Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasiterassin hinta. Huijattiinko minua?

Just another woman
10.10.2022 |

Onko täällä rakentamisesta ymmärtäviä? Tilasin olemassa olevaan terassipohjaan lasituksen eli liimapurunko kiinni seinässä ja lasia kauttaaltaan. Hyväksymäni tarjous oli alunperin jotain 15 000.

Vanhaa terassi jouduttiin tukemaan 4 ruuvipaalulla kun taloyhtiön hallitus pelkäsi "jotain" (siihen meni parilta mieheltä joitain tunteja parina päivänä) . Lisäksi kaupunki halusi toiseen päätyyn palolasit, niin hintapa nousikin yli 20 000. Odottelin korkeintaan paria tonnia tuon 15 000 päälle ja tulikin kuusi.

Mitä mieltä olette, huijattiinko minua vai onko kohtuullinen hinta 6000 palolaseille ja ruuvipaaluille asennuksinaan? Itse en oikein käsitä tuota 6 tonnin lisähintaa. Ihan sillä kyselen kun naisia helposti huijataan rakennusalalla, joten aion varoittaa kaikkialla tästä firmasta, jos minua huijattiin. Laskun maksan, mutta jos on huijausta niin saavat googlehakuihin mainehaitan, jota ei voi rahassa mitata. En suostu huijatuksi tekemättä mitään vaikka aion maksaa laskun.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallinen ihminen joutuu tekemmään 4 tuntia töitä, että voi ostaa tunnin lautojen kantamista ns ammattilaiselta. Laske siitä.

Vierailija
2/28 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tavallinen ihminen tekee kuukausia töitä tienatakseen 6000. Nämä ei tainnut tehdä täyttä työpäivää. Kysehän on vaan ruuvipaaluista ja niiden asennuksesta sekä palolaseista. Lasien asennus toki sisältyi jo tuohon alkuperäiseen hintaan. Alkaa vtuttaa ihan kunnolla. Mitä tällaisessa tapauksessa voi tehdä muutakuin varoittaa netissä tuosta firmasta? Voinko tehdä valituksen kuluttajavalituslautakuntaa tai muualle. Voihan p.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tietysti varoittaa muita, jos joutuu ylilaskutuksen kohteeksi. 

Luultavasti jokin virallinen tahokin on olemassa, joka neuvoo kuluttajaa.

Vierailija
4/28 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä yritys sanoi kun kysyit sieltä?

Vierailija
5/28 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kodinplaza piste fi. Terassin lasitus hinnat 900-18000e. Tuli sulla sitten ennätys.

Vierailija
6/28 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai kilpailutit tarjoukset, vai otitko ensimmäisestä paikasta?

Näitä huijarifirmoja riittää. Vuosien mittaan olisi ollut mahdollista teettää taloon ikkuna-, ovi-, ilmastointi-, ränni-, ulkovuoraus- ja piippuremontit, sekä aurinkopaneelien asennukset, kun kaikki savoa viäntävät myyntitykit kilvan vakuuttelivat tekevänsä juuri meidän alueella näitä. Hiljaista on kyllä sillä saralla ollut, mitä olen ympäristöäni seurannut.

Vierailija
7/28 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vielä vastannut. Olen vähän shokissa nyt. Yritän vasta selvittää onko hinta kohtuullinen vai ei. Siksi kysyin mielipidettä täällä. Kyllähän joku osaa oikeasti sanoa, onko tuo järkevä hinta vai ei. Minusta se ei siltä vaikuta mutta enpä ole alalla itse. Toivoisin muiden mielipiteitä asiaan. 

Vierailija
8/28 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tekemässä itsaria, olen vain kyllästynyt ihmisten kylmyyteen ja siihen, etten enää kelpaa. En vain jaksaisi elää, koska elämä ei ole tarjonnut minulle enää vuosiin kuin pelkkää tuskaa. Mutta en valita, totean asian vain näin anonyymina.

Ap

Vierailija
9/28 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai kilpailutit tarjoukset, vai otitko ensimmäisestä paikasta?

Näitä huijarifirmoja riittää. Vuosien mittaan olisi ollut mahdollista teettää taloon ikkuna-, ovi-, ilmastointi-, ränni-, ulkovuoraus- ja piippuremontit, sekä aurinkopaneelien asennukset, kun kaikki savoa viäntävät myyntitykit kilvan vakuuttelivat tekevänsä juuri meidän alueella näitä. Hiljaista on kyllä sillä saralla ollut, mitä olen ympäristöäni seurannut.

Viimeinen kattoremontti kaupustelija murisi lähtiessään "kyllä sinä perään soittelet kun näet naapurien katot"

Eipä ole tullut soiteltua, eikä yksikään naapureista kauppoja tehnyt. Ja vaikka olisi tehnytkin niin omani kumminkin ehjä peltikatto.

Vierailija
10/28 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskun maksamalla hyväksyt laskun, joten älä maksa sitä ennen kuin olet saanut selitykseen noin kovaan ylitykseen. Eikö se firma kertonut, mitä tuo lisätyö maksaa? Laita työnjohtajalle viestiä ja pyydä erittelyt lisälaskun osuudesta.

Vierailija
11/28 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä tuossa viestissäsi on? En tiedä onko järkeä lähteä 6000 takia tappelemaan oikeusteitse. Tiedät varmaan mitä lakimiehet Suomessa maksaa.  Jos oikea hinta on vaikka muutama tonni, niin eiköhän se lakimies nappaa sen 4000 helposti.  En tiedä vielä mitä teen. Odotan vielä mitä firma itse vastaa ja saatan maksaa muutaman satasen jollekin lakimiehellekin, mutta ihan neuvoja kysyäkseni. 6000 euroa on iso raha tavalliselle ihmiselle. Kunhan vtutus vähän helpottaa huomiseksi.

Vierailija
12/28 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tsemppiä! Olen myöskin kyllästynyt kun ei voi ikinä luottaa siihen, että homma hoidetaan rehdisti ja oikeudenmukaisesti eikä yritetä vedättää.

Vierailija
13/28 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin jo viestiä ja kysyin onko siinä virhe, kun se tuntuu minusta liian kovalle. Ajattelin kysyä apua huomenna jostain lakitoimistosta, koska 6000 on oikeasti iso raha. Jotain järkeä tähän pitää saada, muuten se jää harmittamaan vuosiksi eteenpäin.

Vierailija
14/28 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tuosta.

Vierailija
15/28 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normi hinta on ammattilaisen hommista, kaikki rakennustarvikkeet on myös noussut 300-1000% viimeisen 6kk aikana. 

Vierailija
16/28 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaw kirjoitti:

Mitä järkeä tuossa viestissäsi on? En tiedä onko järkeä lähteä 6000 takia tappelemaan oikeusteitse. Tiedät varmaan mitä lakimiehet Suomessa maksaa.  Jos oikea hinta on vaikka muutama tonni, niin eiköhän se lakimies nappaa sen 4000 helposti.  En tiedä vielä mitä teen. Odotan vielä mitä firma itse vastaa ja saatan maksaa muutaman satasen jollekin lakimiehellekin, mutta ihan neuvoja kysyäkseni. 6000 euroa on iso raha tavalliselle ihmiselle. Kunhan vtutus vähän helpottaa huomiseksi.

Siinä on se järki, että laskusta on turha reklamoida jos olet jo maksanut sen. En tarkoittanut että se pitää jättää maksamatta kokonaan vaan siihen asti, että asia selviää. Antavat tietenkin maksuaikaa siihen asti, että saat vastauksen.

Vierailija
17/28 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. kirjoitti:

En ole tekemässä itsaria, olen vain kyllästynyt ihmisten kylmyyteen ja siihen, etten enää kelpaa. En vain jaksaisi elää, koska elämä ei ole tarjonnut minulle enää vuosiin kuin pelkkää tuskaa. Mutta en valita, totean asian vain näin anonyymina.

Ap

Tämä ei liity millään tapaa tähän asiaan. Joku hauskuttaja kyseessä. En käytä mitään ap nimimerkkejä.

Vierailija
18/28 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jaw kirjoitti:

Siinä on se järki, että laskusta on turha reklamoida jos olet jo maksanut sen. En tarkoittanut että se pitää jättää maksamatta kokonaan vaan siihen asti, että asia selviää. Antavat tietenkin maksuaikaa siihen asti, että saat vastauksen.

Vastaukseni oli tuolle joka kirjoitti ap-niemimerkillä itsemurhista, ei sinulle. Sinun viestisi oli ymmärrettävä ja aion sitä noudattaa. En tajunnut lainata.

Vierailija
19/28 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julmetun iso terassi sulla. Ostitko ovelta ovelle kiertävältä kauppiaalta? Mullakin olisi maksanut viemärin painevesi huuhtelu 2700€. Googletin asian ja oikea hinta olisi ollut 200-400€. Pesin itse ja maksoi 67€ + 1h omaa työtä.

Vierailija
20/28 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ei pyydä kirjallista tarjousta ennen kuin tilaa palvelun...... voit syyttää vaan itseäsi, jos et kilpailuttanut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme