Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*ENSKOJEN TORSTAI*

02.11.2006 |

...ohhoh, enpä oo aikoihin avannu pinoa :) Tuossapa eiliset:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8738324&p=1&tmode=1&smode…

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensin Sara-Marialle pahoittelut, tiedän että nyt vain aika helpottaa. Koettakaa jaksaa.

Ollut puhetta siitä, miten viikot vierähtää. Musta alkuun meni aikas hitaasti, sit tossa 20 viikon jälkeen aikas hurjaa vauhtia. Onhan sitä koko ajan jossain menossa, ehkä vaikuttaa asiaan.

Aurora, johan oli sulla ikävää kohtelua, toivotaan et ne krampit siitä häviäisi. Kyllä sen parhaiten ite tietää, koska pitää levätä! Mulla on ollut vaan noita suppareita, mut ikävältähän nekin tuntuu. Olenkin nyt pari päivää kotona, josko sitte taas helpottaa.

Poppis, kiva et sun sokrut oli kohillaan :)) enpä voinut olla taas nauramasta, ku kirjoitit niin hauskasti Auroran

vmäisestä lääkäristä.

SUPPAREITA KOVASTI Osselle, Viiperolle, Jojolle ja Möröttimelle...kellehän teistä tulee ensin lähtö :))

Riika ja Viivi, mä siis kävin mammajoogassa Manipurassa, se on siinä Ruskeasuon kupeessa....kivempi sijainniltaan ku keskusta :9

Kiva kun Amy ja Ope oli käyneet kertomassa vauva-arjen kuulumiset...niin mukavalta kuulostaa :)) Larskulla vauva-arki kuulosti myös niin auvoiselta :))

Saritalle tervetuloa :))

Kiva Heidi, et toukka on nyt turvallisesti lähtökuopissa :)

Kandi ei sit meinaa millää päästä hampilääkäriin, toivottavasti nyt kuiteski onnistaa :9

Ladie, varmasti mukavaa päästä uuteen kotiin ja pikkuhiljaa saa kaikki tavarat paikalleen ja pääsee odottelee vaavin tuloa rauhassa :)

( . ) Mä sit päätin keskiviikkona käydä töissä hoitamassa vain pakolliset duunit ja lähdin sit kotiin puolilta päivin. Tänää aamulla oli sit lääkärineuvola.

Onneksi supparit eivät olleet täälläkään tehneet mitään " tuhojaan" . Syke oli hyvä 150..

Hemppa olikin sit laskenut 108 (130), jätin kuukausi sitten vitamiinit ja nyt täytynee sitten D-vitskun lisäksi nauttia vaikka sitä Krauterblusaftia tai mitä lie. Siitä ehkä toi väsymyskin tullu.

Painoa ei sit ollut tullut kuukautee ku puol kiloo, vaikka syön mielestäni melko hyvin. kuiteski lähtöpainosta tullut 5 kg.

No sitten se sf-mitta oli mulla 22-23, oli eri lääkäri ku viimex. Me mentäis ny alakäyrällä, joten toivotaan, et se siitä lähtis nousuun.

Han, koska sulta on otettu toi sf-mitta, ku menit sopivasti keskikäyrillä?

Kaipa Hippis voi hyvin ku liikkeet tuntuu usein ja on vilkas...tietty toi mitta sit jäi vähän mietityttää.

Olen ny sit vielä huomisen saikulla, lääkäri sanoi, et jos siltä tuntuu, niin silloin jää vaan kotii lepää.

Täytyypi toivoo, et ukko saa mulle pian langattoman yhteyden tonne sänkyyn...ku kaikki tää istuminen on niin ilkeen tuntusta. Sieltä pääsenkin sit pommittaa teitä vähän paremmalla menestyksellä.

kaikille enskoille oikein hyviä vointeja

Mykis ja Hippis 26+5

Vierailija
22/30 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompas maailma pieni! :) Olemme siis samassa sivuaineryhmässäkin. Kääk, mie en nyt tasan tarkaan muista, olitko luennolla vai pienryhmässä Norssilla samassa pöydässä? Alanpa katsella " sillä silmällä" luennoilla, olis kiva rupatella kasvoista kasvoihin.

t.Aliina

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

AliinaK, siis siellä pienryhmässä Norssilla olin samassa pöydässä sua vastapäätä (tai siis siinä viistosti vastapäätä) :) Voispa kyllä joskus vaihtaa ihan kasvotusten sanasen jos toisenkin, nyt kun tietää varmasti, että kuka sinä olet :D

Mykis, mulla otettiin tuo sf-mitta (23,5cm) rv 25+5. Oli eri terkka kuin yleensä ja sanoi, että mittaa kuulemma " tiukkoja mittoja" , tarkoittikohan sitten, että voi olla hieman alakanttiinkin tuo mitta, tiedä häntä.

