä asioita iltatyötä varten muutaman kerran vuodessa kuin toistuvasti. Kyseessä ei ole vuorotyö. Iltaisin työskentely tulee normaalin toimistotyöajan päälle. Suurin osa osastolla työskentelee ainoastaan toimistotyöaikana.

Vierailija
37/44 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lainaus omasta viestistäsi, Siinä lukee että työhön kuuluu myös iltatyötä.

Edelleen, ongelmana ei ole iltatöiden tekninen satunnaisesti vaan se, että työnantaja haluaa minun olevan iltaisin töissä paljon enemmän kuin mistä työhaastattelussa oli puhe.

Vierailija
38/44 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pitää olla reilu peli. Kaikille tasapuolisesti iltoja, myös sinulle. Oletko se joka tekisi vain aamuvuoroja ja muilla ei mitään väliä. 

Tää tasapuolisuus on ihan älytöntä. Meitä on vaikka kuinka, joille kelpaisi iltavuorot, mutta niitä ei saa niin paljon kun haluaa. Mulle sopii oikein hyvin iltavuorot, ja oon sanonutkin sen töissä monta kertaa ääneen. Olen sinkku, eikä oo lapsia. Ja oon iltavirkku. Oikein mielelläni annan arkiaamut esim. perheenäideille, jotka haluaa ne.

Sitten joillekin opiskelijoille annetaan kaikki iltavuorot. No, sunnuntaiaamuja ne ei oo onneksi vieneet... Toinen mun lemppari.

Vierailija
39/44 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pitää olla reilu peli. Kaikille tasapuolisesti iltoja, myös sinulle. Oletko se joka tekisi vain aamuvuoroja ja muilla ei mitään väliä. 

Edellisessä työpaikassa oli niin, että osa teki aina aamua ja osa iltaa, onneksi löytyi muuta, ainakin itse haluan välillä päästä aiemmin töistä kuin aina illalla. Yritin kyllä sanoa että voisin joskus tehdä aamuvuoroa, mutta laiska pomo ei jaksanut työvuoroja tehdä kuin samanlailla kuin aina ennenkin.

Vierailija
40/44 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä. Aiempi työ oli nykyistä vastuullisempaa, mutta edes siihen ei kuulunut yhtä paljon iltatyötä kuin uuteen työhön, jossa asema organisaatiossa on pykälän alempana.

Ei ole mitään käytännön syytä sille miksi juuri minun pitäisi olla henkilökohtaisesti usein iltaisin toimistotyöpäivän jälkeen osallistumassa työnantajan edustajana kaikkeen mahdolliseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä