Kokenmuksia / varoitus "Go & Find" (www.goandfind.digital) palvelun käytöstä
Kokeilin palvelua ystäväni hukkuneen puhelimen etsintään. Palvelun hinnaksi mainostettiin 0,5 €. En lukenut tarkemmin sopimusehtoja ja parin päivän päästä huomasin tilitäni veloitetun ensimmäisenä päivänä 0,5 € ja seuraavana 39,99 €. Nyt kun tarkemmin luin ko. sivustolta, niin huomasin, että 0,5 € oli päivän hinta ja jos tilausta ei peru, niin menee 39,99 €. Peruin sitten tilauksen, mutta harmikseni liian myöhään ja 39,99 € köyhempänä. Kaiken lisäksi sain kahden päivän päästä viestin puhelimeeni, että kadonnutta puhelinta ei löytynyt...
Ennen palvelun käyttöä yritin googlata kokemuksia ko. palvelusta, mutta en löytänyt. Tässä nyt ainakin yksi kokemus, jottei toisille kävisi samoin kuin minulle kävi.
Kommentit (27)
Näin kävi myös minulle. Vaimon puhelin oli kadoksissa, mutta ilmitus tuli, ettei puhelin löytynyt.
VAROITUS
Ja kun se hakeminen oli noin edullista, kokeilim samalla etsiä toista puhelinta, kokeillakseni, että toimiiko systeemi ylipäätänsä. Kyllä, se puhelin joka oli samassa asunnossa löytyikin heti, joten jäimme odottamaan merkkia vaimon puhelimesta.
Ps. löysimme vaimon puhelin itse myöhemmin.
Se seikkailu maksoi 39,90 + 0,5 €. ja vielä tietenkin kaksi kertaa. Yht. 80,80 €
Sama kokemus, etsittiin pojan hukkunutta puhelinta. Erehdyin maksamaan 50 centtiä. No jäi sitten huomaamatta missä se pienellä präntillä luki että siitä jatkuu jäsenyys, seuraavana päivänä oli lähtenyt tililtä 29,90€. Niin eikä puhelinta löytynyt, että täysin huijaussivusto!!
nettisivuilla lukee isolla kohta hinta, jos sitä klikkaa niin aukeaa tämä
hinta
Paikannuspalvelu on maksupalvelu, jonka kokeilu on 0,50 euroa yhden päivän ajan. Jos et peruuta tilaustasi, se uusitaan automaattisesti ja sinulta veloitetaan 39,99 € kuukaudessa.
On nykyään Geofind niminen palvelu.
Huijausta koko juttu. Varokaa käyttämästä Geofindia. Rahastavat ihmisten hädällä, eikä palvelu edes toimi. Ei toimi myöskään peruutuslinkki.
Applen laitteilla Etsi-appi on ilmainen ja sillä voi paikantaa kaikki omasta kellosta ipadiin ja läppäriin, ja pingata äänen päälle laitteisiin niin löytyvät helposti.
Mutta kaikkihan sitä dissaa applea että aivan turhaa maksaa iphonesta, sitten maksellaan kuitenkin ties mistä palveluista minne annetaan vielä kyselemättä luottokorttitiedotkin.
Miten oikein kuvittelit että ulkopuolinen taho löytäisi puhelimesi? Teleoperaattori nyt voisi löytää, mutta ei nekään jaa tietoja ulkopuolisille (pl. poliisi yms vaaratilanteissa)
Hei, Olin siis aivan idiootti ja päätin käyttää goandfind.digital sivustoa paniikissa. Oli epätoivoinen tilanne ja en ajatellut maksusta sen enempää, mutta se ei suostunut ottamaan vastaan korttitietojani. Tein siis kaikki nettipankkivarmennukset, painoin enteriä, ja se vain sanoi, ettei korttitiedot kelpaa. Ei tullut viestejäkään minnekään. Tililtäkään ei lähtenyt rahaa. Tajusin vasta siinä vaiheessa etsiä arvosteluja ja vähäiset järjen pisarat viimeinkin palasivat.
Mitään ei tililtä lähtenyt, mutta kirjoitin kaikki tiedot sivustolle, varmistin maksun pankkisovelluksessa ja painoin enteriä. Pitäisikö sulkea kortti ja hankkia uusi, vai olenko turvassa? Sattuuko kukaan tietämään, onko sivusto jotenkin estetty, ettei kukaan joutuisi enää huijatuksi, ja sen takia se ei toiminut?
Please, sanokaa miten voi perua sen. Mun tilitä lähtee rahaa joka kuukausi! Voisitteko auttaa?
Kannattaa lukea samat ehdot, jos osta esim. puhelumen. Pieni präntti kertoo sinulle tarvittavan, jos sen haluat tietää.
Varoitus menee siis oikeasti näin: älkää tilatko mitään ilman käyttöehtojen lukemista. Varokaa esim. kännissä tehtyjä nettiostoksia. Voivat tulla ensiajatusta kalliimmaksi.
Pääseekö tästä mitenkään eroon? Monta kuukautta veloittavat sen jälkeen kun irtisanominen on lähetetty?
Vierailija kirjoitti:
Applen laitteilla Etsi-appi on ilmainen ja sillä voi paikantaa kaikki omasta kellosta ipadiin ja läppäriin, ja pingata äänen päälle laitteisiin niin löytyvät helposti.
Mutta kaikkihan sitä dissaa applea että aivan turhaa maksaa iphonesta, sitten maksellaan kuitenkin ties mistä palveluista minne annetaan vielä kyselemättä luottokorttitiedotkin.
Tiesitkö, että minun Androidissani on ollut vastaava jo kymmenen vuotta sitten ja sekin on ilmainen?
Kyllä se iLuuri on tosi innovatiivinen, ainakin kaikkien Apple-klaanilaisten mielestä.
Itse laitoin niin kauan viestiä asiakaspalvelu sähköpostiin että maksoivat takaisin 119,70€. Hirveän vekslauksen kautta kylläkin.
hei! voisitko kertoa heijän asikaspalvelu sähköpostin. ja mitä sä kirjoitit että ne maksoivat takaisin?
Vierailija kirjoitti:
Itse laitoin niin kauan viestiä asiakaspalvelu sähköpostiin että maksoivat takaisin 119,70€. Hirveän vekslauksen kautta kylläkin.
hei! voisitko kertoa heijän asikaspalvelu sähköpostin. ja mitä sä kirjoitit että ne maksoivat takaisin?
Hei, S-tililläni huijattiin joulukuussa 2023. Sitten aloin tarkastella muita tilejäni, ja osuuspankintililtäni on Goandfind digital veloittanut kesäkuussa -22 o,50 e ja 39,90.
Jatkuen kuukausittain 11.3.2024 asti. Neuvottiin OP-pankissa tekemään Korttireklamaatio. Mistä saan asiakaspalvelu numeron, johon saan yhteyttä. Suurista summista siis kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkeen typeryyksiin ihmiset hassaavat rahansa.