Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

♥**~~HELMINAUHOJEN TORSTAI~~**♥

02.11.2006 |

[color=darkblue]HUAMENTA!! Viikonloppu lähestyy jälleen kerran! [/color]

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Taas kukkelehdin täällä näin tuhottoman aikaisin, kun pakkasta oli sen verran, että miehen lupasin töihin viedä..

Pistää miettimään, että toimisikohan järjestely toisinpäin jos minä olisin töissä..hhmm.. [/color]

Eilen yritin saada siitä äitiys-vanhempainraha-lapsilisä-jne-hakemuslapusta jotain tolkkua, mutta kai mää oon hiukan yksinkertainen tapaus kun en ihan ymmärrä kaikilta osin sitä..tosin mulla on aina ollu sama ongelma noitten kelan hakemusten kanssa ja loppujen lopuks täytän ne valmiiks yhdessä kelan tädin kanssa! käyhän se tietysti niinkin.

Kysyisin kuitenkin sellasta asiaa viisaammilta, että jos vuonna 2004 on ollu paremmat tulot (palkkatuloja) kun vuonna 2005 (liiton päiväraha) niin voinko hakea sitä mammarahaa vuoden 2004 tulojen mukaan?

Tää asia ei mulle oikeen aukee, vaikka yritän lukee sitä mistä..

Näin eilen yhden tutun jolla l.a joulukuun alussa. Oon aatellu että se saa sitte joskus ja minä vielä myöhemmin, mutta tämä tuttu sanoi, että enää ei ole kun viisi viikkoa jäljellä! ja siihen perään, että eihän sullakaan enää pitkästi oo.. Mulle taitaa se helmikuukin tulla ihan puskista, kun aattelen vaan että onhan siihen vielä pitkästi aikaa!

Kai ne alkuraskauden vaikeudet sit verotti sen verran, että ei oo tätä ajan kulumista ymmärtäny!

Solellekos oltiin tyttöä veikattu ultrassa..Onnea!!

jospa taas yrittäisin pikkasen nukkua, alkaa luomet painaan..

mammutti ja Vilppu rv 24+6

Vierailija
2/17 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]sole[/b]lle [color=pink][b]vaaleanpunaiset[/b][/color] onnittelut!! Hyvä ett pääsit " täsmäostoxille" ultran jälkee. =) Niiku totesin, taitaa tää meän pikkunen olla niitä harvoja jotka o pitäny jalkovälisä salassa 3/4D-ultrassa..

[b]Mammutti[/b], jos teän isäntä o yhtää samanlaine ku meän isäntä ni ei varmana toimis toisin päin, kyl saisit iha ite ettiä kyytis jostai muualta. Vaik saattaahan ne ukot joskus yllättääkin.. =) Siitä KELA-jutusta e osaa sanoo mitn, oon ollu kotona siitä asti ku esikko synty (v.-99) joten e tiä miten se homma etenee. Kai se o jotenki nii ett jos tän vuoden puolella jää äippälomalle ni sit lasketaa 2004 tulojen mukaa ja jos ens vuonna ni 2005. Tjtn.. Toivottavasti joku viisaampi osaa neuvoo.

Tää menee ny antaan noille nälkäsille linnunpoikasille lisää aamupalaa, melutaso nousee siihen malliin ett korvat hajoo. [color=coral][b]Päivänjatkeita Helminauhalaisille ja hyviä vointeja!![/b][/color]

Maaret(ti) & örppänä [size=2][color=red]♥[/color][/size] (rv26+6/27+4)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]Ei pitäs kikkailla..[/b]

Ja kuitenkaa ei malta olla kikkailematta.. =D

Vierailija
4/17 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeen pirteenä huonosti nukutun yön jäljiltä.. Joku kertoi nukkuvansa nykyisin tyyny jalkojen välissä kun siten tuntuu parhaalta. No minäkin kokeilin ja tottahan tuo vatsaan olikin erittäin mainoa asento! Mutta sitten ne älyttömät liitoskivut mitä siitä seurasi ja oikea olkapääkin tuntui menevän sijoiltaan.. Siis mulla ihan rusahteli tuolta häpyluun tietämiltä ja olkapäässä koko yön kun kääntyilin! Ja nyt molempia paikkoja kolottaa..

Yöunia ei helpottanut myöskään se, että esikoinen on alkanut aamuöisin tunkea meidän väliin kun ensin kastelee sänkynsä.. Nukumme siis kaikki neljä 140cm leveässä sängyssä, joka on ahdas jo ilman sitä esikoistakin. Voitte arvata, ettei tule kovin hyvin siellä nukuttua!

Meillä meni tuon esikoisen kanssa kuivaksi opettelu niin hyvin ja tapahtui nopeasti, että nyt todella harmittaa kun on tullut joku taantumavaihe ja pyykkikone saa olla koko ajan päällä. Meillä tainnut tuo kuivausrumpukin jo hajota liikakäytöstä. Ei enää kuivaa kunnolla pyykkejä..

Mistähän sitä löytäisi voimia saada poikamme taas kuivaksi, kun tuo ' isoihin poikiin' vetoaminen ei tunnu enää auttavan? Siis aiemmin saimme hänet nopeasti oppimaan, miten isot pojat käyvät vessassa pissalla ja kakalla, eivät tee housuun. Nyt kun sanoo, että etkös enää olekaan iso poika, niin tuo vastaa: ' Jermu on pieni poika. Jermu haluaa vaipan päälle.'

Pitääköhän taas turvautua lastenkasvatuksen kultaiseen sääntöön: Uhkailu-lahjonta-kiristys periaatteeseen.. Minulla oli tapana poika myös palkita saman tien jollain pienellä namilla kun sai kakan pottaan/pönttöön kun se ei muuten meinannut alkaa ollenkaan luistamaan.

Anteeksi, olen taas höpissyt vaikka kuinka pitkään esikoisemme kuivaksi opettelusta, kaipa se näköjään painaa mieltä enemmän kuin on tajunnutkaan. Jos jollain on jotain hyviä vinkkejä, niin olisin todella kiitollinen niistä! Vaikkei tämä aihe tänne ehkä kuulukaan..

No niin, jospa nyt menemme asiaan.. Eli tuosta tarjonnasta on ollut keskustelua. Minulla sitä ei ole vielä katseltukaan, mutta eiköhän tuo pikkuinen vielä kovasti tuolla pyöri kun potkut tuntuvat välillä ihan ylävatsassa ja välillä ihan alhaalla. Minulla siis siinä välissä istukka etuseinämässä, jonka läpi en potkuja tunne.

Nyt on itseäni ärsyttänyt pari viimeistä kertaa neuvolassa kun se lääkäri on tehnyt kaikki tutkimukset, muttei ikinä kommentoi niitä minulle eikä merkkaa neuvolakorttiinkaan muuta kuin plussat sydänäänten kohdalle. En siis tiedä olleenkaan esim. kohdun koko tällä hetkellä, vaikka sitä on jo aiemmin mitattu ja merkitty korttiin, niin nyt ei tuo edes sano sitä ääneen! Ja jos kysyy, niin katsoo vain hölmistyneenä, et ' mitä sä sillä tiedolla teet?' . Kaipa ne on ihan normaaleissa mitoissa, mutta kun itseäni niin kiinnostaisi tietää.. No ensi kerralla meillä vaihtuukin neuvola kun muutamme tässä kuussa, niin josko siellä sitten kertoisivat enemmän tietoja.:)

Onkos meillä täällä ollut nyt puhetta närästyksestä? Itsellä meinaan alkanut moinen vaiva, koskaan aiemmin en elämäni aikana olekaan sitä tuntenut. Tietääkö kukaan mitään kotikonsteja millä sitä voisi hoitaa? Kun tuo ihana mieheni ei vieläkään ole muistanut käydä apteekissa hakemassa mitään mulle avuksi.:(

