Pääseekö teillä lapsi väliinne nukkumaan?
Ellei pääse, niin kuinka saatte sen aikaseksi.
Tekisi mieli kieltää ...mutta kuinka..
Kommentit (30)
jos on joka öinen tapa tai jos vielä teini-iässä kömpii vanhempien kainaloon on jotai häiriötä tunnepuolella.
Mutta uskoisin, ettei enää parin vuoden päästä tule, tai ainakaan 15-vuotiaana. Sit alkaisi olla jo ahdastakin ;)
en ole koskaan ymmärtänyt sitä että lapsi lähtee keskellä yötä sängystä.
Jos tulee vessahätä, ´niin pissaako ne sänkyyn? Tai näkee painajaista niin itkee siellä sitten yksikseen :(
Me tykätään kaikki siitä, mikä vois olla ihanampaa kun nukkua oman lapsen vieressä ja herätä tämän pusuihin.
Mikä siinä nyt on niin vaikea ymmärtää, että lapsi herää yöllä, on ehkä pissahätä, on ehkä nähnyt painajaisia, pelottaa, haluaa äidin ja isän luo? Ai niin joo SUN lapset ei tee niin. Tämä rakastamani totuus, että en voi ymmärtää mitään mitä minä itse ja minun lapseni eivät tee....
myös ajoittain nukkuu äidin vieressä esim. isän ollessa yövuorossa. En näe siinä mitään outoa. Itsekin tykkäsin, kun saimme siskon kanssa nukkua äidin vieressä isän ollessa yövuorossa. Ehkä tapa juontaa juurensa sieltä. Siskoni nukkuu myös lastensa kanssa ajoittain, vaikka vanhin 12v. Onko läheisyydelle olemassa muka joku ikäraja?
painajaisia. Ja kun painajaiseen herää yksin omassa huoneessaan, niin ei kyllä ihan helposti tule uni uudelleen... Huutelee sitten äitiä ja kannan hänet meidän väliimme nukkumaan.
aina, kun haluavat ja yöllä heräävät. Meillä lapset ovat nyt 6- ja 7-vuotiaat. Kohta tulee se aika, kun he eivät enää halua tulla. Mielestäni tuntuu hyvältä aamulla herätä, kun koko perhe on lähellä, lähekkäin.
Meillä tulevat keskimäärin 3-4krt/vk.
Emme aio koskaan sanoa, että menisitkö omaan sänkyyn. Illalla kyllä mennään omiin sänkyihin, mutta yön aikana lapset hipsivät siis viereemme.
Isompi 4v tulee lähes joka yö viereen. Jokaisella 40cm tilaa, kyllä siihen tottuu ja omalla tavallaan suloista. Tuskin sitten tyttö/poikakaverien kuvioon tultua kukaan viereen ryömii...otan tämän ohimenevänä(pitkänä) vaiheena.