Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kalkattava kampaaja

Vierailija
11.10.2022 |

Tästä on ollut ennenkin juttua, mutta asia tuli mieleeni, kun kävin lauantaina kampaajalla. Hyvä että olimme saaneet käsiteltyä sen asian, mitä halusin hiuksilleni tehtävän, niin nuori kampaaja aloitti kalkatuksensa. En siis ollut aikaisemmin käynyt hänen käsittelyssään, vaan koska sain kerrankin sopivan ajan, niin varasin sen.

Kampaajatyttö kalkatti omia asioitaan lähes tauotta. Sanoin hänelle alussa, että tulin tänne rauhoittumaan, mutta rauha kesti noin puoli minuuttia ja sitten kalkatus taas alkoi. Sanoin asian toisella tavalla, eli että saan töissä kuunnella koko ajan ihmisiä, joten haluaisin olla hetken hiljaisuudessa, mutta sekään rauha ei kauan kestänyt. Olisiko minun pitänyt pitänyt rääkäistä tyyppi hiljaiseksi? Välissä sain onneksi olla parikymmentä minuuttia suurinpiirtein rauhassa, mutta silloin jouduin kuuntelemaan toisen kampaajan asiakkaalleen kalkattamisia. Jutut olivat myös osin vaivaannuttavia ja tylsiä. Tykkään kyllä olla ihmisten kanssa, mutta tykkään myös omasta rauhasta ja hiljaisuudesta.

Joku kampaamo oli järjestänyt hiljaisen kampaamoajan, mutta olisi asiallista, että se olisi vakio kaikilla ellei muuta toivota.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin kerran kampaajalla, joka kyseli ja uteli koko käynnin ajan. 👿

Ei tarvinnut enää mennä

Vierailija
2/19 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään jaksa. Eikö ne itekki kyllästy siihen ainaiseen säästä puhumiseen (sillä yleensä aloitetaan). Sitten siirrytään vallalla olevan uutisaiheen typerään ja pintapuoliseen käsittelyyn, josta onkin kätevää siirtyä uteluun mitä teen työkseni, onko lomaa, lähenkö reissuun?

Sitten on vuorossa kampaajan perhekuulumisten kuuntelu. Minä en tiedä ketä nämä ihmiset ovat enkä ole kovin kiinnostunut heidän Kanarian lomistaan ja millainen sää siellä oli.

Taidan antaa tukan kasvaa valtoimenaan senkin uhalla että näytän kodittomalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään puheliaista kampaajista, joten ei mitään hiljaisuusvakioita kampaajille kiitos.

Vierailija
4/19 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tykkään puheliaista kampaajista, joten ei mitään hiljaisuusvakioita kampaajille kiitos.

Suomalaiset melkoisia tuppisuita, aivan kamalaa jos kampaaja ei hanskaa kevyttä jutustelua. 

Vierailija
5/19 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisvihaa, et puhuisi kalkattamisesta, jos kampaaja olisi ollut mies.

Vierailija
6/19 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No selaa vaikka lehteä, kirjaa, puhelintasi ja sano että sori olen epäsosiaalista tyyppiä, keskityn nyt lukemiseen.

Vierailija
7/19 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tärppö kampaaja.

Vierailija
8/19 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rajansa se on kampaajienkin jutuilla. En todellakaan ole kiinnostunut jonkun vieraan ihmisen ihmissuhdekiemuroista. Jos jutut olisivat edes hyviä ja fiksuja, niin se olisi parempi, mutta jos ne eivöt ole, niin kuuntelen hiljaisuutta ja omia ajatuksiani mielummin. Onneksi kampaajalla ei tarvitse käydä usein.

Vierailija
9/19 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No selaa vaikka lehteä, kirjaa, puhelintasi ja sano että sori olen epäsosiaalista tyyppiä, keskityn nyt lukemiseen.

Luitko aloitusta?

Vierailija
10/19 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luitko aloitusta?

En, liian pitkä.

Vierailija
11/19 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä keskustelen kampaajani kanssa, mutta tilannetaju tulisi olla kohdillaan. Yhtenä kertana menin yövuoron jälkeen siten, että olin ehtinyt nukkua pari tuntia. Sanoin asiasta, että yövuorossa olin, nukuin pari tuntia ja haluaisin nyt vain olla hiljaisuudessa. Ei... ei onnistunut.

Verrattuna taas hierojalla, jolla käyn. Välillä jutellaan, mutta kyllä yleensä saa vain rentoutua hiljaisuudessa. Eikä siitä tarvitse edes sanoa.

Vierailija
12/19 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luitko aloitusta?

Lyhennettynä, ap toivoi kahdesti hiljaisuutta selkeästi sanomalla.

Vierailija
13/19 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luitko aloitusta?

Aijaa, ei tehonnut?

Vierailija
14/19 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rajansa se on kampaajienkin jutuilla. En todellakaan ole kiinnostunut jonkun vieraan ihmisen ihmissuhdekiemuroista. Jos jutut olisivat edes hyviä ja fiksuja, niin se olisi parempi, mutta jos ne eivöt ole, niin kuuntelen hiljaisuutta ja omia ajatuksiani mielummin. Onneksi kampaajalla ei tarvitse käydä usein.

Se on tyyli minkä tietää jo ennakolta että sitä saattaa joutua verbaaliselle temppuradalle vaikka olisi kuinka vähäpuheinen maksava asiakas. 

Vierailija
15/19 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on tyyli minkä tietää jo ennakolta että sitä saattaa joutua verbaaliselle temppuradalle vaikka olisi kuinka vähäpuheinen maksava asiakas. 

Jos miettii sitä reilua paria tuntia, jotka vietin kampaamossa, niin hiljaisuutta kesti suurinpiirtein sen 20 min, kun väri vaikutti ja pesuvartti oli hieman rauhallisempaa, mutta muuten kampaaja oli äänessä, myös föönatessa juttua tuli. Minä sanoin ehkä 10-15 lausetta, jotka eivät liittyneet hiuksiini.

Seuraavaksi pitää valita toinen tyyppi, muistan kyllä tuon pitkään ja nyt asia jo hymyilyttää, mutta ei se silloin huvittanut.

Ap

Vierailija
16/19 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luitko aloitusta?

Aijaa, ei tehonnut?

Ei.

Ap

Vierailija
17/19 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokenut saman, tosin olin silloin kosmarilla. Voi että, kuinka ahdisti, kun hän uteli minulta ihan kaikenlaista ja en olisi halunnut kaikkiin edes vastata ja taisinpa osaan kysymyksistä valehdellakin jotain. En mene sinne enää.

Harmi sinänsä, sillä hän oli tosi hyvä laittamaan ripset yms. Mutta en vain pysty menemään siihen piinapenkkiin enää toiste.

Vierailija
18/19 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienellä paikkakunnalla jossa vain muutama kampaaja, niin tiedän että se joka utelee ihmisten asioita, ja juoruilee, on menettäny sen takia paljo asiakkaita

Vierailija
19/19 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus se on vaan parempi alistua ja kuunnella, kampaajalla on sakset kädessä ja....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme