Quiet quitting
Lukeeko joku tosissaan iltaisin työsähköposteja ja vastailee työpuhelimeen? Mun työpuhelin jää työpaikan pukkariin, voi soida siellä ihan rauhassa.
https://www.talouselama.fi/uutiset/nuoret-ottavat-nyt-hiljaiset-loparit…
Kommentit (23)
Meillä porukka itkee, että ei saa tarpeeksi palkkaa, ei riitä 2000 e/kk, mutta eivät silti ole valmiita tekemään yhtä paljon töitä ja yhtä pitkiä päiviä kuin ne, jotka saavat 10 000 e/kk. Päiväkodissa hoitaja valittaa 16:45, että taas haettiin Luna viimeisenä ja minä kysyn huolestuneena, että päättyikö työpäiväsi jo klo 16 ja jouduit jäämään yhden lapsen takia tänne vai onko sittenkin niin, että palkkaa saat klo 17 asti, vaikka näköjään olet jo lukinnut ovet ja valmiina lähtöön. Minä jatkan työpäivääni lapsen mentyä nukkumaan.
Olen todellakin tuollainen. Teen työnkuvani mukaiset työt mahdollisimman hyvin, nopeasti ja tehokkaasti. Loppuajalla en suinkaan yritä tehdä muidenkin töitä vaan teen sitten muuta. En saikuta, asiakkaat pitävät minusta ja olen mukava työkaveri. Ennenkaikkea olen mukava ja hyvä äiti, vaimo, sukulainen ja sisarus kun pyrin minimoimaan työstressin.