Kokenmuksia / varoitus "Go & Find" (www.goandfind.digital) palvelun käytöstä
Kokeilin palvelua ystäväni hukkuneen puhelimen etsintään. Palvelun hinnaksi mainostettiin 0,5 €. En lukenut tarkemmin sopimusehtoja ja parin päivän päästä huomasin tilitäni veloitetun ensimmäisenä päivänä 0,5 € ja seuraavana 39,99 €. Nyt kun tarkemmin luin ko. sivustolta, niin huomasin, että 0,5 € oli päivän hinta ja jos tilausta ei peru, niin menee 39,99 €. Peruin sitten tilauksen, mutta harmikseni liian myöhään ja 39,99 € köyhempänä. Kaiken lisäksi sain kahden päivän päästä viestin puhelimeeni, että kadonnutta puhelinta ei löytynyt...
Ennen palvelun käyttöä yritin googlata kokemuksia ko. palvelusta, mutta en löytänyt. Tässä nyt ainakin yksi kokemus, jottei toisille kävisi samoin kuin minulle kävi.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Miten tilauksen saisi peruttua
Pitää sulkea korttisi ja tilata pankista uusi kortti verkkoväärinkäytöstä takia.
Olipa tuttua tarinaa. Luulin 2023 joulukuussa että olin saannut tilauksen lopetettua ja unohdin tarkistukset. Nyt huomasin että 14 kk oli vielä veloitettu sen jälkeen, automaattilaskutuksella.
Nyt kortti on suljettu ja uusi tilattu? Kannattaako tehdä reklamaatiota vai joutuuko vaan maksaa lisää pankille selvitystyöstä?
Geofind:in sivun peruutuustoiminto ei tunne minun sähköpostioitteet, enkä löydä puhelinnumeroa että voisi soittaa heille! Onko antaa neuvoja?
Täällä kohtalotoveri, joka on tällä viikolla käynyt säpo vaihtoa kys. huijarin kanssa. Os. info@goandfind.net
Lähetin heille kilpailu- ja kuluttajaviraston sivuilla tekemäni reklamaation ja kerroin myös rikosilmoituksesta, jonka olen tehnyt. Tilini on nyt katkaistu ja uusi kortti tulossa.
Odottelen jatkoa... ja rahojani palautettavaksi!
Android-laitteille etsi laitteeni -toiminto on hyvä.
https://support.google.com/accounts/answer/6160491?hl=fi
Viimeksi hukkasin tablettini ja se näytti tabletin kartalla (omassa kämpässä) ja laittoi sen pitämän ääntä. Löysin sitten sohvan välistä.
Ei tarvi mitään sovellusta. Kunhan kirjautuu google-tilille toisella laitteella.
Kiitos kun jaoit kokemuksesi! Eipä tule haksahdettua.
Miten tilauksen saisi peruttua