Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko mun nyt pakko raskautua tammikuussa?

Vierailija
02.11.2006 |

Olen tehnyt vaan jotain pätkätöitä silloin tällöin, kun on ollut mahdollisuus ja muun ajan olen käyttänyt opiskeluun. Nyt olisi mahdollista saada työpaikka tammi-syyskuulle. Haluttaisiin toinen lapsi, joten pitäisikö mun nyt sitten tulla raskaaksi tammikuussa, että saisin mahdollisimman hyvät äitiyspäivärahat kuuden kuukauden tulojen perusteella?

Ps. En siis kuvittele, että lapsi tulee sormia napsauttamalla, mutta mietin menisikö asia periaatteessa näin.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee olemaan 47,20¿/päivä eli enemmän kuin työttömyyskorvaus kun se maksetaan lauantailtakin...

Vierailija
2/10 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tosin ei ole ikinä ollut ongelmia raskautumisessa. Neljä kertaa olen jättänyt ehkäisyn pois ja neljä kertaa raskaus on saanut alkunsa ensimmäisestä kierrosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mekin suunniteltiin toinen lapsi juuri niin, että saan saman korvauksen kun ensimmäisestä kun toisen LA on vähän ennen ekan 3-vuotis synttäriä ja muutenkin me suunniteltiin ihan kahden kuukauden tarkkuudella milloin pitää raskautua.

Onnea teille!

Vierailija
4/10 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun jäät mammalomalle, niin siitä puoli vuotta taakse päin tulot, tai sit edellisen vuoden verotus. Käy kelan sivuilla. Siellä laskurit ja kaikki.

Vierailija
5/10 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy toivoa, että työt sitten jatkuisivat tai saisin toisen paikan, kun kerran työkokemus taas karttuu =)

T:Ap

Vierailija
6/10 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kummoisempi kuin mitä muutama vuosi sitten olis ollu työttömälle kun olis tippunu automaattisesti minimille.

Ja huvittavaa sinänsä et mun työttömyyspäiväraha perustuu työtuloihin ja aiempi äippäraha perustu kanssa mut se oli 300¿/kuussa pienempi kuin tuleva äippäraha. Ja töissä en ole edellisen äippäloman jälkeen ollut...

T:3

Vierailija
7/10 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle maksetaan liksaa vielä vissiin lokakuussakin (se syyskuun liksa), joten aikaa tärppämiselle on useampi kk. koska KELAan voi tehdä sen ilmoituksen jopa joitakin kuukausia ennen laskettua aikaa.

Vierailija
8/10 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä puton kärryiltä..

Paljonko se minimiäippäraha on ja missä tapauksissa joutuu tyytyyn siihen?

Ja siis minkämukaan lasketaan tuo 47,20e mitä joku sai työttömyysrahan mukaan? Onks se kaikilla sama, vai lasketaanko se jotenkin sen ammatin yleisen palkkauksen mukaan mikä ihmisel on?

Kelan sivuilta ku näit lukee ni ei o mitään järkee...

Mä valmistun ammattiin nyt Joulukuussa ja tarkotus ois keväällä alottaa lapsettomuushoidot taas. Onko paras aika siis minulla raskautua heti alkuvuodesta vai vasta myöhemmin keväällä? Haen kyllä tammikuusta eteenpäin töitä, mutta jos ei löydy ni kortistoonhan sitä joutuu.

Eli periaatteessa jos raskautuisin esim helmikuun loppupuolella, jolloin la olis marraskuun alulla. Ja olin tuon odotusaikana kortistossa ni kuinka paljon saisin äitiyspäivärahaa?Minkä mukaan se laskettaisiin? Ammattini alkupalkka on noin 1200-1400e/kk

Vierailija
9/10 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain äitiys/vanheimpainpäivä rahaa 66e/päivä tuon 6kk perusteella. muuten olisin saanut minimiä. Lasta tosin tehtiin 1½v. Joten jotain hyvää siinäkin pitkässä odotuksessa.

Vierailija
10/10 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljonko sulla oli palkka kuussa kun sait tuon 66e sitä äippä/vanhempainrahaa?

Ihana ku pitkän odotuksen jälkeen saitte vauvan..

Meillä vauvaa on tehty jo 4v ja yks keskenmennyt (rv21) raskaus takana...