Poppis, se oli Tohmo_Sr. Ja nyt en enää kertaakaan sano sitä täällä ääneen, oon varmaan 50 kertaa laittanut sen tänne, en enää kehtaa mainostaa itseäni enempää :DDD

Kandi, nyt vaan sinne hampitohtorille etkä lähde sieltä ulos ennenkuin sun hampaat on laitettu kondikseen! Istut siellä sitten vaikka kaksi päivää :D

Omaan napaan ei uutta. Luennoille pitää lähteä, plääh. Ja huomenna tentti heti töitten päälle, en ole ehtinyt yhtään lukea. Se on kyllä aineistotentti, että saisin pitää materiaalit siinä vieressä, mutta asia on minulle aivan vieras, joten tuskin siitä aineistostakaan on mitään hyötyä mulle. Mutta käynpä kokeilemassa onneani.

Han ja Rumpali 27+1

Vierailija
24/30 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hauska seurata Hanin ja Aliinan jutustelua! Maailma on kyllä niin pieni :)

Mammanalulta nyt pahoinvoinnit pois - toivon todellakin muille kukoistavampaa keskiraskautta kuin itselläni on ollut! Muista syödä tasaisin väliajoin jotain jne. jne.!

Poppis nauttii nyt vapaista vaan eikä oo yhtään tehokas - tämä on käsky :)

Heidille kiitoksia infosta! Me mennään kylläkin sinne ihan " tavispuolelle" . Sinne kuuluu kuulemma soittaa ja varata aika n. 6vkoa ennen la:aa, ja se käynti on sit 2-4vkoa ennen la:aa. Eli ei kiirettä vielä!

Kandin hammaslääkärijutuista tuli kyllä ihan itsellekin tuskan hiki pintaan. Tuommoisten epämiellyttävien velvollisuuksien hoitaminen on muutenkin vastenmielistä, saati sitten kun joutuu monta kertaa ramppaamaan. Noh, toivottavasti saat vielä tänään hampaat kuntoon!

Ope ei yhtään naura meidän nakkiprinsessaa siellä :)) Me ollaan KYRSÄPERHE!! Hih. No joo. Toivotaan, että ilma tästä vähän lauhtuu ja pääsette pian ulkoilemaan - ymmärrän, että poltteet on kovat!

Laskettelusta oli puhetta. Mies on innokas laskija, mutta minä olen tähän asti onnistunut välttelemään mäkiä. Oon ehkä liian arkajalka. Lapsen se on kyllä uhannut totuttaa suksiin pienestä pitäen...kuten golfmailaankin (Tiger Woods aloitti kuulemma 3-vuotiaana joten miksi ei meidän nakkikaan...).

Herkuttelustakin oli mainintoja...voih, mulla se on riistäytynyt ihan käsistä! Tänään töissä meni kääretorttua, hillomunkkia ja fazerin sinistä. Ja Pepsiä, jota ilman en pysy hereillä. Vaikka paino onkin (vielä toistaiseksi) ihan ok lukemissa, niin eihän tuommoinen terveellistä ole. Lapsestakin tulee varmaan ihan levoton tapaus kun on pitkälti sokerilla kasvatettu....

Lopuksi vielä toivottelen Saritan tervetulleeksi! Tänne mahtuu aina uusia :)

JIPII - ENÄÄ YKS YÖ YKSIN JA SITTEN MIEHEN KAINALOON!!!!

Makkara 25+3

Vierailija
25/30 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on ihan haikeeta kun meis pakkailee tuolla, lähtee ruotsinlaivalle duuniporukan kaa huomen ja alkuviikosta äitinsä luona käymään Kuhmossa :´(

Saritalle etrvetuloa ja mistä päin Itä-Suomea? ajattelin vaan ku tuo anoppila on Kuhmossa, tosi upee kaupunki :D

Makkaralle tosta ajankulusta, mulla meni niinku NIIN hitaasti ennen ku tuli se 12 täyteen ja pääa ekaan ultraan, nyt se taas on menny niin vauhdilla et pitää aina miettiä millä viikolla sitä nyt menee :)

Pääsitkö kandi vihdoin sinne hammaslääkäriin vai oliko se paikka räjähtäny tms? :)

Mistä te ootte niitä daddy-bodeja ym ym juttuja löytäny??? Mä kiersin tänää koko sellon enkä löytäny yhtäkää sellasta vauvanvaatetta mis olis lukenu jotai isi-juttuu... Ostin sit superisi t-paidan, jos vaik löytäsin viel jostain jotain kivempaa..

Taitaa tää maha vaa olla kasvanu ku teki niiin ilkeetä tänää istuu sellasen matalan laatikon päällä tunti ku meil oli joku tietoturva hommeli töissä, otti jo tavallaa maha kiinni :)

Mutta mutta, meen nyt halailee kultaa kun huomenna en sitä enää ehi nähdä.

Riikka 17+6

Vierailija
26/30 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan pikaviesti että olen käynyt kyllä lueskelemassa enskattarien kuulumiset, mutten ole pahemmin ehtinyt kommentoimaan. Eikä nytkään ole aikaa sen kummemin, eikä huomennakaan ehdi kyllä yhtään.

Ehkä viikonloppuna taas paremmin.

Jushka & MiniToukka 5+1 (?) kun tulis se ultra niin sais ne viikotkin kohdalleen..

nimim. HELSKUTIN MALTTAMATON! =)

Vierailija
27/30 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia kaikille tervetuliaistoivotteluista,ihanaa tosiaan päästä kirjottelee ja vaihtaa ajatuksia,tämmöset palstat on kyllä aivan mainioita...

Kirjottelen siis etelä-karjalasta ja Lappeenranta paikkakuntana,tääl on tosiaan tullu kaksi päivää ihan mielettömästi lunta,ja oikeestaan se on syy et nyt täälä sairaslomalla kökin. Miun auto jäi nimittäin eilen jumiin ja sitten menin lapion varteen heilumaan ja siitä seurautena toi masuasukki alotti älyttömän rellestyksen ja neuvolaan miun matka vei. Neuvolalääkäri oli sitten sitä mieltä ettei mitään nostelua loppuraskaudesta etes kuulemma kauppakasseja ei saa kanniskella,joten muiden armoilla pitäs elellä,mut uskokaa vaan omillani aioin pärjätä.

Ihanaa kun toi meiän masuasukki on ruennu ilmottamaan itestään enempi,sieltä tulee vähän väliä pikku potkuja. Jotenkin ootti hirveesti et millon se alkaa liikkumaan ja nyt se sitten siellä liikuskelee.

Nyt mie lähen saunomaan(jota en pysty harrastamaan enää niin usein kuin haluisin,rupee jotenkin pyörryttää ja huippaa se kuumuus)ja vähän lämmittelemään.

Sarita ja Fisu 21+0

Vierailija
28/30 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makkara oli kysellyt ajan kulkua. Pakko kommentoida itsekin, kun en aiemmin muistanut. Mulla siis tuntui, että viikot tuonne jonnekin rv16 asti kului hitaasti, mutta siitä eteenpäin on menneet aivan hirmu nopeasti. Kohta tulee 10 viikkoa ensimmäisestä ultrastakin (rv17+6), vaikka tuntuu, että vasta viime viikolla odotin sitä tulevaksi! :O

Ja joo, maailma on pieni :)

Nyt pitäisi yrittää saada aikaiseksi kolmen viikon edestä viikkoraportteja työharjoittelusta vastaavalle opettajalle, eikä yhtään aiemmin kuin huomiseksi :/ Kumma kun aina jää kaikki viime tippaan, vaikka TIETÄÄ että pitäisi tehdä hommat heti, niin eivät kertyisi tällä tavalla.

Han ja Rumpali 27+1

Vierailija
29/30 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tulla vielä kertomaan viimeisimmästä käänteestä sen hammashoidon suhteen... Illalla rupesin tekemään lähtöä bussipysäkille, ja katsoin vielä, että kaksi bussia tulee 5min välein tuosta meidän pysäkiltä, ja molemmilla kerkiän hyvin sinne keskustaan. No, kello tikitti eikä kuulunut kumpaakaan bussia :( Jouduin soittamaan sinne hammashoitolaan, että taidan myöhästyä vähän, kun olen keskellä korpea ja bussia ei kuulu... Sieltä sitten sanottiin, että paljon ei kannattaisi myöhästyä, koska olen illan viimeinen asiakas. Meinasin jo ruveta itkemään, että näinkö menee tämä kauan odotettu hammaslääkärikäynti taas sivu suun!

VIHDOIN se eka bussi ajoi pysäkille, 13 minuuttia myöhässä, ja pääsin kuin pääsinkin hammashoitolaan vain viisi minuuttia myöhässä. Onneksi siellä oli kaksi naureskelevaa tätiä odottamassa. Tai siis naureskelevaa siinä vaiheessa, kun kerroin tämän päivän kommelluksista ;)

Ja hampaatkin oli kunnossa, yksi alkava reikä, mutta ei mitään jatkotoimenpiteiden tarvetta. Eikä tarvitse repiä viisaudenhampaita pois, jee!!

helpottunut Kandi

Vierailija
30/30 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl on tänään väsyttäny, hohhoijaa! Ei meinannu lähtee päivä käyntiin, ei sitten millään! Kävin kävellen ruokakaupassa ku aattelin et se jotenki piristäis, no ehkä se hetkeks sen tekikin ja niin hiljaa piti kävellä että tuli kylmä, kun painaa tuon asukin pää niin kovasti tonne haaruihin ettei kovaa pääse... Kaupasta tultuani tein ruuan ja menin ruokalevolle - ja heräsin 19.30 eli 2 tunnin päikkärit tuli vedettyä! Ja taas väsyttäis... Viivi on ollu aika hiljakseen tänään tai sit en vaan oo aatellu että liikkuuko se... kyllä se nyt ainaki tässä koneella istuessa tuntuu tuolla muljuttelevan... no huomenna mullaki neuvola niiku tais olla Viiperollakin, pääsee kuuntelemaan sydänääniä ja saa ehkä taas vähän tilannekatsausta.

Makkara, mä oon aika samoilla linjoilla ajan kulumisen suhteen ku monet muutki täällä eli alku meni ihan tosi hitaasti, sit keskiväli aika nopeesti ja nyt lopussa matelee, varsinkii nää " ylipäivät" . Mulla on kans karannu aivan käsistä toi herkuttelu, toivottavasti en paisuta itteäni enkä vauvaa liikaa.. pissa on onneks ollu joka kerta ihan puhdas. Nytki tekisin mitä vaan et saisin limua... pöh!

Möröttimelläkin huomenna viikot täynnä, jee! Ja vyöhyketerapiaan menossa... no toivottavasti se saa jotain aikaan! Mulla olis yks tuttu vyöhyketerapeutti jolla oon käyny joskus aiemmin mut se muutti niin kauas täältä ettei tähän hätään oo siitä nyt apuu... Pihinä tyttönä en raatti kenellekään vieraalle mennä ;-) Jo oli aikakin teidän nuo tarvikkeet hommata :-D Meil on muuten kans Emmaljungan vaunut ja Gracon Autobaby turvakaukalo, on ne sit varmaa hyvät :-)

Saritalle tervetuloa joukkoon! Mä yritän tehdä tilaa tähän porukkaan parhaani mukaan ku tää masuasukki nyt suvaitsis syntyä... tai voi olla että en osaa täältä häipyäkään, ainakaan heti... Ja itestä on ainaki kiva lukea täälläki puolella vauvallisten enskojen kuulumisia!

Kiitti poppikselle suppareista :-) Sul on kyl hyvät jutut!

Heidinki vauva jo kiinnittyny... jee! Jokohan tämäki ois? Ei ollu ainakaan viikko sitte...

Osse, en taidakaan tehdä enempää lumitöitä jos onki näin että Viivi tykkää " tehä" lumitöitä tuolla masussa eikä sen takii tuu ;-) Vai tykkää Santeri MJ:sta, meidän Viivi tykkää Club for fivesta (enpä juuri muuta oo sille soittanukaan ;-) Aattelin niitten Uni-nimistä biisiä koittaa kehtolauluks... tykkääkö kukaan muu täällä siitä? Joo ja Robbie on kans hyvä!

Kandilla ei mee oikeen putkeen noi hammaslääkärijutut... mä ainaki muistan sen viimekertasen! No onneks nyt vihdoin sait homman hoidettua eikä ees tarvita jatkohoitoa, hienoa!

Open pikku-Aino on kasvanu jo hienosti! Kyllä se kohta on kunnon jöllikkä :-D

Ladielle onnea uuteen kotiin! Sullakin alkaa olee jo noita viikkoja kivasti :-)

Keiniskin oli käyny ja kärähtäny sokerista... kyl olis munki syytä vähän kattoo mitä suuhuni pistän... mut kyllä sä vielä pääset herkuttelemaankin!

Mykikselle kans kiitokset suppareista... huilaile sinä nyt vaan!

Riikka, semmosesta lastenvaateliikkeestä joka myy Name it -vaatteita ni voisit löytää ainaki Isin kulta -bodyn, eri kaupungeissa noita tietysti myy eri liikkeet. Ja joskus oon nähny ihan Citymarketissa jotain I love dad -bodyja mut en sillon tajunnu ostaa.

Äh, mulla on menny BB:stä jo puolet ohi kun vaan roikun täällä eikä täällä varmaan kukaan oo enää mun löpinöitä ees lukemassa... Mies on vasta ajelemassa töistä kotiin kun teki pitkän päivän ni ei voi mennä nukkumaan ennenku se tulee... olihan se sitte " käyny" Anttilan lastenosastolla ja oli ollu siellä tunnin, ja sit sano mulle et täytyy mennä sinne joskus paremmalla ajalla :-O Mä en oo ikinä kyllä saanu menemään siellä edes tuntia.. tosin se ei oo varmaan käyny siellä ikinä ja mä useemmanki kerran... Mut jotenki liikuttavaa :-) Saa nähdä onko se edes ostanu sieltä mitään, sano vaan puhelimessa ostaneensa itelleen hanskat :-O

Nyt meen kattoo loput BB:stä, hyvää yötä kaikille!

JoJo ja Viivi rv 40+3