Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaikea sisarussuhde

Vierailija
11.10.2022 |

Onkohan kellään samanlaista tilannetta tai ohjeita antaa tilanteeseeni. Minulla on kaksi paljon vanhempaa puolisisarusta. He ovat 40 ja 37 vuotiaita, itse olen 20. Elämäni on hyvää, pääsin haluamaani opiskelupaikkaan, ostin juuri oman asunnon, sain siis säästöjä muuttaessani pois kotoa ja niiden avulla sain lainan, on harrastuksia, kavereita yms. Muutin isompaan kaupunkiin pois pieneltä kotipaikkakunnalta. Ongelmaksi ovat muodostuneet nyt vaikeat perhesuhteet. Olen hyvissä/normaaleissa väleissä 37 vuotiaan sisarukseni kanssa, hän on työelämässä, perheellinen mukava ihminen. Tapaamme ja pidämme yhteyttä satunnaisesti. Ongelmana on tämä 40 vuotias sisarukseni, jonka työhistoria on repaleinen. Hänellä on koulutus alalle, jossa varmasti työllistyisi, muttei suostu tekemään kuin tietynlaisia töitä. Syyllistää sitten ihmisiä huonosta taloudellisesta tilanteestaan. Olemme kaikki lapset saaneet pesämunan kotoa lähtiessä. Tietääkseni vanhemmat lapset hieman isomman, sillä siihen aikaan he saivat vielä isovanhemmiltaan tukea, minulla ei tällaista tukea kasvaessani ollut, koska olin vanhojen vanhempien iltatähti. Tämä 40 vuotias on käyttänyt pesämunansa juhlimiseen yms ja syyttää nyt minua nälvivin viestein miten olen etuoikeutettu, ostettuani asunnon. Hän myös hyväksikäyttää vanhaa isääni ja käy siellä tasaisin väliajoin ruinaamassa rahaa ja syyllistämässä häntä milloin mistäkin, yleensä minuun liittyvästä asiasta saaden isältäni, vanhalta eläkeläiseltä rahaa holtittoman elämäntyylinsä ylläpitoon. Äitini on täysin loppu tähän sisarukseeni ja ei halua olla paikalla kun sisarus tulee nakkelemaan niskojaan ja syyttelemään kaikkia. Mikä neuvoksi?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi mikään laki ei pakota olemaan yhteydessä ihmisiin, jotka vaan ottaa mut ei anna.

Sen ku jätä olematta yhteyksissä, sulla on siihen täysi vapaus. 

Vierailija
22/22 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap ei kommentoinut viesteihin mitään? Trolli sitten kuitenkin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla