Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saat autistisen/nepsy lapsesi kouluun?

Vierailija
10.10.2022 |

Itse en saa. Eikä saa kaksi tukihenkilöäkään. Ovat tulleet hakemaan kotiovelta. Nyt luovuttivat, koska poika ei lähde kouluun. Koulussa poika on ollut ehkä kokonaisen viikon tänä syksynä, ja sekin täysin velttona perässä vetäen. Kotona tehtävien teko ei onnistu sekään, lapsi ei tee. Yleensäkään 14-vuotias ei tee mitään. Istuu kotona kaiket päivät ja lähinnä keskittyy kiusaamaan koulusta tulevaa pikkuveljeään; istuu päällä, mölisee korvaan ja tulee iholle jatkuvasti. Poika on älykäs mutta on silti täysin ohjattavissa. Tämän päivän suurin saavutus oli että otti itsenäisesti muroja. Muuten kaikki menee väännön kautta: pukeminen, peseytyminen, syöminen, nukkuminen, herääminen.. kaikki päivittäinen toiminta. Sentään itsenäisesti käy vessassa. Olen yksinhuoltaja, ja poika on samanlainen kuin isänsä. Isä siis älykäs, mutta täysin onneton arjessa ja ällistyttävän pihalla kaikesta. Hänestä ei siis apua ole. Ollaan jonossa tutkimuksiin, mutta jono on pitkä kuin nälkävuosi.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tuollaista lasta, mutta mikä siellä koulussa lasta häiritsee? Jos hän on älykäs, niin edetäänkö liian hitaasti? 

Itselläni ei ole mitään diagnoosia, mutta koulunkäynti ei huvittanut, koska oli niin paljon muuta, parempaa tekemistä. Koulussa oli siis tylsää. Sain kuitenkin erinomaisia arvosanoja, mutta minut passitettiin tutkimuksiin. Siellä tuli tutkimustulos, että ÄO:ni on varsin korkea. Vielä lukiossakin istuin reksin puhuttelussa useamman kerran, kun poissaoloja oli niin paljon. 

Kotikoulu olisi ratkaissut ongelmani, entä teillä? Koulupakkoahan ei ole, vain oppivelvollisuus.

Vierailija
2/5 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten vastauksista näkee, täältä tuskin saat järkeviä vastauksia. Facesta löytyy erilaisia ryhmiä nepsy-lasten vanhemmille, kannattaa niistä kysellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakas ap. Saanko toimia vessanpönttönäsi? Juon kaikki pissasi ja syön kaikki ulosteesi.

Moi suklaasuu. No nythän täällä on kummasti vientiä mulle. Yh: na oon tosi otettu tästä. Tottakai saat toimia vessanpönttönäni. Ihanaa, ku saan tehdä kaikki tarpeeni suuhusi. Mä sit ulostan monta kertaa päivässä, joten sulla riittää nieltävää ja paljon. Ota yhteyttä autistinaiti@gmail.com

Ap

Vierailija
4/5 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinhuoltaja. Nepsy. Jonossa tutkimuksiin. Kaikki menee väännön kautta.

Taattua palsta-ainesta.

Vierailija
5/5 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tää on väärä paikka hakea huomiota.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan