Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkkäriasiaa! Osaako joku viisas neuvoa?

Vierailija
02.11.2006 |

Valmistuin elokuussa, mutta en työttömäksi, koska tein samalla pitkää sijaisuutta joka loppui syyskuussa. Siitä lähtien olen ollut työttömänä ja elellyt lomakorvausten ja lisien turvin.

En ole ollut missään yhteydessä työkkäriin valmistumiseni jälkeen, koska näytti siltä että työni jatkuvat. En siis ole heidän listoillaan. Nyt rahat on kohta loppu, eikä töitä ole tiedossa kuin vasta tammikuussa. Olenko oikeutettu joihinkin korvauksiin tältä työttömyysajalta, vai katsotaanko etten saa mitään koska mulle on maksettu lomakorvauksia ja lisiä?

Koko työkkärin idea on jäänyt mulle ihan pimentoon, koska en ole heidän palveluksiaan oikeastaan koskaan tarvinnut.

Kiitos, jos joku kiltti voisi valaista!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Valmistuin elokuussa, mutta en työttömäksi, koska tein samalla pitkää sijaisuutta joka loppui syyskuussa. Siitä lähtien olen ollut työttömänä ja elellyt lomakorvausten ja lisien turvin.

En ole ollut missään yhteydessä työkkäriin valmistumiseni jälkeen, koska näytti siltä että työni jatkuvat. En siis ole heidän listoillaan. Nyt rahat on kohta loppu, eikä töitä ole tiedossa kuin vasta tammikuussa. Olenko oikeutettu joihinkin korvauksiin tältä työttömyysajalta, vai katsotaanko etten saa mitään koska mulle on maksettu lomakorvauksia ja lisiä?

Koko työkkärin idea on jäänyt mulle ihan pimentoon, koska en ole heidän palveluksiaan oikeastaan koskaan tarvinnut.

Kiitos, jos joku kiltti voisi valaista!

Vierailija
2/2 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli sinun tapauksessasi heti kun työsuhteesi on syyskuussa päättynyt...

En ole aivan varma, miten juttu menee kun on valmistunut, mutta OLETTAISIN, että siinäkin tapauksessa rahaa alkaa saamaan vasta kolmen kuukauden kuluttua...? Siis siitä kun on mennyt työkkäriin...

Siihen asti on mahdollisuus saada sossusta toimeentulo tukea, mihin sinäkin olet oikeutettu tällä hetkellä, ellei sinulla ole rahaa tililläsi/ et asu kenenkään kanssa (=avo-/miehesi). Jos asut, niin joudut viemään hänen tulotietonsa myös sossuun (myöhemmin KELAan) ja he laskevat oletko oikeutettu toimeentulo- tai työmarkkinatukeen. Periaatteessa jos miehesi on töissä, et saa mitään:( Vaikka tulot katsotaan, niin jo ihan tavallinen duunari tienaa yleensä sen verran, ettei kumppani saa lainkaan raha, tai todella vähän, esim. 5e/arkipäivä.

Vastaisuuden varalle; ota AINA yhteys työkkäriin HETI...!!! He neuvovat sinua, ja esim. nyt olet elänyt omilla rahoilla (et varmaankaan olisi saanut ossusta mitään...) mutta alkaisit saamaan työkkärin tukea joulu-/tammikuussa, nyt vasta helmikuussa. Monella paikkakunnalla sossuun on PITKÄT jonot, joten varaudu siihen, että et välttämättä saa vähään aikaan rahaa... :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän