Sanokaa nyt kumpaan muutan? Viikonloppu aikaa päättää!!
Uuteen 43m2 asuntoon ilman saunaa, vähän syrjässä mutta hyvä alue. Tai, keskustaan 58m2 joka vaatisi kunnon remppaa, mutta vuokranantaja ei suostu kuin tapettien vaihtoon, sauna olisi. En osaa päättää!!! Iso kaupunki kyseessä.
Kommentit (18)
Tykkään saunasta, jos on muuten siistiä ja toimiva + tapettien vaihto niin isompi. Mulla tosin painoi aina, että pääsi hyvin kulkemaan töihin, eikä kaikki ollut älyttömän matkan päässä. Nyt on autoon vara niin ei niin väliä. Asunkin täällä maalla nyt.
Riippuu siitä, kuinka tärkeää sulle on keskustan läheisyys, tai toisaalta esim. luonto joka voi olla lähempänä toisessa kohteessa. Itse varmaan valitsisin kauempana olevan, koska ei mua kiinnosta kovin usein keskustassa käydä muutenkaan. Toisaalta nuorena varmasti olisin valinnut toisin, kun baarit, ravintolat yms. kiinnosti vielä. Nyt mieluummin valkkaisin luonnonläheisemmän. Mutta ei toisen puolesta voi tietää, kun ei tiedä paljonko käytät niitä keskustan palveluita.
Kerro enemmän
ikäsi
onko autoa
vuokrat noissa
saunotko
onko kumppania
onko lapsia
käytkö yöelämässä
onko keskustan palvelut tarpeen
jne
Vierailija kirjoitti:
En tiiä. Missä työt? Onko autoa? Paljon vuokra? Onko kaupat lähellä? Pyytäisin tapettien vaihtoa ennen sisään muuttoa.
Eihän me voida tietää, mikä sinulle on tärkeää. Itse en välitä saunasta tuon taivaallista. Pelkät neliöt taas ei kerro kaikkea. Asuinkerros merkkaa minulle, mutta eipä tässä minun asuntoasioita ratkaista. Ottaisin parempikuntoisen asunnon.
Keskustaan. Noille tapeteille kuin myös uusille pinnoille sokeutuu, eli tottuu. Ja kun vuokrakämppä, niin so what. Sauna olisi minulle turhake.
Heitä kolikkoa. Jos ensireaktiosi on pettymys, muuta siihen toiseen.
Kuinka tärkeää keskustassa asuminen sinulle on ?
Ap lisää:
ikäsi 53v.
onko autoa ei
vuokrat noissa Pari kymppiä eroa pienemmän hyväksi.
saunotko en kyllä tykkää saunoa että sen puuttuminen ei haittaa.
onko kumppania Yksin
onko lapsia Ei lapsia
käytkö yöelämässä n 2-3 x vuodessa.
onko keskustan palvelut tarpeen ei oikein.
Ap
Mitä palveluja lähellä?
Onko auto?
Missä työ?
Rauhallinen/rauhaton alue?
Kauanko arvelet jaksavasi katsoa sitä remppaa vaativaa asuntoa? Jos et kauankaan arvele jaksavasi ja asua kumminkin pitäisi kauan samassa paikassa, niin älä sitten huonokuntoiseen tyydy. Tosin, jos paljon vietät aikaa kaupungin keskustassa ja kaupungilla ynnä muualla, niin sitten se asunto tietysti kannattaa ottaa, koska et siellä paljon olekaan. Siinä on kumminkin saunakin.
Itse olen asunut vuosia pienessä asunnossa kaupungin laidalla, jossa ei ole omaa saunaa. Alkaa potuttamaan jo tällainen, että on kaukana kaikista keskustan palveluista, eikä edes ole omaa saunaa. Ja liian pienikin tämä asunto on.
Uuteen asuntoon ilman saunaa, joka on syrjemmällä. Keskustat eivät ole sen arvoisia, narkkareita ja juoppoja, roskaa. Ellet odota että löytyy kolmas saunallinen vaihtoehto tai parin vuoden päästä vaihtaa saunalliseen. Lisäpatteria saa.
Okei, kiitos kommenteista, alan kallistua tähän uuteen ja pienempään.
Ap
Asumisessa arjen sujuminen on tärkeää. Valitsisin sen, josta on kätevämpi kulkea työpaikallesi.
En tiiä. Missä työt? Onko autoa? Paljon vuokra? Onko kaupat lähellä? Pyytäisin tapettien vaihtoa ennen sisään muuttoa.