Tukkeutuneet ihohuokoset/mustapäät. Millä niistä pääsee
Mulla on tullu uusien minipillereiden aloituksen jälkeen paljon epäpuhtauksia rintakehään ja niskaan. Lähinnä mustapäitä.. ei varsinaisesti tulehtuneita finnejä. Ärsyttää silti kun iho on röpelöinen ja ruma. Sit itellä on vielä ärsyttävä tapa kynsiä niitä kun tuntuu semmosia kuivia nyppyjä. Kysymys onkin, onko mitään konstia päästä niistä eroon vai onko se vaan kestettävä. Kun muuten nää pillerit on ollu kaikkein parhaimmat mulle
Kommentit (13)
Voisko pillereiden vaihto auttaa?
Vaikka eiköhän niissä kaikissa ole samat aineet?
En nyt haluais vaihtaa pillereitäkään enää kun nämä on taas pelastanut jatkuvat menkka ongelmat. Vissiin täytyy aina olla joku haittavaikutus.. Mut toi kosmetologi vois olla kokeiltava juttu. Halusin vielä kuitenkin kokeilla jos on jotain niksiä kotikonstein
Hedelmähappo tms kuorinnat . Esim aha/bha. Ordinaryn glykolihappokasvovettä on kehuttu. https://eleven.fi/ihonhoito/kasvojen-hoito/kasvovedet/the-ordinary-glyc…
Ruokavaliota vähärasvaisemmaksi. Kovat rasvat pois. Kuituja ja vihanneksia. Vettä. Liikuntaa.
Ihosi kaipaa tehokkaampaa hoitoa. Arvaan, että peset kasvosi puhdistusvaahdolla ja laitat päälle marketin tai apteekin voiteen, ja silloin tällöin kuorit ihon rakeisella kuorinta-aineella?
Joku kuorinta
The Ordinary Niacinamide 10% + Zinc 1%
Bybi Bakuchiol Booster
Noilla pitäisi lähteä ja pysyäkin poissa.
Saunan tai suihkun jälkeen puristamalla. Minulla on tarkoitusta varten sellainen pieni rauta, jossa on reiälliset pienet, ikäänkuin minilusikat, kummassakin päässä. Sillä painamalla mustapäät tulevat kyllä ulos ihosta. Kynsien välissä puristamallakin ne yleensä lähtevät, mutta kosmetologi tekee tietysti työn ammattitaidolla ja jälkien jääminen on silloin varmasti minimoitu.
Käy kosmetologilla puhdistuttamassa