Niin, solelle on kanssa tyttö tulossa! Onnea paljon!:) Nyt on taas yksi tytön odottaja lisää täällä helmiksissä kun noita poikavauvoja tuntuu suurin osa, jotka siis sukupuolen tietää, odottavan. :)

Olenkos muuten jo ottanut osaa tuohon keskusteluun kuinka usein neuvolassa käydään? Meillä täällä on neuvola aina neljän viikon välein, ollut ihan alusta asti. (Ensimmäinen käynti oli joskus vkolla 9-10, muistaakseni) Ja sit on kaksi ultraa ja kolme neuvolalääkäri kertaa normi odotuksessa. Itsellä nyt ollut sen verran kaikkia epämääräisiä oireita, että on tullut käytyä joka paikassa hieman liian usein. ;)

Mutta ehkäpä minä lopettelen tämän romaanin tällä kertaa..

Hyvää päivänjatkoa helmiksille!:)

-frog2 ja rv26+4

Vierailija
5/17 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Frog2: Mulla tuli väkisinkin mieleen että poikanne yökastelut liittyy odotukseesi: hän kokee että hänen paikallensa on tunkemassa joku toinen ja haluaa nyt pitääkin vielä paikkansa perheen vauvana. En tiedä miten olette asiasta keskustelleet, mutta voisit ehkä koittaa kertoa miten tärkeä hänen roolinsa tulee olemaan isoveljenä - äidin apuna ja pikkusisaruksen " opettajana" ja kaverina.

Ja anteeksi että pahensin liitoskipujasi, mulla tyynyllä on tosiaan ollut niihin päinvastainen vaikutus. Ennen olinkin mahallaan nukkuja ja siksi tuntuu nyt että tyyny sekä tukee vatsaa kyljellään nukkuessa (estää kellahtamasta liikaa vatsan päälle) että tosiaan auttaa liitoskipuihin. Tosin sitten pään alla olevan tyynyn vaihdoin paksumpaan, että alleni jäävä hartia ei olisi niin puristuksissa (alempi käsi siis vartalon etupuolella nukkuessani).

Kela-juttuja tais Mammutti vielä ihmetellä: käsittääkseni Kela käyttää joko sitä viimeistä puolta vuotta tai sitten viimeistä valmistunutta verotusta, eli sen jälkeen kun tiedot verottajalta kelalle tulevat, ei enää voi käyttää edelloisen vuoden verotietoja. Kun minulle tosiaan ainakin sanottiin, että vaikka verottaja ei ole vielä ilmoittanut Kelalle vuoden 2005 verotietoja niin päätökseni odottaa niitä, koska ne viimeistään joulukuun puolivälillä tulevat ja äitiyslomani alkaa 8.1.07. Mut toisaalta kelasta on ennenkin eri henkilöt saaneet erilaisia vastauksia...

Omassa mahassa hiljanen aamu vaihteeksi: nukuin huonosti ja seurustelimme vauvelin kanssa yöllä joten hän taitaa ottaa sen nyt takaisin.

Leppoisaa päivää!

äippä + masukki 25+4

Vierailija
6/17 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on viikko lopuillaan, Kyllä aika menee niin nopsaan, ettei pysy päivien ja varsinkaan raskaus" päivien" tai viikkojen perässä!

En kyllä tykkää yhtään tästä talvesta! Saa kävellä varovasti kun on liukasta, kohta on hankala pukea sukkia ja kenkiä jalkaan kun maha on tiellä, vaatteet kiristää ja ahistaa, palelee, tuulee ja tuiskuttaa.... No, kyllähän sitten helmikuun lopulla ollaan jo voiton puolella ja kun pääsee vauvan kanssa ulkoilemaan maaliskuun puolella alkaa tulla kevätkin toivottavasti ..

mammutti, kelasta tosiaan täti sanoi, että koska laskettu aika on vuoden 2007 puolella, niin käytettävä verotusvuosi on se 2005. Tai sitten ne viimeiset 6 kk jos tulot on silloin olleet 2o% paremmat.

Viherrys 23+6

Vierailija
7/17 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta kaikille,

meidän piti tänään miehen kanssa lähteä yhdessä töihin, kun toisessa autossa on vielä kesärenkaat. Mitenköhän huominen järjestyy, kun mulla on neuvolalääkäri 9.40 ja sinne tarvitsisin auton ja mies varmaan haluaisi olla jo töissä... Onko teillä muilla muuten ollut miehet mukana neuvolassa? Meillä on kolmas tulossa, niin eipä tuota miestä enää kovin paljon kiinnosta tämä raskaus...

Joskus Dr. Philissä oli sellainen jekku potalle oppimisessa, että valittiin lapsen sen hetkinen " super hero" ja sen avulla tsempattiin lasta potalle. Tyyliin, potan viereen voisi laittaa tämän supersankarin kuvan (jos vaikka se olisi muumipeikko) ja sitten saa aina laittaa muumitarran seinällä olevaan taulukkoon, kun on käynyt hienosti vessassa. Ja sitten kun kaikki rupeaa menemään jo hyvin, niin sitten yön aikana esim. ilmestyy potan viereen Muumipeikko nalle, jonka tietysti itse Muumipeikko on tuonnut sen vuoksi kun niin hienosti on tuo pottailu jo sujunut jne. En tiedä onko tästä hyötyä, en ole kokeillut, mutta ihan hauskalta idealta kuulostaa. Varsinkin toi, että sitten kun saa sen " palkinnon" itse supersankarilta, niin sitten voisi kuvitella, että lapsikaan ei halua enää tuottaa pettymystä tälle ihailemalleen kaverille?? Näin voisi ainakin kuvitella :)

Verojutuista sen verran, että niin se tosiaan varmaan menee, et jos tän vuoden puolella aloittaa äitiysloman, niin silloin saa käyttöön 2004 verotustiedot. Eli jos korvaus on tuolloin huomattavasti suurempi, niin kannattaa aikaistaa äitiyslomalle jääntiä tämän vuoden puolelle.

Mulla on tosiaan huomenna neuvola ja tiedän, että kiloja on tullut ihan sikana ja ärsyttää kun siellä ruvetaan taas saarnaamaan. Mua ärsyttää se niin suuresti. Mulla on kuitenkin kolmas raskaus ja aina ne ovat menneet samalla kaavalla ja yhtä paljon on kiloja tullut ja joka kerta olen synnytyksestä 6 kuukauden päästä omillani, joten antaisivat nyt olla rauhassa eikä syyllistäisi siitäkin, kun muutenkin sitä itseään syyllistää perheen äitinä ihan tarpeeksi!

No tulipa oikein tilitys...

Hyvää päivänjatkoa!

Sarpaneva 26+1

Vierailija
8/17 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin KELAsta: soitin sinne, koska haluan ehdottomasti vuoden 2004 tulojen mukaan äitiysrahan ja sieltä sanottiin, että jos alottaa äitiysloman tän vuoden puolella, saa rahan 2004 verotietojen mukaan. Eli aikaistin lomaa kahdella viikolla, eli se alkaa nyt 29.12. Jos mulle on annettu väärää infoa revin kyllä pelihousuni. Ärsyttävää jos ei voi luottaa virkailijoihinkaan. Näin siis mulle kuitenkin sanottiin. Saa nähdä miten käy.

Omaa napaa: supistelee päivittäin ja joka yö monta kertaa. Olin sairaalassa tutkimuksissa ja muutoksia ei onneks oo tapahtunu, mutta olin sitten kaks viikkoa sairaslomalla. Nyt taas töissä ja edelleen supistaa mut ei niin paljon. Jännittämistä koko raskaus näköjään.

Tsemppiä muille, kyllä tässä edetään pikkuhiljaa. Anteeks valitukset, mut tänään on huono päivä ja ei jaksais enää pelätä kaikkee näiden supistusten kourissa.

Pääsky ja poika 24+6

Vierailija
9/17 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin koiran kanssa happihyppelyllä ja kyllähän tuo karvakorva oli onnellinen kun sai painattaa vapaana lumikinoksissa!

Mulla vaan ei toi selkä kestä montaakaan metriä kävelyä..voi koira parka, tästä lähtien sen on odotettava että isäntä sitä vie lenkille!

Noo, me otetaan se aika takasin sitten keväällä, kun minä alan sulatteleen läskejä!!

Frog kyseli närästyksestä; Mulla se on vaivannut oikeestaan alusta asti sillon tällön, mutta nyt se on tullut jäädäkseen..

Tuntuu, että henkitorvi *vai mikälie onkaan* on ihan korventunut puhki, kun niin kovasti polttelee joka ilta!

Mulla auttaa ainakin toistaseks hetkellisesti maito ja vissy!

Rennietä en oo vielä saanu haettua joten on tohon maitoon oikeestaan joutunu turvautuun, kun ei sitä vissyäkään muista ostaa..

Sarpaneva kyseli miehen mukana olosta neuvolassa;

Minä odotan kans kolmatta eikä mies oo ollu koskaan neuvolassa mukana! Kerran oon saanu sen ultraan mukaan ja sekin oli se kerta kun tehtiin se punktio samalla!...että näin osallistuvainen mies mulla...

Kyllä se aina kuitenkin kyselee neuvola-ja ultrakuulumiset ja on helpottunu, kun ollaan saatu " piinaviikkojen" jälkeen hyviä uutisia, mutta yksin oon saanu kuitenkin tutkimuksissa käydä!

Mulle iski oikeen paniikki kun aloin miettiin, että kuinka äkkiä se helmikuu sit kuitenkin tulee ja tässä on joulutöhinät välissä, niin kerkiänkö hommatakaan kaikkia tarvikkeita vauvalle!

Tein sitte listaa mitä kaikkee puuttuu...ja voi ¤#¤%*# kun siitä tuli pitkä kun nälkävuosi...

Eipä riitä se 140e mitenkään niihin kaikkiin, mitä pitää hommata, tosin ei niitä kaikkia olis kyllä pakkauksessakaan.

Ja ongelmana on, että täältä meidän pikkukaupungista ei niitä kaikkia edes saa, joten ostoksille on lähdettävä isompaan paikkaan!

Että tämmöstä tälläerää..

mammutti

Vierailija
10/17 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

noista tiedoista kela-asioitten kanssa!

Täytyypä jostain selvittää vuoden 2004 tulot ja varmistaa, että tuleeko ne rahat sit sen vuoden mukaan jos aloittaisin minäkin jo tämän vuoden puolella äippäloman!

Vierailija
11/17 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pikasesti töiden lomasta kysymys: nouseeko ruumiinlämpö raskauden aikana? paljonko? En oo yhtään mitaillu lämpöjä, enkä tiedä mitä sen pitäisi nyt sitten normaalisti olla. On ollu vähän hutera olo pari päivää, ja nyt tuntuu tosiaan siltä että oon tulossa kunnolla kipeeks. Lämpö on korvamittarilla mitattuna 37,6 enkä oikeen tiiä onko tuo jo ihan lämpöö vai raskauteen kuuluvaa. Ei-raskautuneena mun lämpö on kyllä ihan reilusti alle 37, ehkä jotain 36,5.

Ääh, inhottavaa jos taas iskee tauti, edellisen sairastin just syyskuussa...

loviisa rv 23+3

Vierailija
12/17 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ruumiinlämpö varmaan raskauden vuoksikin jonkinverran on normaalia korkeampi sillä lapsikin tuottaa lämpöä. Minä en ainakaan ole raskausaikana juurikaan palellut vaikka muuten olen ikuinen vilukissa. Mutta paljonko korkeampi lämpö sitten olisi, en osaa sanoa.

Vierailija
13/17 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas on aika mennyt niin siiville että taitaa TAAS olla jo viikko kun viimeks pinouduin!Mistä ihmeestä sitä sais vuorokauteen lisää tunteja että kerkeis tekeen kaiken mitä pitää?!?

Joku kyseli närästyken hoitokeinoista ja mulle on auttanut tosi paljon se että kun alkaa närästämään niin juon n.desin verran piimää,se on auttanut mulla paremmin kuin rennie (mikä ei vaikuttanut yhtään) ja jopa paremmin kuin Gaviscon (joka auttaa hyvin),tuo Gaviscon on apteekista saatava liuos jota saa käyttää raskausaikana ja auttaa monilla paremmin kuin nuo Rennien tabletit.Kannattaa kokeilla joko tota tai sit ihan piimää.(Gavisconia on myös tabletteina mut itse meinasin oksentaa kun sellaista rupesin puremaan..tuntu et jotenkin vaahtos suussa..yöks)

En tiedä mitä itse tekisin jos ei noi kaks auttas!Menis varmaan yötkin pystyssä ollessa ja tuskaillessa.

Juu ja minä kans oon todennut hyväksi ton nukkumisen tyyny jalkojen välissä,saa paremman asennon tyynyn ansiosta.

Niih ja sitä piti kysyä että Voitteko te muut maata viel selällään?Ja ootteko käyneet hammaslääkärillä vasta?Minä voin selällään maata korkeintaan 5minuuttia ja 13pvä ois hammaslääkäri..voikohan siellä sit mitään mulle tehdä kun tuo makaaminen ei onnistu?Mitäs luulette?

Mutta nyt riennettävä jatkamaan tytön sängyn maalaamista..onneksi on hajutonta maalia.Saa neiti viimeinkin haluamansa vaaleanpunaisen prinsessa sängyn!

Jonzu ja " väinö" rv 24+6

Vierailija
14/17 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan talvinen ilma! Lunta on vaikka kuinka ja aurinko paistaa! Joulun odotuksesta tulee vaan nyt jotenkin paljon pidempi, kun on jo niin paljon lunta, mikä luo mulle jouluisen fiiliksen. Nyt jo olen ostanut osan joululahjoista...

Nyt kun lueskelin noita kelapohdintoja, aloin itekin miettimään, että minkä ajan tuloilla sitä tukea hakisin... Jos siis normaalisti tuki tulee vuoden 2005 tulojen perusteella, ei mulle tule työkuukausia kuin 4. Olin alkuvuoden äitiyslomalla ja hetken kotihoidontuella. Niiltä kuukausilta palkkani oli kyllä nykyistä parempi, mutta tukirahat eivät olleet hääppöiset... Nyt siis kysyisinkin, että mistä päivästä taaksepäin ne puolen vuoden tulot lasketaan? Siitä kun täyttää hakemuksen vai siitä, kun jää äitiyslomalle? Mulla taas lapsiryhmä ja sen myötä palkka pienenee eli nyt kannattaisi hakea heti 6kk:n tuloilla, jos se niin vaan onnistuu... Viimeksikin hain tukea puolen vuoden tulojen perusteella, mut nyt en vaan jaksa muistaa miten se kaikki tapahtui! Mulla oli kyllä niin ihana työnantaja, että hoiti noi kaikki kelan jutut kuntoon ilman, että mun piti tehdä mitään.

Eilen taas supisteli pariin kertaan päivällä ja toistamiseen illalla. Tuli taas rehkittyä lumihommissa... Muutenkin asukki oli hiljaisempi kuin yleensä. Tänään onkin sitten ottanut takaisin liikkumattomuuttaan ;) Jo aamulla alkoi sellaiset jumpat, että esikoinenkin ihmetteli, miksi äidin masu möyrii! Odottaa muuten innolla pikkusisaren syntymää, vaikka ei ehkä ihan täysillä tajua tilannetta. Poika tykkää muutenkin kovasti vauvoista ja on aina hoivailemassa niitä. Hänellä on oma vauvanukke, jota syöttää ja hoivaa. Pukin pitäisi tuoda nukelle rattaat... Anoppi kyseli joululahjatoiveita pojille. Ihmetteli kovasti, kun pyysin nuken hoitotarvikkeita pojan vauvalle! Appiukko varoitteli seksuaalisesta suuntautumisesta!!! Joo-o!

Nyt ulos päästelemään höyryjä :)

halein, Pessi80 rv23+5

Vierailija
15/17 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilisen kamala pyry palkittiin sillä, että tänään on maa valkeana - vihdoinkin! Toivottavasti pysyy!

Kovasti on kommentoitu kaikenlaista täällä taas, ja en oikein tiedä mistä aloittaisin... No ekakskin olen samaa mieltä, että KELAn papereiden täyttäminen on yhtä tuskaa! Mä pähkäilin kaksi päivää sen kaavakkeen kanssa (siis ensinnäkin, että mitä haetaan - äitiysavustuksen lisäksi) ja kun mies katsoi sitä mun tuskailua, niin ei hänellekään sen lapun täyttäminen ihan selkeä juttu ollut. Saa nähdä saatiinko se oikein tai edes sinne päin täytettyä, nyt se on lähetetty ja odotetaan vastauksia...

Mulla on paksu untuvapeitto, joka on jalkojen välissä nukkuessa. Onko muilla ollut ns levottomat jalat? Mä en tiedä onko tämä sitä, mutta tuntuu varsinkin nukkumaan alkaessa, että jalat ei löydä asentoa ja jos on jotain jalkojen välissä niin se auttaa vähän. Kummallisia vaivoja sitä onkin...

Mun mies on ollut ahkerasti mukana kaikissa jutuissa, joita tähän yhteiseen projektiin liittyy. Ultrassa käytiin yhdessä, ilman muuta, mutta kaikille neuvolakäynneille hän ei ole päässyt mukaan ja on ollut harmissaan! Innoissaan esikoisestaan, sitä kai se on, mutta tuntuu kyllä tosi mukavalta, että hän niin haluaa olla mukana. Välillä mua on huolettanut, että osaanko jakaa tätä ihanuutta tarpeeksi mieheni kanssa, mä ainakin olisin jollain lailla mustis, jos mies saisi kokea tämän enkä minä! sanoin sen miehelleni, ja hän on kuulemma ihan tyytyväinen, että minä kannan lasta vatsassani eikä hän :-) No eihän siitä mitään tuliskaan, näin on parempi ;.)

Mukavaa iltapäivää ja iltaa! Mä karkaan töistä ja menen hemmottelemaan itseäni jalkahoitooon, ihanaa.....

Vierailija
16/17 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInä kun soitin sinne kelaan pariinkin otteeseen niin vastaanpa nyt näihin :) Pitää siis täyttää 2 eri hakemusta, äiti hakee toisella äitiys- ja kotihoidontuet, isä hakee toisella hakemuksella isyyspäivärahat. Ja ne puolen vuoden tulot lasketaan lasketusta ajasta tai siis käytännössä äitiyslomasta taaksepäin, ei suinkaan hakemuksen jättöpäivän mukaan.

Sekavaa on, kieltämättä ja ne ohjeet saias olla paremmat!

VIherrys

Pessi80:

Nyt siis kysyisinkin, että mistä päivästä taaksepäin ne puolen vuoden tulot lasketaan? Siitä kun täyttää hakemuksen vai siitä, kun jää äitiyslomalle?

Vierailija
17/17 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mulle sanottiin kanssa, että jos aloittaa äippäloman tän vuoden puolella, menee 2004 verotuksen mukaan. Siksi halusin ehdottomasti, että laskettu aika vaihdetaan ultran mukaiseksi. Myös minä käyn jonkun krakaan/huiviin kiinni, jos asia ei pidä paikkaansa. Olin 2004 hyvin palkatussa työssä Helsingissä ja vaikutus on huomattava. Sitten muutin tänne pikkupaikkaan ja tulot (joskin myös menot) romahtivat...Mulla äippäloma alkaa 21.12.

Pitäisi vielä lukea huomiseen tenttiin, ei huvita.

Öitä helmiksille!:)

sjt+pikkumies 27+2