Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hammaslääkärissä käynti raskauden aikana

01.11.2006 |

Moi!

Olen uusi tulokas täällä sivustolla, mutta olen käynnyt jonkun verran lukemassa täällä juttua ja nyt haluaisin tietää toisten kokemuksia hammaslääkärissä käynnistä.

Että onko teitä puudutettu kun olette olleet tai olette raskaana?

Itse olen menossa ensi viikolla hammaslääkäriin ja tiedän että puudutetaan, soitin jo hammaslääkärille ja sanoivat että nykyaikaiset puudutukset eivät vaikuta sikiöön, mutta kuitenkin mua huolestuttaa.

Voisko joku kertoa ystävällisesti asiasta.

Mun rv 20+2

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekalla käynniilä vain katsottiin ja seuraavalla kerralla korjataan pikku reikä.

Reikä korjataan raskausaikana koska sitä kautta vauva voi saada synnyttyään jonkun karies tartunnan. Esim jos nuolaisen tutin omassa suussani tai syömme samalla lusikalla ynm... Reikä ei ole vaivannut koskaan.

Toisella kerralla puudutetaan ja mulle ainakin sanottiin että on ihan ok kun on raskaana.

Joillekin on annettu esilääkityksiä ynm, niin niitä ei voi ottaa kovin hepposin syin raskaana. Muuten normihammashoito on ihan ok raskaana. Näin sanoi mulle viime viikolla hämmäslääkäri.

En sitten tiedä kuinka esim. joku oikomishoito tai muut on mahdollisia.

Vierailija
2/4 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausviikkoja en muista, mutta masu oli sen verran iso ettei kovin makuulleen laitettu tuolia. Eli puolen välin yli oltiin reippaasti.

Puudutteitten kera otettiin pois ja tosi hyvin meni.

Tässä raskaudessa paikattiin paria hammasta ja jonkun verran laitettiin puudutetta, koska parempi oli siinä tuolissa olla kiemurtelematta ja jännittämättä.

Mä hermoilen/jännitän aina h.lekuriin menoa ja synnytyksen jälkeen tuntu, että mieluummin menisin uudelleen synnyttämään kuin porattavaksi :O Ja mulla ei tod. ollu helppo synnytys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä viimeisin raskaus on käynyt hampailleni kalliiksi.

Joka kuukausi ilmaantuu jotain uutta reikää yn. aiemmin ollut vähän reikiä tai muuta hammashoitoa tarvitsevaa.

Olen siis juossut raskauden jokavaiheessa hammashoidossa.

On saanut puudutuksen, vahvankin kun 2 tuntia poistettiin isoa takahammasta.Eivät kuulemma vaikuta sikiöön....on jotenkin niin paikallista.

Viimeisin hoito rv 38....siinä sitten kyljellään porattiin.Oli kyllä ihanat hoitajat...heti huomioitiin jos voi pahoin suu auki tms.

Raskauteni on vaikuttanut hoidon eväävästi ainoastaan tröntgenkuvauksiin...sitähän ei voi raskaana ottaa.Eli yksi hammas odottaa raskauden jälkiaikoja,että saadaan kuvat.

Vierailija
4/4 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ja silloin puudutusaine (ihan vastaavia kuin mitä hammaslääkäri pistä ikeneen) pistetään paljon lähemmäksi vauvaa, kuten kohdunkaulaan tai välilihaan tai epiduraalitilaan, ja paljon suurempia määriä kuin hampaita puuduttaessa. Puudutteilla ei ole todettu haittavaikutuksia vauvaan. Myös vastasyntyneisiin vauvoihin voidaan pistää pudutteita jos joutuvat johonkin toimenpiteeseen.