PItääkö riisi pestä ennen keittämistä? Ohjeess ei lukenut mitään
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ostaa Uncle Benssiä niin ei tarvitse pestä. Ei sisällä ötököitä, kiviä, hiekkaa, arsenikkia, eikä muutu ilmaiseksi riisipuuroksi, kuten halppikset. Pataan vaan ja vettä päälle, niin hyvä tulee.
Saahan keitettyja perunoitakin sailykepurkissa mutta kuka niita ostaa?
Mis semmottisii on?
Vierailija kirjoitti:
Säästövinkki pienituloisille: talven riisit kannattaa aina poimia varastoon kesän hääjuhlista.
Huutonaurua tälle
Vierailija kirjoitti:
Itse levitän riisit pihamaalle ja pistän sadettajan päälle (Pete Parkkosen Kohta sataa -musiikkivideon tyylillä).
Tätä voisi kokeilla. Tai mieluiten Pete voisi tulla kastelemaan mun riisit.
Vierailija kirjoitti:
Tytöt ei varaudu, mutta Kanki on luvannut juoda koko talven pelkkää Coca-Cola Zeroa ja Pekka syö salmiakkia.
Kuinka monta kokispulloa ja salmaripussia on hankittu varmuusvarastoon?
En ole koskaan huuhdellut ja hengissä olen edelleen. Ja myös aina ollut irtonaista riisiä huuhtelematta jättämisestä huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säästövinkki pienituloisille: talven riisit kannattaa aina poimia varastoon kesän hääjuhlista.
Huutonaurua tälle
MISTÄ TÄMMÖSTÄ IDIOOTTIPORUKKAA SIKIÄÄ;NIINPÄ!
Etnisen kaupan riisi pitää huuhdella 2-3 kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ostaa Uncle Benssiä niin ei tarvitse pestä. Ei sisällä ötököitä, kiviä, hiekkaa, arsenikkia, eikä muutu ilmaiseksi riisipuuroksi, kuten halppikset. Pataan vaan ja vettä päälle, niin hyvä tulee.
Intialainen tuttu neuvoi pesemään tärkkelyksen takia ainakin.
Huuhtelen riisin aina ainakin pari kertaa. Ensimmäinen huuhteluvesi tulee aivan harmaaksi, seuraavat kirkastuvat. Tämä kaikkien laatujen kohdalla, joita olen käyttänyt.
Riisiä ei keitetä. Riisi haudutetaan.
Irtoriisi on pahaa! Pitää olla tahmaista niin ku aasiassa tapana
Kun olin pieni, 60-luvulla, äitini aina huuhtoi riisin. Sanoi että sen takia että lähtee hiirenkakat pois, ja näytti minulle niitä pieniä mustia papanoita siellä riisin seassa. No en tiedä olivatko hiirenpapanoita mutta jtain likaista kumminkin. Äidin neuvo on yhä korvien välissä ja AINA huuhdon veden kirkkaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Kun olin pieni, 60-luvulla, äitini aina huuhtoi riisin. Sanoi että sen takia että lähtee hiirenkakat pois, ja näytti minulle niitä pieniä mustia papanoita siellä riisin seassa. No en tiedä olivatko hiirenpapanoita mutta jtain likaista kumminkin. Äidin neuvo on yhä korvien välissä ja AINA huuhdon veden kirkkaaksi.
Ei muuta ku uncle benssiä niin ei ole hiirenpaskaa tai muuta epämiellyttävää seassa. Tehty länsimaalaisilla puhtausstandarteilla.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, riisi huuhdellaan ennen keittämistä: Mitataan riisi kattilaan, kaadetaan reilusti vettä päälle, pyöritellään kattilaa ja kaadetaan vesi varovasti pois. Lisätään kattilaan vettä sen verran että riisin päällä on vettä noin sentin verran, keitetään.
Näin poistuu osa tahmeasta tärkkelyksestä sekä mahdollinen pöly ja epäpuhtaudet.
t. kokki
Eikö järkevämpää olisi huuhdella riisi siivilässä. Kun koittaa kaataa vettä pois kattilasta (kannen avulla), niin aina on iso läjä ryynejä altaassa ja osa huuhdeveden sakasta jää kattilaan. Eli melko tyhjän kanssa mielestäni.
Ja riisi kuuluisi hauduttaa kypsäksi, ei keittää.
Nih!!
Onko sillä mitään merkitystä, tarjotaanko riisi jauhenlihan kanssa vai ilman?
Uncle Ben's on nyt Ben's. En osta, koska riisi on nyt valkopesty.
Saahan keitettyja perunoitakin sailykepurkissa mutta kuka niita ostaa?